Jump to content

Cirkel geleider

Flanger
 Share

Recommended Posts

Lach maar jongelui, maar ik zag wat foto's van de produktie van Avalon, en dat waren baffles in 3-voud.. ;)

Als je mijn posts in het verleden hebt gelezen dan weet je dat ik dat ook propageer ;), Avalon heeft baffles tot wel 100 mm dik.... Ik ben van mening dat in de limiet de extra dikte niets meer brengt en je op een andere manier paneelresonanties moet onderdrukken.

Lach maar jongelui, maar ik zag wat foto's van de produktie van Avalon, en dat waren baffles in 3-voud.. ;)

Als je mijn posts in het verleden hebt gelezen dan weet je dat ik dat ook propageer ;), Avalon heeft baffles tot wel 100 mm dik.... Ik ben van mening dat in de limiet de extra dikte niets meer brengt en je op een andere manier paneelresonanties moet onderdrukken.

Dat zal best, maar je kunt wel die mooie vormen erin brengen.. ;)

Het legt wel meer gewicht in de schaal en dat is weer gunstig om de reaktiekracht van de korf van de speaker op te vangen.

;)

Op zich misschien een idee wat de moeite van het onderzoeken waard is. Maar in z'n algemeenheid geloof ik niet dat we nu een voorbeeld moeten nemen aan de speakerbouw kunsten van de Japanners ...

Paul.

En hoe zit het met die "schoenendozen" van Audio-Note? Heeft iemand die wel eens gehoord?

Ik weet niet meer welk tyoe ik beluisterd heb. Een kennis van mij heeft AN speakers staan, aangestuurd door een zb pre en een stel Unison Research Smart 845 en HT bekabeling. Als bron fungeert een gemod Parasound loopwerk en een AN DAC. Om eerlijk te zijn kan ik niks van de speakers zeggen. De set klinkt echter subliem. Waarom ik niks over de speakers op zich kan zeggen :confused: Omdat elke speaker nog uitgebreidt is met een REL Strata III en een Tannoy Supertweeter

Waarom ik niks over de speakers op zich kan zeggen :confused: Omdat elke speaker nog uitgebreidt is met een REL Strata III en een Tannoy Supertweeter

Maar het middengebied van die speakers was w