Jump to content

Verschil in temperatuur

festivalbeast
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal

mijn set staat vrij prominent opgesteld in de huiskamer.

Ik ben heel tevreden met deze set up.

Nu is het zo dat als er iemand binnenkomt, [meestal de kinderen] er ook gelijk een

stroom koude lucht de kamer inkomt.

En iedereen doet gewoon netjes de deur achter zich dicht, maar dan is het kwaad natuurlijk al geschied :angry:

Ik zit me nu hevig af te vragen wat de invloed hiervan is op de apparatuur

Zeker als het wat kouder buiten is lijkt het me niet gezond voor b.v de versterker

Groetjes Henk

Och niets aan de hand!

De temperatuur in de apparaten zelf zal bijna niet veranderen.

Warm weer heb je meer te vrezen.

Als hitte niet weg kan gaat echt alles stuk.

En onderkoeling, misschien dat een versterker in de vries kou niet lekker werkt! Maar wie zet zijn versterker nu in de tuin!

Ik verwacht dat de extra koeling van je apparatuur de levensduur alleen maar verlengt.

Henk,

Ook ik kan me voorstellen dat temperatuurschommelingen niet goed zijn voor gevoelige apparatuur. Vergelijk het maar met het conditioneren van satelite equipment rooms voor computerapparatuur. Temperatuur, stof, vochtigheid en spanning worden zeer stabiel gehouden, binnen kleine marges. Desondanks zie je soms bij dure computers (mainframes) onderdelen kapot gaan vanwege opgetreden temperatuurschommelingen. De natuurkundige processen van uitzetten en krimpen zijn vaak funest voor modulair opgebouwde apparatuur met veel insteekkaarten, waar goed contact hoofdzaak is.

Het viel mij vorig jaar tijdens de lange hete zomer op hoeveel PC's er kapot gingen en hoveel storingen er waren bij peperdure apparatuur.

Met audio zal het niet veel beter zijn denk ik, maar om nu je hele huis te conditioneren?

Ik verwacht dat de extra koeling van je apparatuur de levensduur alleen maar verlengt.

Dat zal niet verkeerd zijn :o

Maar ik denk inderdaad ook , zoals theo al aangaf dat het bij een lange hete zomer minder prettig is voor de dure spulletjes

Ik zit trouwens wel te denken om zo'n apparaat aan te schaffen wat de luchtvochtigheid e.d regelt , maar daar moet ik me nog eens in verdiepen