Jump to content

Bijdrage van onze antipoden

Henk&audio
 Share

Recommended Posts

Een goede kennis heeft in e Australisch tijdschrift gepubliceerd over de transfer van analoog naar digitaal. In twee artikelen komen vele aspecten van analoog aan de orde.

De twee pdf-files zijn hier te downloaden.

Een in de artilelen genoemd Australisch wondermiddel om LP's te cleanen (The Vinyl Solution) wordt naar mij verstuurd. Zodra ik wat meer weet over de resultaten zal ik verslag uit brengen.

Groet,

Henk

Een goede kennis heeft in e Australisch tijdschrift gepubliceerd over de transfer van analoog naar digitaal. In twee artikelen komen vele aspecten van analoog aan de orde.

De twee pdf-files zijn hier te downloaden.

Een in de artilelen genoemd Australisch wondermiddel om LP's te cleanen (The Vinyl Solution) wordt naar mij verstuurd. Zodra ik wat meer weet over de resultaten zal ik verslag uit brengen.

Groet,

Henk

Glassex...???

:rolleyes:

:D Glassex?

Nee Hans. Het spul heet TVS (the vinyl solution). Het is ontwikkeld om de transfer van vinyl naar cd te ondersteunen. Het is vooral gericht op het elimineren van statische electriciteit. Er wordt aangeraden om de lp te bevochtigen met TVS en in deze toestand af te spelen. De claim is dat het aantal clicks & plops sterk afneemt. Verder claimt men dat het geen residu achter laat en (voor mij het meest ineteressant) dat het de restanten van het gebruik van Lencoclean verwijdert. Als dat laatste het geval is ben ik een gelukkig mens.

Alles wat ik tot nu heb gebruikt met een RCM is niet of net niet helemaal gelukt. Op een rijtje:

Glassex: geen resultaat

DiscDoctor: tot nu het best

Vinylzyme: redelijk (wel goed voor lp's waar schimmel op groeit (je komt ze tegen)

Record research deep cleaner: geen resultaat

Quality Service: geen resultaat

Torumat: geen resultaat

VPI: geen resultaat

Eigen brouwsel (aqua bi en alcohol): geen resultaat

Toegepaste borstels:

VPI borstel: slecht; te grof

Discdoctor pads: goed

ingekorte carbon borstel: redelijk

microvezel doek: redelijk

Let wel: het bovenstaande geldt alleen voor het verwijderen van de resten van Lencoclean.

Groet,

Henk