LaMa Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Hoe erg is het om kleine stukjes tube te nemen (zeg 30 a 40 cm) en de (langere) draad daar 1 voor 1 in te schuiven (en vervolgens met teflon tape aan elkaar plakken). Blijft natuurlijk wel een zwakke plek. Vooral bij vlechten/twisten. Het lijkt mij nog meer werk, eerlijk gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Om even geheel ontopic te blijven .... Hoe krijg je die waslaag van je auto af ??? Paul. Rigoreus? Schuurpapier, thinner. Normaal? Mits het geen polymeerwas, is kan de waslaag gewoon met goed wassen verwijderd worden. Wel geen washoudende shampoo gebruiken . Als er polymeerwas gebruikt is, wordt het wat lastiger. Dan zul je 'm vaker moeten wassen met een wat agressievere shampoo. Misschien dat Erik hier een passend antwoord voor heeft BTW, als je van die was is maakt, kun je 'm er zo vanaf pakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 tja silicone is wat dat aangaat kl*te spul. Ooit heb ik er eens ruzie over gehad met de man die mijn auto moest overspuiten, voor de tweede keer. Hij had niet in de gaten dat mijn auto met silicone wax was behandeld, waardoor de lak niet meer wilde hechten en het uitgewaaierde gedeelte los liet (het leek wel of de auto schurft had) Dat mocht ik van hem nooit meer gebruiken! Voor ik hem weer terug bracht naar de spuiter heb ik hem nog eens lekker dik in de siliconewax gezet Mij moet je niet commanderen en hij had zijn werk goed moeten doen! Maar met wat poets werk met die zilver poets is de silicone spray wel weer weg hoor dat moet lukken om hier na nog te solderen! Kwalijke zaak, aangezien elke autospuiter toch wel zo'n beetje hoort te weten dat nagenoeg alle auto's wel eens met siliconen in aanraking zijn gekomen. Het minste geringste spoortje veroorzaakt al een duidelijke krater in de lak. Al schuur je dat opnieuw en ontvet je het 10x... siliconen verwijder je enkel met siliconremover.... iets wat toch zo'n beetje tot de standaard handelingen moet worden gerekend bij het spuiten van auto's. Blank metaal reinig je met bijv. solvent, maar eerlijk gezegd hou ik een kabeltje toch liever siliconenvrij. Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 BTW, als je van die was is maakt, kun je 'm er zo vanaf pakken Hahaha En als je er Ben van maakt, hoef je hem zeker alleen maar een rotschop te geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Zandstralen... Maar serieus, dit wordt wel gedaan met auto's die gerestaureerd moeten worden. Dus als het echt rigoreus moet (bij schade, niet bij het verwijderen van was), kun je gaan zandstralen. Daarna wel schuren en polijsten, want er blijven allemaal minuscule putjes achter ('kraters' van de 'inslaande' zandkorreltjes )... Dan moet die kar niet te rot zijn, ander blaas je de roest weg en de gaten erin. Gatenkaas! Dan moet je het dus wel doen! Kom je er ook snel achter of het onderdeel rot is (en dus in z'n geheel vervangen moet worden) of niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Silicone spay wil ook nog wel eens helpen. de volgende keer dan... Soldeertin hecht dan ook niet meer. Eerlijk gezegt nog nooit last van gehad? En ik heb toch al gauw een paar honderd meter verwerkt. Niet allemaal met silicone (alleen in mijn begindagen). Over sized werkt gewoon lekkerder en is nog beter ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 10 maart 2004 Report Share Posted 10 maart 2004 Silicone spay wil ook nog wel eens helpen. de volgende keer dan... Soldeertin hecht dan ook niet meer. Eerlijk gezegt nog nooit last van gehad? En ik heb toch al gauw een paar honderd meter verwerkt. Niet allemaal met silicone (alleen in mijn begindagen). Over sized werkt gewoon lekkerder en is nog beter ook. Zou wegbranden dan de andere manier zijn om siliconen te verwijderen? Dan toch maar eens met de brander erop, als ik ooit nog een auto spuit. Mario Ps: maar je tin vloeide er ook niet beter van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now