Isi Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Ik heb recentelijk een Harman Kardon AVR 8500 receiver gekocht. Vreemd genoeg genereert het apparaat een soort basis ruis dat duidelijk hoorbaar is als je je oor dicht bij 1 van de luidsprekers te luister legt. De ruis is altijd aanwezig, ook als ik geen enkel apparaat (CD,DVD etc.) op de receiver heb aangesloten. De leverancier zegt dat dit soort basis ruis normaal is. Klopt dat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 maart 2004 Report Share Posted 3 maart 2004 Ik heb recentelijk een Harman Kardon AVR 8500 receiver gekocht. Vreemd genoeg genereert het apparaat een soort basis ruis dat duidelijk hoorbaar is als je je oor dicht bij 1 van de luidsprekers te luister legt. De ruis is altijd aanwezig, ook als ik geen enkel apparaat (CD,DVD etc.) op de receiver heb aangesloten.De leverancier zegt dat dit soort basis ruis normaal is. Klopt dat ? Nou dat lijkt me niet normaal. Ik heb zelf de AVR 5500 en die ruist totaal niet. Ik zou zeggen: terug naar de winkel ermee! Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Ik heb recentelijk een Harman Kardon AVR 8500 receiver gekocht. Vreemd genoeg genereert het apparaat een soort basis ruis dat duidelijk hoorbaar is als je je oor dicht bij 1 van de luidsprekers te luister legt. De ruis is altijd aanwezig, ook als ik geen enkel apparaat (CD,DVD etc.) op de receiver heb aangesloten.De leverancier zegt dat dit soort basis ruis normaal is. Klopt dat ? Dit is inderdaad normaal. De ene versterker heeft het meer dan de ander. Zolang je het niet hoort vanaf je luisterpositie is er niets aan de hand. Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Dag Isi, Ik heb dit ook gehad met een Denon versterker. En mijn vader had ook een lichte ruis in zijn oudere Harman & Kardon versterker. Mij is toentertijd verteld dat dit vaker voorkomt en zoals Marten Jan al zei, de ene versterker heeft het meer dan de andere. Groet, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 De ene versterker zal iets meer ruisen dan de ander. Of het voor jou een probleem is zal o.a. sterk afhangen van het rendement van je speakers en de afstand tussen speakers en luisterpositie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Natuurlijk ruist een versterker iets, en de een ook meer dan de ander, maar is het niet een beetje vreemd dat je die ook daadwerkelijk hoort, als je op gewoon luister niveau je versterker met niets erop aangesloten aan hebt staan? De mijne hoor je zelfs nauwelijks als je 'm helemaal (en dan bedoel ik echt helemaal) opendraait. Zelfs niet op de cd-ingang, als de cd-speler aanstaat. En ik zit dan (eigenlijk) nog veel te dicht op m'n speakers ook... Volgens mij moet er geen hoorbare ruis zijn als de versterker alleen maar aanstaat op normaal volume. Misschien alleen als je speakers extreem hoog rendement hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isi Posted 4 maart 2004 Author Report Share Posted 4 maart 2004 Ok, ik begrijp uit jullie reacties dat mijn leverancier i.i.g. geen onzin loopt te verkopen. Ruis is er bijna altijd, bij de ene versterker meer dan de andere. Ik heb overigens ook een T+A PA1520R stereo verterker en die ruist nagenoeg niet. Ik denk dat ik daardoor verbaasd ben over het ruis niveau van de AVR 8500. Zoals ik al zei moet ik wel met mijn oor dicht bij de luitspreker komen wil ik de ruis horen, dus wellicht moet ik dat accepteren. De leverancier biedt me wel een alternatief, de Denon Denon AVC-A 11. Die zou minder ruisen. De Onkyo TX-DS 989 UPG II is ook een optie, maar die zou weer meer ruisen. Ben er nog niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Ach, als je de ruis alleen hoort als je met je oor dicht bij je luidsprekers zit, dan zou ik het gewoon bij de AVR8500 houden. Tenzij je achteraf toch niet zo tevreden bent met het geluid. Dan is dit misschien een goede smoes om 'm terug te brengen. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts