Jump to content

Lage dollarkoers

marc
 Share

Recommended Posts

Ik heb niet het idee dat de lage dollarkoers nu heeft geleid tot het goedkoper worden van (Amerikaanse) apparatuur. Misschien heeft een van jullie wel voorbeelden?

Inmiddels wordt import vanuit de VS steeds interessanter.

Voorbeeldje. Ik heb eens geinformeerd naar de VPI 16.5 platenwasser (220V uitvoering). Kost nieuw in de VS $500. Verzendkosten $95 en invoerrechten/BTW van $173 (10% + 19%). In totaal $768. Tegen huidige koers van ca. 1.25 is dat EUR 614.

En de nieuwprijs in Nederland?.... EUR 830!

Geen slechte marge voor de importeur......

groet,

De importeurs lachen nog harder dan anders.

het vee blijft wel kopen,wat ze ook vragen.

alles voor de audiophiel is in NL al (vaak veel) duurder.

Alleen jammer voor hen 't word nu idd zo goedkoop dat gewoon in de US bestellen erug aantrekkelijk is/word.

Net m'n spullen binnen van Monarchy,zij betalen zelfs de transport kosten,das lekker.

Ik hoorde laatst, dat het inmiddels goedkoper is om (als Duitser) een Porsche zelf uit Amerika te importeren, dan om 'm bij de Duitse dealer te kopen. Daarvoor moet ie dus eerst naar Amerika en weer terug, en dan nog is het goedkoper! Bizar... :blink::lol::o

Het prijsverschil met de US vind ik vaak erg hoog. Als je Amerikaans koopt moet je dan ook de idee hebben dat je een produkt koopt wat je hier niet kan krijgen. Daarnaast als je Amerikaanse spullen in Engeland koopt zijn de verschillen nog veel groter.

Mijn zwager woont in Amerika en kan voor vele lagere prijzen dan hier een mooie versterker voor mij meenemen. Eventueel via internet bestellen kan natuurlijk ook.

Ik zal wel stom zijn, maar het voltage en de stekkers passen toch niet hier in Nederland??

Moet je nou zelf "sleutelen" om dat goed te krijgen of kunnen ze zelfs een apparaat leveren dat voor Europa/NL geschikt is?

Loop je nog tegen eventuele problemen/gevaren op?

Kan iemand mij iets vertellen over ervaringen hiermee en een paar goede besteladressen geven op internet?

Hai Rowdy,

Je kan natuurlijk vragen of het produkt te leveren is in 220 volt. Het grote probleem van eigen import is als de apparatuur kapot gaat. Als je in Duitsland koopt kan je er altijd langs rijden. Terugsturen naar Amerika is heel duur. Kortom alleen als je een goede technicus ter beschikking hebt, de importeur zit echt niet op je te wachten.

Carl