Jump to content

teflon om zilver


cgm
 Share

Recommended Posts

Ik heb wat massief zilverdraad en teflon slangetjes. Nu wil het me maar niet lukken om het zilver in de teflon te proppen. Het eerste stukje gaat makkelijk, daarna lukt het nog met een draaiende beweging van de slang, maar bij zo'n 40 cm. houdt het op.

Heeft iemand een truukje, of moet ik teflon met een grotere diameter gaan zoeken? :huh::)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wat massief zilverdraad en teflon slangetjes. Nu wil het me maar niet lukken om het zilver in de teflon te proppen. Het eerste stukje gaat makkelijk, daarna lukt het nog met een draaiende beweging van de slang, maar bij zo'n 40 cm. houdt het op.

Heeft iemand een truukje, of moet ik teflon met een grotere diameter gaan zoeken? :huh::)

Een dikkere massieve draad van de andere kant erin stoppen, hier het draadje aan vastsolderen, en terug trekken.

 

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Probeer het zilver met zuurvrije vaseline in te smeren. Of misschien dat talkpoeder ook helpt. Niet tegelijk proberen, dat werkt zeker weten niet.

Ik weet niet wat de gevolgen van zuurvrije vaseline op zilver is.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wat massief zilverdraad en teflon slangetjes. Nu wil het me maar niet lukken om het zilver in de teflon te proppen. Het eerste stukje gaat makkelijk, daarna lukt het nog met een draaiende beweging van de slang, maar bij zo'n 40 cm. houdt het op.

Heeft iemand een truukje, of moet ik teflon met een grotere diameter gaan zoeken? :huh:  :)

Een dikkere massieve draad van de andere kant erin stoppen, hier het draadje aan vastsolderen, en terug trekken.

 

:rolleyes:

Bedoel je niet eerder een dunner draadje Hans? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Vaseline kleeft nogal, daar word je niet wijzer van. Teflon is op zich erg glad en heeft een zeer lage wrijving, het wordt ook niet voor niets als lagermateriaal gebruikt. Dus droog moet het kunnen lukken. Wat wel belangrijk is is dat er geen enkel knikje in de zilverdraad zit en dat het zilver zelf ook erg glad is. Anders is de enige optie idd talkpoeder. Zeep kan ook, maar ja hoe krijg je dat er weer uit?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Het is me gelukt!

Ik had nog een flesje "Flitz", een soort polijstmiddel, ook voor zilver. Normaal reinig ik daar messen mee. Daarmee heb ik het zilver goed gepoetst en gereinigd, en gelijk goed strak getrokken.

Hierna wist ik de draad er veel makkelijker in te werken.. :)

Link to comment
Share on other sites

Een dikkere massieve draad van de andere kant erin stoppen, hier het draadje aan vastsolderen, en terug trekken.

 

:rolleyes:

Goede tip! kende ik nog niet...

 

Gebruik zelf altijd oversized Teflon, lekker veel lucht er tussen, vindt het signaal erg prettig :)

Link to comment
Share on other sites

Silicone spay wil ook nog wel eens helpen. de volgende keer dan...

Dat is inderdaad glad. Ik had ooit eens mijn motorfiets ermee bewerkt, en het was ook op mijn zadel terecht gekomen. Met een regenbroek aan bl

Link to comment
Share on other sites

tja silicone is wat dat aangaat kl*te spul.

 

Ooit heb ik er eens ruzie over gehad met de man die mijn auto moest overspuiten, voor de tweede keer.

Hij had niet in de gaten dat mijn auto met silicone wax was behandeld, waardoor de lak niet meer wilde hechten en het uitgewaaierde gedeelte los liet (het leek wel of de auto schurft had)

 

Dat mocht ik van hem nooit meer gebruiken!

 

Voor ik hem weer terug bracht naar de spuiter heb ik hem nog eens lekker dik in de siliconewax gezet :lol:

 

Mij moet je niet commanderen en hij had zijn werk goed moeten doen!

 

Maar met wat poets werk met die zilver poets is de silicone spray wel weer weg hoor dat moet lukken om hier na nog te solderen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Om even geheel ontopic te blijven ....

 

Hoe krijg je die waslaag van je auto af ???

 

 

Paul.

Rigoreus? Schuurpapier, thinner. :P:D

 

Normaal? Mits het geen polymeerwas, is kan de waslaag gewoon met goed wassen verwijderd worden. Wel geen washoudende shampoo gebruiken <_< . Als er polymeerwas gebruikt is, wordt het wat lastiger. Dan zul je 'm vaker moeten wassen met een wat agressievere shampoo.

 

Misschien dat Erik hier een passend antwoord voor heeft ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik snap zowieso niet dat een spuiter zich zelf serieus kan nemen als hij niet eerst schuurt!!

Anders flikkert die lak er toch meteen af! Was of geen was!

 

Simon

Link to comment
Share on other sites

Om even geheel ontopic te blijven ....

 

Hoe krijg je die waslaag van je auto af ???

 

 

Paul.

Rigoreus? Schuurpapier, thinner. :P:D

 

Normaal? Mits het geen polymeerwas, is kan de waslaag gewoon met goed wassen verwijderd worden. Wel geen washoudende shampoo gebruiken <_< . Als er polymeerwas gebruikt is, wordt het wat lastiger. Dan zul je 'm vaker moeten wassen met een wat agressievere shampoo.

 

Misschien dat Erik hier een passend antwoord voor heeft ;)

:confused::confused:

Link to comment
Share on other sites

Zandstralen... ;)

 

Maar serieus, dit wordt wel gedaan met auto's die gerestaureerd moeten worden. Dus als het echt rigoreus moet (bij schade, niet bij het verwijderen van was), kun je gaan zandstralen. Daarna wel schuren en polijsten, want er blijven allemaal minuscule putjes achter ('kraters' van de 'inslaande' zandkorreltjes ;) )...

Link to comment
Share on other sites

Zandstralen... ;)

 

Maar serieus, dit wordt wel gedaan met auto's die gerestaureerd moeten worden. Dus als het echt rigoreus moet (bij schade, niet bij het verwijderen van was), kun je gaan zandstralen. Daarna wel schuren en polijsten, want er blijven allemaal minuscule putjes achter ('kraters' van de 'inslaande' zandkorreltjes ;) )...

Dan moet die kar niet te rot zijn, ander blaas je de roest weg en de gaten erin. :D

 

Gatenkaas!

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Hoe erg is het om kleine stukjes tube te nemen (zeg 30 a 40 cm) en de (langere) draad daar 1 voor 1 in te schuiven (en vervolgens met teflon tape aan elkaar plakken).

 

Blijft natuurlijk wel een zwakke plek. Vooral bij vlechten/twisten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...