Manus Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Hallo allemaal, Ik ben recent (gratis) in het bezit gekomen van een platenspeler. Het is een ouwetje, de Lenco 76S. Ik geniet daar op het moment onnoemelijk van, hoewel het een relatief simpel dingetje is. De muziek klinkt wat kaler, ieler, dan via mijn cd-speler. Maakt me niet uit, het is genieten (over emotie in de muziek gesproken). Dat komt ook omdat ik een jaar of zeven, acht lang geen plaat meer heb gedraaid in huis. Mijn vorige platenspeler was kapotgegaan en heb ik nooit vervangen, vooral omdat ik toen al druk bezig was met het kopen van cd's. En kijk nu eens, ineens zit ik weer te genieten van een platenspeler. Ik ben benieuwd of iemand iets weet te melden over dit model de Lenco 76S. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 9 maart 2004 Report Share Posted 9 maart 2004 Ik ben geen expert Ik speel al jaren alleen nog CD's. Maar op zolder heb ik ook nog m'n oude LENCO L78 staan samen met een heel pak platen uit m'n jeugd. Soms denk ik er ook aan om het ding nog eens beneden te halen uit nostalgie. Ik weet alleen niet of de naald nog goed is en hoe ik het regiment gewichtjes nu eigenlijk moet gaan afstellen. Ik ben wel benieuwd hoe ie zou klinken op m'n huidige installatie . Toendertijd speelde ik alleen op goedkope kleine prutsspeakertjes. Veel succes ermee alleszins. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...