evdberg Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 DVD+Audio is een dvd-video compliant formaat dat gebruikt wordt om zowel hoge kwaliteit (tot 96kHz/24 bits) als grote hoeveelheid (tot 45 uur mp2 op 192 kbps) audio op je dvd speler te kunnen spelen. Met de DVD+Audio Creator kunnen cd's omzet worden naar dit formaat. Voor meer informatie en een test versie van het programma zie onze website: http://www.eximius.nl/ We zijn erg benieuwd naar jullie reacties, maar willen jullie vragen pas te reageren als je het eerst zelf geprobeerd hebt. Met vriendelijke groet, Erwin van den Berg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Ik wil toch wel even reageren voordat ik gekeken heb: ###### OP MET JE RECLAME!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Ik wil toch wel even reageren voordat ik gekeken heb: ###### OP MET JE RECLAME!!!! Nou nou, zet je ook altijd zo'n grote mond op tegen Spido? Even inhoudelijk: een CD getransformeerd naar DVD+audio blijft toch een CD in DVD jasje Om de kwaliteit hoef je het niet te doen. En 84.000 titels op een DVD? Leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Laat maar lekker zitten. Dat is niks voor mij. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 opzoute. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Ik wil toch wel even reageren voordat ik gekeken heb: ###### OP MET JE RECLAME!!!! Nou nou, zet je ook altijd zo'n grote mond op tegen Spido? Met Spido praat ik niet, heb ik al eens uitgelegd, ik praat niet met niet-bestaande types waarmee iemand geen verantwoording af wil leggen voor wat hij roept. Maar ik heb minder bezwaar tegen reclame als iemand tevens een nuttige bijdrage levert aan het forum, en die zich niet verstopt. Het lijkt er echter sterk op dat deze persoon hier een account heeft aangemaakt voor zijn/haar commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Ik houd niet van sites waar helemaal geen contactadres, of zelfs geen telefoonnummer wordt opgegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Ik dacht dat dit een serieuze website was voor mensen die serieus met geluid en muziek bezig waren. Echter na het lezen van de reacties hierboven kan ik helaas niet anders concluderen dat ook de verloedering toch enigzins toe begint te slaan. En dat vind ik jammer, erg jammer. Want tot nu toe heeft niemand hier de moeite genomen ons product te testen en dat is uiteindelijk toch waar het om draait. Niet om afgeserveerd te worden op allerlij in mijn ogen niet toe doende zaken We begrijpen best dat het een beetje raar is om op deze manier reclame te maken voor ons product. Maar ik hoop ook dat jullie kunnen begrijpen dat voor een klein bedrijf als ons het eens van de weinige manieren is om het product aan de man te brengen. Want je kunt over DVD+Audio creator nog zoveel schrijven, het is uiteindelijk iets wat gehoort moet worden op je eigen setup/installatie thuis. En dan zul je net als de meeste andere tot nu toe horen dat het wel degelijk verschil uitmaakt. Zeker in de voor audiofiele intressante mode van 24/96 of 24/48 PCM. De mp2/mp1 methode is enkel intressant voor mensen die in kwantiteit van muziek willen genieten, maar het werkelijke muziekbelevings intressante gebeurt toch in een sterkere vorm bij de PCM opslag van de muziek. (compressie is verlies, hoe je het ook draait went of keert, tenzij het lossless is als MLP) Alle contact gegevens die nodig zijn om ons te benaderen staan op de site, alleen niet via directe email maar via een formulier. Niet omdat het email adres geheim is, maar wel omdat we liever niet door een spam robot worden bezocht. Er staan inderdaad geen telefoon nummers op de site, en eerlijk gezegd zien we de meerwaarde daar ook niet van in, net als een bezoek adres, want zeg nou zelf wat valt er bij ons te zien. Er is geen magic doosje om te laten zien of horen. Het is een stukje software wat je gewoon in het confort van je eigen huis kunt uitproberen. Maar waarom probeert niemand nu gewoon de trial versie eens uit, met een aantal van je eigen favoriete nummers en ga er eens lekker voor zitten en luister eens naar de opname en besluit dan voor jezelf of het wel of niet goed werkt. Bedankt voor je tijd om dit relaas te lezen, en mocht je nog vragen/opmerkingen hebben stel ze op een nette fatsoenlijke manier en ik zal je een eerlijk antwoord geven. Ik kan je nu alvast voorspellen dat ik op grof commentaar niet eens in zal gaan, want dat is zonde van mijn tijd maar ook zeker van jouw tijd Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Grappig dat je bang bent voor een spam robot, maar wel hier de boel vervuilt. Dit lijkt wel op het interview dat ik op de radio hoorde met de eigenaar van een bedrijf dat spamt, maar zijn eigen email-adres gaf hij niet.. Je schijnt maar niet te willen begrijpen dat dit een forum is, waar meningen worden uitgewisseld, en dat dit geen advertentie podium is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Waar zie jij vervuiling dan? Ik namelijk nergens? Ik zie enkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Je kan recht praten wat krom is, maar jij bent degene die me een produkt op de verkeerde plek probeert op te dringen. Als ik behoefte aan zoiets heb, dan ga ik zelf wel op onderzoek uit op de plekken waar ik info kan vinden. En die verdekte pogingen zijn ook vrij doorzichtig hoor, een nieuw lid dat heel enthousiast is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Ik dring je nergens iets op, we hebben geen ongevraagde mail gestuurd naar je mailbox, in de forum regels staat nergens dat we dit niet hadden mogen doen! (er staat overigens wel in dat je een ander in zijn waarde moet laten en zeker niet moet gaan schelden enzo ) We vragen alleen om eens iets nieuws te proberen, niks meer niks minder. Maar vertel eens, waar ga je normaal op zoek naar dit soort informatie? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik ben namelijk van mening dat een balletje ergens moet gaan rollen, en of dat nu hier is of ergens anders dat maakt niet uit. We hebben uiteraard sites als deze aangeschreven, maar het lijkt wel of de audiofiele wereld bang of terughoudend is met het belopen van nieuwe afwijkende paden, want op een paar na reageerde geen enkele site op ons bericht en/of vraag! Dus wat doe je dan als kleine onderneming, juist dan ga je zelf aktief aan de weg timmeren en hier en daar eens een balletje opgooien in de ijdele hoop dat iemand de moeite neemt om eens naar het product te kijken ipv het praten over dat de methode van reclame mischien niet helemaal de juiste weg is. Maar goed dit gaat offtopic vrees ik, en met al het gepraat over ons gebrek aan fatsoen om hier zo maar te vertellen dat we een nieuw product hebben gelanceerd heeft er nog steeds niemand gereageerd die het wel beluisterd heeft. En dat is nog steeds jammer, want dat is uiteindelijk ons doel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Je kan recht praten wat krom is, maar jij bent degene die me een produkt op de verkeerde plek probeert op te dringen. Als ik behoefte aan zoiets heb, dan ga ik zelf wel op onderzoek uit op de plekken waar ik info kan vinden. En die verdekte pogingen zijn ook vrij doorzichtig hoor, een nieuw lid dat heel enthousiast is.. Eigenwijze aap Wat is krom aan een enkele post over een nieuw computerprogramma op een open audioforum als dit? Als op dit forum niet commercieel mag worden gepubliceerd, zal dat je zoekresultaten wellicht beperken. Je had in dat geval misschien niet eens geweten van XTC cables, Sound Evolution of Perfect Performer. Doorzichtig hoor, een oud lid dat zo negatief is. Give the guys a break... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Als jij het ook al niet begrijpt Ron, lamaar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Op de Hear.nl website zijn naast dit forum meer mogelijkheden om je als bedrijf te profileren, aan de Hear redactie zou je kunnen vragen of ze een artikel willen schrijven bijvoorbeeld, dat komt heel wat vriendelijker over dan zomaar een post in dit forum. Aan de andere kant lig ik in een deuk omdat Hans van Liempd protesteert, terwijl hij zelf helemaal geen reclame maakt voor A .... Ik wil de trial versie wel downloaden en testen, het idee achter deze techniek moet op zijn minst een kans krijgen De engelse taal op de website zou hier en daar wel wat beter kunnen, overigens vreemd om engels te spreken als je een .nl website hebt ..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Als jij het ook al niet begrijpt Ron, lamaar.. Ik begrijp die scherpe uitval op een eerste post van een nieuwkomer niet. Zeker niet van een fatsoenlijk lid als jijzelf (als ik het nu was geweest ) Topics met een commerciele achtergrond of een beetje reclame is in mijn optiek helemaal niet zo erg, als het maar niet op spam gaat lijken: Spido die voor de zoveelste keer zijn onvolprezen PP's voor het voetlicht brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Dank je wel Ron Spam is ook zeker niet iets wat we willen, we willen juist een goede relatie opbouwen met de audio wereld. bijvoorbeeld toen we vorige week de 1.0 release uitbrachte die geen 24/96 .WAV files als input kon gebruiken. Een aantal mensen vroegen via fora en direct contact daar echter wel om, om op die manier hun eigen 24bit opnames te kunnen gebruiken ipv CD opname's. Gevolg was, dat wij 2 dagen later een nieuwe versie uitbrachten die wel allerlij andere formaten aan kon. Wat ik probeer te zeggen is dat we uiteraard open staan voor allerlij suggesties, en zeker niet agressief spammend onze producten aan de man proberen te krijgen. Ook wij zelf zijn namelijk audio liefhebbers, en hebben toch best wel een redelijke installatie staan. Dat is ook waar het hele product idee op is ontstaan, om nog meer te kunnen genieten van muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Want je kunt over DVD+Audio creator nog zoveel schrijven, het is uiteindelijk iets wat gehoort moet worden op je eigen setup/installatie thuis. En dan zul je net als de meeste andere tot nu toe horen dat het wel degelijk verschil uitmaakt. Zeker in de voor audiofiele intressante mode van 24/96 of 24/48 PCM. Rene, leg eens uit hoe een via DVD+Audio gekopieerde cd beter zou kunnen klinken dan het origineel? De digitale informatie blijft dezelfde neem ik aan. Er wordt toch zeker geen informatie toegevoegd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Niet toevoegen in de directe zin van dithering of extrapolatie met allerlij accoustische modelen. Wat wij doen is door middel van een bepaalde techniek meer resolutie in het geluid te stoppen. ( Wat we precies doen willen we hopelijk begrijpelijk liever voor ons zelf houden ) Maar het komt er op neer dat het geluid ultra precies word gere-sampled naar een hogere bitrate en of frequentie Echter niet op een manier zoals bijv cooledit dat doet, maar op een geheel nieuwe en zelfbedachte wijze. Het effect van deze resampling is dat de plaatsing van het geluid in eens een stuk opener word. Als of je een gordijn voor je speakers weg trekt en alle detail weer terug komt in de muziek die hoe wonderbaarlijk dat ook klinkt wel op de meeste cd's aanwezig was. Ik geef toe het klinkt allemaal erg vaag, absoluut. Dit is echt iets wat je gewoon moet horen om het gevoel te krijgen. Moet er wel eerlijk bij vertellen dat het niet op elke cd hetzelfde effect zal hebben, omdat we natuurlijk afhankelijk zijn van het bron materiaal en hoe dat is afgemixed. En dat hangt zwaar van artiest tot artiest af. Artiesten als bijv. Sting, Pink Floyd, Maddona, Bjork etc besteden veel meer aandacht aan de final mix van een album als Frans bouwer, de skihut etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Bedankt voor je uitgebreide uitleg Rene. Ik ga de trial versie proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 16 maart 2004 Report Share Posted 16 maart 2004 Na het lezen van de uitleg hierboven en van de site is dit wel interessant om uit proberen, maar ik heb alleen geen DVD brander. Eigenlijk zouden jullie ook de optie moeten nemen om het weer op CD te kunnen branden. Of het uithaalt weet ik niet, maar is misschien wel leuk om oude CD'tjes zelf te opwaarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Als jij het ook al niet begrijpt Ron, lamaar.. Ik begrijp die scherpe uitval op een eerste post van een nieuwkomer niet. Zeker niet van een fatsoenlijk lid als jijzelf (als ik het nu was geweest ) Topics met een commerciele achtergrond of een beetje reclame is in mijn optiek helemaal niet zo erg, als het maar niet op spam gaat lijken: Spido die voor de zoveelste keer zijn onvolprezen PP's voor het voetlicht brengt. De reden dat ik zo scherp reageer, nogmaals, is dat ik het ongepast vind om hier advertenties te plaatsen. Daar zijn andere rubrieken voor. Het wordt dan vervolgens gebracht als iets dat interessant kan zijn voor ons, maar het is gewoon ordinaire reclame. Verder, en dat is mijn frustratie geef ik toe , word ik onderhand schijtziek van die opdringerige commercie in alle uithoeken van deze maatschappij, en daar wordt deze topicstarter toevallig het "slachtoffer" van. Ik kijk al nauwelijks tv vanwege reclames, en als het hier ook gaat gebeuren dat ik af en toe een nuttig topic zal vinden tussen de reclames door, dan ben ik weg. Dat je mij een eigenwijze aap vindt, ach. Ik kan inderdaad eigenwijs zijn (alleen waarom een aap, zijn die eigenwijs?), wie niet, maar wat dat met mijn reactie te maken heeft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Dat je mij een eigenwijze aap vindt, ach. Ik kan inderdaad eigenwijs zijn (alleen waarom een aap, zijn die eigenwijs?), wie niet, maar wat dat met mijn reactie te maken heeft.. Waarom een aap? Dat lijkt me duidelijk Cock: jij adverteert met dat beeldmerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Dat je mij een eigenwijze aap vindt, ach. Ik kan inderdaad eigenwijs zijn (alleen waarom een aap, zijn die eigenwijs?), wie niet, maar wat dat met mijn reactie te maken heeft.. Waarom een aap? Dat lijkt me duidelijk CGM: jij adverteert met dat beeldmerk Da's gewoon mijn pasfoto.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Da's gewoon mijn pasfoto.. Oh sorry, dat wist ik niet. Maare, die bril staat je goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts