Jump to content

vinyl liefhebbers

Guest Michiel
 Share

Recommended Posts

Guest Michiel

En de cirkel is rond ... ? Toch niet, nog een vraagje voor de liefhebbers van vinyl, welk element zouden jullie mij adviseren op de Pro-ject te schroeven? (ik heb nu een eenvoudig Denon element erop zitten, versterker heeft alleen MM phono trap geloof ik).

Guest Michiel

Hmmm, dit berichtje had onder de lange discussie onder 'mijn installatie' gemoeten, maar goed, een nieuwe start zullen we maar zeggen. De Pro-ject is de 6.1, buizen versterker Audio Innovations 500, speakers Spark van AudioPhysik. Any suggestions voor een goed element (tot fl. 650,-)?

Beste Michiel,

De Audio Innovations heeft inderdaad een MM ingang.

Maar een MM heeft meestal een lichte arm nodig omdat de compliance hoog is.

Dus dan kom je bij een MC terecht is ook niet erg want de bewegende massa van een MC is meestal lager , daardoor een beter geluid luchtiger hoog , en een strakker laag .

Alleen dan heb je wel een Trafo of een pre-pre nodig.

Passende elementen b.v. Micro-Benz,Audio Technica OC 9 heel mooi en een hele goede prijs/kwaliteits verhouding is moeilijk leverbaar en wat duurder.

Ortofon maakt ook prima elementen maar de afgifte spanning is erg laag.

Verder kun je ook nog denken aan een Micro-Benz Glider high- output is super maar dan zit je op een prijs van 1999,00 heb je geen trafo of pre-pre nodig.

Verder is het zeer belangrijk dat het element perfect wordt ingebouwd en afgeregeld.

Maar ook bij elementen zit er veel klankverschil in en is dus helemaal afhankelijk van je eigen smaak en kwaliteits eisen.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Neem ook de sumiko bluepoint special op in dit lijstje.(high output MC)

Ik heb geen idee wat de prijs hier in nederland is, in de USA is het om en nabij de 250dollar.

(inspeeltijd is wel vrij lang reken maar op 60 uur plus)

siepv

Hallo Michiel,

Je hebt al heel suggesties voorbij zien komen. Ik denk dat je eens over een budget moet nadenken, ga er van uit dat een duurder element het beter kan doen dat een goedkoper element, het prijsverschil is er doorgaans wel aan af te horen. Ik weet niet welke ProJect je hebt, maar volgens mij zijn de wat betere ProJect`s goed genoeg om elementjes tot zo`n Fl. 2000,- tot hun recht te laten komen.

De Sumiko Blue Point Special vind ook ik een prima element, kost in NL Fl. 798,-.

Overigens is sinds enige tijd ook Dynavector weer in NL verkrijgbaar, ook zij hebben meen ik high-output MC-elementen. Van vroeger uit herinner ik mij dat Dynavector redelijk warm klinkt, de Blue Point Special valt naar mijn idee meer in de categorie helder en dynamisch. Voor meer info over Dynavector, bel importeur Latham BV op 013-5082411, voor meer info over Sumiko bel Joenit op 00-32-15-212625.

Groet,

Marcel