spido Posted 8 maart 2004 Report Share Posted 8 maart 2004 (...) Spido wint na raadplegen van de bronnen (...) "Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Halverwege de duistere jaren vijftig der vorige eeuw Hmm, Jomanda was toen nog niet aktief Toen had je Greet Hofman En Lou de Palingboer (...) Spido wint na raadplegen van de bronnen (...) "Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 maart 2004 Author Report Share Posted 9 maart 2004 En zo komen we via Jomanda, Greet Hofmans, Lou de Palingboer en Bach niet veel verder, en blijf ik zitten met de martelende onzekerheid wat er in mijn jeugd allemaal gebeurde in de eeuwig zingende Drentse bossen Ik heb hier wel een paar mogelijkheden gelezen die plausibel klonken maar die gingen mijn lekenverstand te boven. Wie, o wie verlost mij.... Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 En zo komen we via Jomanda, Greet Hofmans, Lou de Palingboer en Bach niet veel verder, en blijf ik zitten met de martelende onzekerheid wat er in mijn jeugd allemaal gebeurde in de eeuwig zingende Drentse bossen Ik heb hier wel een paar mogelijkheden gelezen die plausibel klonken maar die gingen mijn lekenverstand te boven. Wie, o wie verlost mij.... Met groet, Met (opgewekte) groet, ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 maart 2004 Author Report Share Posted 9 maart 2004 Met (opgewekte) groet, ?? Neen, even niet............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 En dat er bij jou nauwelijks zendelingen komen is na het jaar 754 ook wel verklaarbaar Zendelingen...??? Staan die b.v. in Lopik..??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 En dat er bij jou nauwelijks zendelingen komen is na het jaar 754 ook wel verklaarbaar Zendelingen...??? Staan die b.v. in Lopik..??? Nee, dat noemt men zendmasten. En die zijn in het algemeen niet zo bijbelvast. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 En dat er bij jou nauwelijks zendelingen komen is na het jaar 754 ook wel verklaarbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 maart 2004 Author Report Share Posted 9 maart 2004 Nee, dat noemt men zendmasten. En die zijn in het algemeen niet zo bijbelvast. Met vriendelijke groeten, Manus Behalve tijdens zendtijd van de EO Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Nee, dat noemt men zendmasten. En die zijn in het algemeen niet zo bijbelvast. Met vriendelijke groeten, Manus Behalve tijdens zendtijd van de EO Met opgewekte groet, Vandaar de opmerking 'in het algemeen', Dick. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 maart 2004 Author Report Share Posted 9 maart 2004 Ja, meneer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Ja, meneer Goed meneer, Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 (Terzijde:) Ongeloof is al vele duizenden jaren heel modern, hoor. Beste Dick, Tsja, Dick... als je naar De Roepstem niet wilt luisteren, komende tot jou, middels een eenvoudig ingestraald kacheltje (O, hoe wonderbaarlijk zijn toch de Wegen...) dan valt de enige verklaring voor dit bovennatuurlijke verschijnsel van genade weg. Je werd geroepen tot Grote Dingen, Dick. Weggeroepen van tussen de turven, de jenever, de achterdocht. Maar je gaf geen gehoor. Je dacht alleen na over het hoe, en niet over het waarom. Miste daarmee de vervulling van je levensdoel... O, lezers, doe toch niet als deze Dick! Wanneer het straalkacheltje u roept: gehoorzaam blijmoediglijk! Ga de weg die de zangstem u wijst te gaan, halleluja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 10 maart 2004 Author Report Share Posted 10 maart 2004 (Terzijde:)Ongeloof is al vele duizenden jaren heel modern, hoor. Beste Dick, Tsja, Dick... als je naar De Roepstem niet wilt luisteren, komende tot jou, middels een eenvoudig ingestraald kacheltje (O, hoe wonderbaarlijk zijn toch de Wegen...) dan valt de enige verklaring voor dit bovennatuurlijke verschijnsel van genade weg. Je werd geroepen tot Grote Dingen, Dick. Weggeroepen van tussen de turven, de jenever, de achterdocht. Maar je gaf geen gehoor. Je dacht alleen na over het hoe, en niet over het waarom. Miste daarmee de vervulling van je levensdoel... O, lezers, doe toch niet als deze Dick! Wanneer het straalkacheltje u roept: gehoorzaam blijmoediglijk! Ga de weg die de zangstem u wijst te gaan, halleluja! Zeg Spido, beste kerel, je gaat me toch niet vertellen dat je in mij een nog niet als zodanig herkende profeet ziet En dat jij mijn eerste volgeling wordt....ik moet er niet aan denken Pas jij nu maar op dat je binnenkort niet een inval krijgt in het hoofdkwartier van je motorbende Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Pas jij nu maar op dat je binnenkort niet een inval krijgt in het hoofdkwartier van je motorbende Met opgewekte groet, Gevaarlijke lieden die motorrijders: Ze doen op hun eigen website zelfs verslag van hun strooptochten over het Friese platteland: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Ik weet wel dat er in het zuiden van ons land (tijdens de oorlog) een enorme lange-golf antenne is neergezet. de antenne was enkele kilometers groot en bestond hoofdzakelijk uit gespannen draden die als yagi antenne werkte. de zender zelf was volgens mij plat gegooit. maar deze zender was dermate sterk dat je je fiets eronder kon zetten en vervolgens gingen je lampen spontaan branden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 maart 2004 Author Report Share Posted 31 maart 2004 Beste Hilbren, Begrijp je, dat ik het feit dat jullie in het zuiden tijdens en vlak na de oorlog kennelijk nog beschikten over fietsen (en dan nog wel met werkende verlichting) als zeer verdacht aanmerk Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Beste Dick, Is zo vlak na de oorlog een straalkacheltje waar muziek uit komt niet even verdacht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 1 april 2004 Author Report Share Posted 1 april 2004 Beste Dick, Is zo vlak na de oorlog een straalkacheltje waar muziek uit komt niet even verdacht? Beste Pjotr, Het kacheltje speelde halverwege de jaren vijftig, zoals eerder gemeld. Het kanongebulder was toen al tien jaar verstomd en de jongens van stavast al jaren vlijtig aan het wederopbouwen. Tien jaar is een lange tijd, vooral als kind kan ik me nog vaag herinneren Maar je hebt gelijk, het was en is verdacht. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 april 2004 Report Share Posted 6 april 2004 Nu kan die wel weer heren. Ik was vanmorgen een beetje in een mineurstemming, maar na het lezen van deze topic ben ik er weer helemaal bij. Ik heb genoten. En jij Dick, blijf vooral opgewekt en laat je niet gek maken, er zijn nu eenmaal meer dingen tussen hemel en aarde. Groet, C J Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 april 2004 Report Share Posted 6 april 2004 (...) En jij Dick, blijf vooral opgewekt en laat je niet gek maken, er zijn nu eenmaal meer dingen tussen hemel en aarde.(...) Beste C J, Precies het juiste woord op de juiste plaats... wanneer je Dick een beetje gek(ker) wil maken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Waarde vrienden, Elders op dit forum is mijn vraag ondergesneeuwd door onbegrip, onkunde, onwetendheid en wat dies meer zij Als iets onverklaarbaar is of lijkt dan dient het volgens sommigen kennelijk noodzakelijkerwijs belachelijk te worden gemaakt. Aan zulke lieden heeft de mensheid voorwaar niet de vooruitgang te danken Wat wil het geval. Halverwege de duistere jaren vijftig der vorige eeuw (ik moet dus rond de tien jaar oud zijn geweest) werd onze diep in de Drentse bossen verscholen woning bij extreme kou extra verwarmd door een straalkacheltje van het ouderwetse type, zwart gelakt met draadhandgreep en snoer met bakelieten stekker. De omstandigheden waaronder het gebeurde weet ik niet meer, maar op gezette tijden klonk er onmiskenbaar muziek uit het kacheltje, weliswaar heel zachtjes, maar onmiskenbaar. Mijn broertjes en ik vonden het allemaal maar wat spannend. Mijn vraag is duidelijk. Wat kan de oorzaak zijn geweest van dit fenomeen en zijn er die het ook kennen Met opgewekte groet, Het waren de "WitteWieven" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 april 2004 Author Report Share Posted 29 april 2004 Het waren de "WitteWieven" Beste vihori, Neen, die huizen sinds mensenheugenis in Zwiep, achter Lochem. Het raadsel blijft dus nog onopgelost Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts