cgm Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Alleen... wie bepaald nou welke set het natuurgetrouwst is.???? Laat er bijvoorbeeld eens een paar ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Mensen die in een oorkets spelen hebben meestal een gehoorbeschadiging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Zo'n opleiding aan een conservatorium leert je ook luisteren en zorgt ook voor een duidelijker referentie Nu is Bas wel een uitzondering. De meeste beroepsmuzici interesseert het geen lor hoe het uit de speakers komt als het maar niet te erg is. Zij zijn bezig met de muziek en luisteren daarnaar en niet naar de set. Kennelijk hebben ze voldoende referentie in hun hoofd om het ontbrekende zelf aan te vullen. Beste Peter, Dat is absoluut waar. Grappig dat je dt zegt, want hetzelfde vertelde ik aan Jitze toen hij bij mij was. De meeste muzikanten die ik ken zitten of met een ghettoblaster, minisetje van de megapool, of Pied Pipers. Dat laatste is echt waar . Muzikanten die ook audiofiel zijn, zijn dun bezaaid. Opzich ook zeer logisch, Een audiofiele set is (voor mij) absoluut niet noodzakkelijk om van muziek te genieten. Kippenvel kan ik op alles krijgen, wanneer het arrangement en compositie goed zijn. Echter ben ik bij toeval ook gegrepen door de techniek en het audiovirus, waardoor dit in feite een uit de hand gelopen hobbij is. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn hifiset, of al mijn muziekinstrumenten, mogen ze mijn set zo komen ophalen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Mensen die in een oorkets spelen hebben meestal een gehoorbeschadiging. Ook z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn hifiset, of al mijn muziekinstrumenten, mogen ze mijn set zo komen ophalen. Zeg maar wanneer hahah, Gelukkig hoef ik niet te kiezen :D Bovendien heb jij een sublieme set staan!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Haha, nou als je het niet erg vindt houd ik mijn drumstel en mijn audioset. Gelukkig hoef ik ook niet te kiezen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Zo'n opleiding aan een conservatorium leert je ook luisteren en zorgt ook voor een duidelijker referentie Nu is Bas wel een uitzondering. De meeste beroepsmuzici interesseert het geen lor hoe het uit de speakers komt als het maar niet te erg is. Zij zijn bezig met de muziek en luisteren daarnaar en niet naar de set. Kennelijk hebben ze voldoende referentie in hun hoofd om het ontbrekende zelf aan te vullen. Beste Peter, Dat is absoluut waar. Grappig dat je dt zegt, want hetzelfde vertelde ik aan Jitze toen hij bij mij was. De meeste muzikanten die ik ken zitten of met een ghettoblaster, minisetje van de megapool, of Pied Pipers. Dat laatste is echt waar . Muzikanten die ook audiofiel zijn, zijn dun bezaaid. Opzich ook zeer logisch, Een audiofiele set is (voor mij) absoluut niet noodzakkelijk om van muziek te genieten. Kippenvel kan ik op alles krijgen, wanneer het arrangement en compositie goed zijn. Echter ben ik bij toeval ook gegrepen door de techniek en het audiovirus, waardoor dit in feite een uit de hand gelopen hobbij is. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn hifiset, of al mijn muziekinstrumenten, mogen ze mijn set zo komen ophalen. Groeten, Bas bas , vorige week was mijn oom (organist0 nog op visite hier . die man heeft ALLE werken van bach (tenminste wat er op cd is uitgebracht .) verder heeft hij ook nog zo'n 300 cd's met barokmuziek . en waar luisterd hij dat op : een gettoblaster echt waar !! zon torentje met van die boxen die je eraan kunt hangen, weet je wel . toch kon ie mijn set ook wel waarderen "tis net of ik en de kerk zit " zei die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 Dit is een behoorlijk realistische waarde Duck Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 13 maart 2004 Report Share Posted 13 maart 2004 moet je mijn marshall eens horen dan vervormt er echt wat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 maart 2004 Author Report Share Posted 14 maart 2004 moet je mijn marshall eens horen dan vervormt er echt wat.. aleen zie je wel heel graag dat die vervorming ook fraai, gierend uit de speakers komt.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 maart 2004 Report Share Posted 14 maart 2004 eeuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hoor???????/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 maart 2004 Author Report Share Posted 14 maart 2004 eeuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hoor???????/ Uit mededogen met onze " senior " members zal ik dit toestaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2004 Report Share Posted 14 maart 2004 eeuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hoor???????/ Ziet er naar uit dat je marshall total-loss is Jopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 maart 2004 Author Report Share Posted 14 maart 2004 Ik kijk bv naar de grafieken van een Seas WA180 PPI van 95 euro (K+T nov 2003) en zie vervomingswaarden (bij 90 db op 1 meter tussen 200 en 4000 Hz (waarover ik zo'n driver maximaal zou toepassen) K2 maximaal 1.1% (gemiddeld 0.5%) en K3 maximaal 0.85% (gemiddeld circa 0.4%). Waarmee wordt dit gemeten, denkelijk heel erg mooie sinussen, dan kloppen deze cijfers inderdaad, echter voor de praktijk zijn ze volstrekt nutteloos. Naar aanleiding van de discussie over toonarmen, ben ik een aantal keren op bezoek geweest op de site van Bruel & Kjaer, heb ik een stuk gevonden van Henning Moller, die laat zien dat, laat 't hem zelf maar even zeggen : What is audio all about ? Subjectivity, the answer is easy. Na deze opening volgt een betoog waarin hij de wijze waarop met audio en geluid wordt omgegaan, eens onder de loupe legt en tot de ontdekking komt dat meten niet echt zaligmakend is. Heel erg veel - objectieve - meetgegevens blijken geen enkele relatie te hebben met de kwaliteit van de weergave, er moet dus veel breder gekeken worden. Dit van een bedrijf dat zich toelegt op de vervaardiging van meet en testapparatuur, zeer verhelderend. hier is het artikel : http://www.zainea.com/multidimensionalaudio.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now