Jump to content

nieuwe set speakers voor techno

der neue
 Share

Recommended Posts

ik ga nieuwe speakers kopen alleen welke is de vraag, ze dienen als monitor bij het draaien van techno (t moeten boekenplank model zijn), weet iemand welke er het best bij past? ik wel een moooi strak geluid, geen overdadige of schelle hoge tonen en ook geen overdadige bass gewoon goed uitgebalanceerd met een heldere bass die wel aanwezig is.

ik hoor graag jullie adviezen...

ik ga nieuwe speakers kopen alleen welke is de vraag, ze dienen als monitor bij het draaien van techno (t moeten boekenplank model zijn), weet iemand welke er het best bij past? ik wel een moooi strak geluid, geen overdadige of schelle hoge tonen en ook geen overdadige bass gewoon goed uitgebalanceerd met een heldere bass die wel aanwezig is.

Persoonlijk vind ik EPOS heel erg goed. Heb eens horen zeggen dat er in die prijsklasse geen betere is te krijgen.

Groet C J

Hoi, Neue,

Heb je al een paar beluisterd? Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Dat van die Epos, dat meen ik serieus. Het zijn fabuleus goede luidsprekers. Presteren machtig, beter dan menig vloerstaander.

Groet, C J

en klipsch, ook goed voor techno?? of de beschrijving die ik gaf?

Jawel.

Strakke bas, helder, gemakkelijk aan te sturen. Past gewoon bij jouw omschrijving.

Combineer ze met meer vermogen en ze gaan wat voller klinken. Pas ook op met heldere versterkers, dat zou wel eens wat te veel van het goede kunnen zijn.

Groeten,

Marten Jan

Ik draai veel techno / electro vanuit mijn pc.

En ondanks het gemis aan echt laag, zit de drive er goed in bij mijn kleine Mission 723I speakers.

Maar ik schakel meestal toch ook het geluid door naar de Mission 774.

Ook niet super vette bas, maar daardoor heb ik ook minder ruzie met de buren.

(ook niet verkeerd als je veel techno wil draaien :rolleyes: )

Groeten Simon

dacht dat je de 731's had?

Och dat kan ook wel!

't staat niet op de boxen zelf!!

Je hebt gelijk!!

(Ik heb de bon er maar bij gepakt)

:rolleyes:

Groeten Simon

en klipsch, ook goed voor techno?? of de beschrijving die ik gaf?

Hier moet ik haast wel even op reageren, natuurlijk past Klipsch binnen de omschrijving die je geeft, echter het is bij uitstek een speaker die je alles laat horen, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de recensie van Ren

voor het draaien van techno muziek - bose of jamo

het is te gek voor woorden wat voor antwoorden je straks allemaal niet te zien krijg hier in deze topic.

ik verwacht nog de antwoorden zoals avalon,b&w,sonus faber,von schweiker,wilson benech

het moet nou toch niet gekker woorden om dit soort kwaliteit luidsprekers te gaan gebruiken voor techno.

techno = goedkoop gemaakte muziek (vaak thuis gemaakt met de pc)waar totaal geen diepte en emotie of welke beleving in zit,buiten het feit dat je erop kunt dansen en kunt pillen slikken.

Wat heerlijk toch, die vooroordelen! Tis ook niet mijn muziek hoor, maar om nou meteen een heel genre af te schrijven omdat JIJ het niet mooi vind, is wel heel arogant...

Je hebt trouwens nog een vooroordeel vergeten. Je had namelijk ook JBL moeten aanprijzen als mogelijke speaker. Want die kunnen ook alleen maar stampen en beuken moet je weten. En ik kan het weten, want ik heb ze zelf ook (en toch heb ik heel fijn (met af en toe het kippenvel op de armen) naar Nick Cave zitten luisteren gisteren...).

Dat je geen Sonus Faber of Avalon moet hebben voor techno, zal best kloppen. Zou ook geen subtiele Diapasons of zo aanraden. Maar Jamo en Bose... Dan heb je toch meer aan een stel JBL's, Magnats, Yamaha's enz...

Wat heerlijk toch, die vooroordelen! Tis ook niet mijn muziek hoor, maar om nou meteen een heel genre af te schrijven omdat JIJ het niet mooi vind, is wel heel arogant...

dat ik het niet mooi vind, ik heb nergens geschreven dat ik het niet mooi vind,wel dat ik dit geen muziek vind voor kwaliteits luidsprekers.

en ook ik heb nog een stuk of 3 techno cd's voor als ik een andere stemming heb, maar 90% van mijn collectie bestaat uit muziek gemaakt door musici die hun liefde bedrijven met het bespelen van echte instrumenten.

het gaat erom dat men eens rekening zou kunnen houden met de kwaliteit muziek en audio installatie.

Ach eigenlijk zou ik niet eens moeten reageren.

Maar als een opname studio garant zou staan voor goede kwaliteit, wat telefunken impliceert, dan is er veel goede muziek!

Dat is erg kort door de bocht. En pertinent niet waar.

Waar ik wel KOTS misselijk van wordt is het afdoen van de muziekanten die nou eenmaal geen afgezaagde instrumenten (zoals bv gitaar) kunnen of willen spelen.

Verder is het omschrijven van techno als emotieloos een hele kortzichtige uitspraak. Zullen we de crunch, punk, rock en metal dan ook maar meteen afschrijven? Of mogen die lui wel blijven omdat ze zogenaamde 'echte' instrumenten bespelen?

Een muziekant is een echte muziekant als hij/zij muziek maakt omdat hij/zij daar zin in heeft en daar iets van zichzelf in weet te stoppen.

En wat maakt 't in godsnaam uit wat voor een instrument (of een sample daarvan) er gebruikt wordt.

:mad2:

Maar idd bij techno gaat het vooral om de impact en dan heb je aan DBs meer dan detail.

Toch zijn er veel 'house' stromingen waar kwaliteit boven de geluidsdruk of kwantiteit staat.

tsja telefunken, dat is echt klinkklare onzin die je verkoopt over techno muziek, in de techno nummers (die ik draai tenminste) kunnen alleen al zo'n 10 tot 15 verschillende hats zitten (hoge tonen) gecombineerd met nog een stuk of 7 mids en de bass. Je kunt je best voorstellen dat je heel scherp het verschil hoort tussen kwaliteits speakers met kwaliteits tweeters en diegene zonder. En wat betreft de emotie in de muziek, dat is natuurlijk puur subjectief, ieder mens heeft verschillende emoties en beleeft deze ook verschillend in de verschillende muzieksoorten die er zijn. Dus bedenk je voortaan even als je met zo

Beste,

Ik ben heel erg breed qua muzieksmaak, ook ik draai weleens Drum&Bass en electro (zoals Yello etc), maar dat wil niet zeggen dat dat geen muziek is? Ik draai altijd waar ik op dat moment ZIN in heb en hoe mijn gevoel er naar staat. Kan rock, blues, electro, drum&bass, zang.. van alles zijn.

En ook voor wat stevigere muziek kun je een goede luidspreker gebruiken, want verschil zit er degelijk in.

Mvgr

En ook voor wat stevigere muziek kun je een goede luidspreker gebruiken, want verschil zit er degelijk in.

Idd. Sterker nog, voor iets als drum&bass moet je wel bijna fullrange-speakers hebben (en die vind je niet in midisetjes-land). Daar zitten bassen in die zo ontzettend diep gaan. Bij audiofiele cd's gaat het vaak om geluidjes die zo goed mogelijk moeten worden weergegeven. Daar zitten vaak geen extremen in. Dus juist bij harde of iig drukke muziek (kan ook best klassiek zijn natuurlijk!) moet je goede speakers hebben. Bij audiofiel gepingel heb je alleen een goede middentoner nodig... ;)

Voor het audiofiel gepingel heb je niet meer nodig als een 2 weg die van 80 tot 20khz gaat bewijze van.

Ik vind dat ook zo dom hoe hier op gereageerd wordt door de mensen. Als ik zin heb om drum&bass (of electro, of 80's) te draaien, gebeurd dat gewoon.. hoe ' high-end' de set ook is. En dan gaat het volume ook op een lekker pitje.. en dan is het mooie ervan dat je luidsprekers hebt met een beetje kl*ten, ipv pingel tingel monitors of zwabberende audiofiele zuiltjes.

Maarja audiofielen zien deze mensen dan meteen als 'minder'.

Nou waar het dus uiteindelijk over gaat is dat men zich gewoon lekker, plezier (emotioneel op welke manier dan ook) betrokken voelt bij het geen wat hij/zij draait (en dat word dan een niveau verhoogt door een goed klinkende set).

Mvgr,

het moet nou toch niet gekker woorden om dit soort kwaliteit luidsprekers te gaan gebruiken voor techno.

techno = goedkoop gemaakte muziek (vaak thuis gemaakt met de pc)waar totaal geen diepte en emotie of welke beleving in zit,buiten het feit dat je erop kunt dansen en kunt pillen slikken.

Dankzij een vriendje van me, dat in de muziek - software - handel werkt, heb ik toch mogen ontdekken dat dit geheel onjuist is....................

Ook al wordt dit soort muziek vaak op een droef te noemen wijze ten gehore gebracht, blijkt het meer veelzijdig en complex te zijn, soms zelfs adembenemend mooi.

:huh:

Guest muziekfreak

Nounounou....dat vriendje van heeft totaal geen kaas gegeten van muziek begrijp ik uit jou reactie. Ik maak zelf al zo`n mohaaaw 5a6jr techno,drum&bass muziek :) Dus neem maar van mij aan dat ik echt wel weet hoe het werkt in real life. De kunst van de dagenlijkse dj`s die we kennen zoals Lady Dana [hardhouse en een van de bekendste] Dj Tiesto, Mauro Picotto,Dj Boss,Dj Amok enz ...leuke muziek om een keer tehoren absoluut. Complex :lol: totaal niet dus. De kunst van het hele techo/hardhouse gebeuren is dus MIXEN...de dj`s maken zelf geen muziek...ze mixen en vaak met veel succes voor het publiek...endus weer een tmf-award in de wacht gesleept..dmv crossfaden enz. Daar is echt geen kunst aan..koop maar eens een stel vinylplaten en twee technicsdraaitafels en een simpel mengpaneeltje. Probeer hetzelf maar eens voor een maand, Ik durf er 100euro tegenaan tegooien dat jou het ook lukt een leuk nummer te produceren;)

Maargoed ff over het feit of dat je een dure speaker nodig hebt om van d&b en techno te kunnen genieten...neehoor wel een fullrange vooral voor het drum and bass gebeuren ikzelf heb een behoorlijke collectie drum and bass...d&b staat bekend om de diepgaande basslines..endus heb je een behoorlijke speaker nodig om het te gehoren te brengen zoals het bedoelt is. Maarja als je eens kijkt naar een P/a speaker die kosten een drol en die kan het verwerken. Dit geld eveneens voor Dub muziek.

Ik hoop dat jullie eens wakker worden....en de discussie eens laten varen over wel niet dure speaker nodig. TOTALE NONSENS dus een dure speaker.

En ff over complexe muziek tehebben

Vangelis-Mythodia

Mike oldfield

Ry cooder

enz dit is complexe muziek dit zijn artiesten. En niet de afgerukte dj`s die toevallig een maatje in de platenindustrie hebben die hun een hand boven het hoofd hebben gehouden. Plus dat de dj`s een must voor coveren hebben.....Die verkrachten gewoon de nummers van echte artiesten...zoals het nieuwe hitje van GREASE :blink: walgelijk....complex hahaah neehoor gewoon verkrachten.

MVG Muziekfreak

Nounounou....dat vriendje van heeft totaal geen kaas gegeten van muziek begrijp ik uit jou reactie. Ik maak zelf al zo`n mohaaaw 5a6jr techno,drum&bass muziek  Dus neem maar van mij aan dat ik echt wel weet hoe het werkt in real life. De kunst van de dagenlijkse dj`s die we kennen zoals Lady Dana [hardhouse en een van de bekendste] Dj Tiesto, Mauro Picotto,Dj Boss,Dj Amok enz ...leuke muziek om een keer tehoren absoluut. Complex  totaal niet dus.

Dag Muziekfreak,

Als jij weet hoe het werkt in real life, dan weet je ook dat de DJ's/producers die jij noemt voornamelijk in het commerciele circuit zitten. Zij spreken voornamelijk het grote publiek aan en zullen daarom nooit(bijna nooit) complexe muziek maken. Ze zullen voornamelijk draaien en produceren wat het grote publiek wil.

(ps. dit is niet bedoeld om je aan te vallen)

(ps2. tip voor een redelijk complex, maar vooral meesterlijk electronisch album: BT - Movement In Still Life)

Maar om weer even ontopic te gaan...

Dag Der Neue,

Als je geen overdadige of schelle hogetone wil en geen overdadig laag, dan zou ik niet voor JBL gaan. Mijn ervaring met JBL is dat het geluid niet mooi in balans is. Het laag is wat te prominent aanwezig en het hoog wordt al snel schel(vind ik).

Ik denk dat het de moeite waard is om eens naar de boekenplank luidsprekers van Klipsch te luisteren. Epos heb ik zelf nog nooit kunnen beluisteren. maar ik heb er wel veel goeds over gelezen. dus misschien is dat ook nog de moeite waard.

Groet,

Rienk.

Guest muziekfreak
Nounounou....dat vriendje van heeft totaal geen kaas gegeten van muziek begrijp ik uit jou reactie. Ik maak zelf al zo`n mohaaaw 5a6jr techno,drum&bass muziek

En wat jij nu aankaart is ELECTRO dat is een heel ander verhaal...techno/house/hardhouse is zelden of nooit complex...zoals ik al zei hoe simpeler het nummer destebeter het in de smaak valt van de jongeren

Zit zeker wat in !!!!

Maar wie weet er hier het verschil tussen de verschillende stromingen?

Als iemand techno roept denkt 95% van de bevolking aan house!

Techno is geen GOA maar Goa wil je wel over een goede set horen.

Maar wat voor een stroming is bv Front 242 of Coil en die lui mag je echt niet afraffelen op een midi setje want dan doe je ze tekort.

En welke set kan Leftfield - Open Up weergeven zoals het echt zou moeten?

of wat te denken van Sven vath met accident in paridise.

Of recentere muziek: Freeland - Now & Them

Groeten Simon