cgm Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Lach maar jongelui, maar ik zag wat foto's van de produktie van Avalon, en dat waren baffles in 3-voud.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Lach maar jongelui, maar ik zag wat foto's van de produktie van Avalon, en dat waren baffles in 3-voud.. Als je mijn posts in het verleden hebt gelezen dan weet je dat ik dat ook propageer , Avalon heeft baffles tot wel 100 mm dik.... Ik ben van mening dat in de limiet de extra dikte niets meer brengt en je op een andere manier paneelresonanties moet onderdrukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Lach maar jongelui, maar ik zag wat foto's van de produktie van Avalon, en dat waren baffles in 3-voud.. Als je mijn posts in het verleden hebt gelezen dan weet je dat ik dat ook propageer , Avalon heeft baffles tot wel 100 mm dik.... Ik ben van mening dat in de limiet de extra dikte niets meer brengt en je op een andere manier paneelresonanties moet onderdrukken. Dat zal best, maar je kunt wel die mooie vormen erin brengen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Als je mijn posts in het verleden hebt gelezen dan weet je dat ik dat ook propageer , Avalon heeft baffles tot wel 100 mm dik.... Ik ben van mening dat in de limiet de extra dikte niets meer brengt en je op een andere manier paneelresonanties moet onderdrukken. Het legt wel meer gewicht in de schaal en dat is weer gunstig om de reaktiekracht van de korf van de speaker op te vangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Het legt wel meer gewicht in de schaal en dat is weer gunstig om de reaktiekracht van de korf van de speaker op te vangen. Sommige Japanse zelfbouwers monteren om die reden de luidsprekers wel in een bronzen ring in de baffle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 (...) Sommige Japanse zelfbouwers monteren om die reden de luidsprekers wel in een bronzen ring in de baffle. (...) Oooh... vandaar die "ringing" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Op zich misschien een idee wat de moeite van het onderzoeken waard is. Maar in z'n algemeenheid geloof ik niet dat we nu een voorbeeld moeten nemen aan de speakerbouw kunsten van de Japanners ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 The smallest book in the world : The live and work of Japanese speakerdesigners Hoewel vroegah was er een Yamaha NS1000 of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 En hoe zit het met die "schoenendozen" van Audio-Note? Heeft iemand die wel eens gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Een keer op hun duurste set (Joko Ono of zo). Die klonken inderdaad wel goed. Vraag niet wat ze kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 En hoe zit het met die "schoenendozen" van Audio-Note? Heeft iemand die wel eens gehoord? Ik weet niet meer welk tyoe ik beluisterd heb. Een kennis van mij heeft AN speakers staan, aangestuurd door een zb pre en een stel Unison Research Smart 845 en HT bekabeling. Als bron fungeert een gemod Parasound loopwerk en een AN DAC. Om eerlijk te zijn kan ik niks van de speakers zeggen. De set klinkt echter subliem. Waarom ik niks over de speakers op zich kan zeggen Omdat elke speaker nog uitgebreidt is met een REL Strata III en een Tannoy Supertweeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 maart 2004 Report Share Posted 6 maart 2004 Waarom ik niks over de speakers op zich kan zeggen Omdat elke speaker nog uitgebreidt is met een REL Strata III en een Tannoy Supertweeter Maar het middengebied van die speakers was w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 maart 2004 Report Share Posted 7 maart 2004 Waarom ik niks over de speakers op zich kan zeggen Omdat elke speaker nog uitgebreidt is met een REL Strata III en een Tannoy Supertweeter Maar het middengebied van die speakers was w Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 7 maart 2004 Report Share Posted 7 maart 2004 En hoe zit het met die "schoenendozen" van Audio-Note? Heeft iemand die wel eens gehoord? Ik heb ze wel eens gehoord met een van hun buizenversterkers. Behoort zeker in de top 10 van mooiste combinaties die ik ooit heb gehoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts