cgm Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Da's gewoon mijn pasfoto.. Oh sorry, dat wist ik niet. Maare, die bril staat je goed... Bril? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Na het lezen van de uitleg hierboven en van de site is dit wel interessant om uit proberen, maar ik heb alleen geen DVD brander. Eigenlijk zouden jullie ook de optie moeten nemen om het weer op CD te kunnen branden. Of het uithaalt weet ik niet, maar is misschien wel leuk om oude CD'tjes zelf te opwaarderen. De reden waarom het niet op een CD gebrand kan worden is omdat het een DVD-Video structuur is. We gebruiken het DVD video formaat als container voor ons formaat. Ik weet dat sommige DVD spelers ook DVD-Video van CD kunnen spelen, maar het is niet de officiele standaard. Maar als je de grote van je disc onder de 700Mb houd kun je het natuurlijk altijd proberen want mischien dat jouw speler ook gewoon DVD-Video van CD kan spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 hmmm, ik ga het ook eens proberen. overigens, wat een gezeik allemaal hier. ik zou precies hetzelfde hebben gedaan, is nl een goeie manier om er achter te komen wat users van het product vinden en of ze op en aanmerkingen hebben zodat de producent weer met verbeteringen kan komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Ik heb zojuist een dvd tje 96/24 gemaakt met een aantal muziekjes die ik erg goed ken. Dat viel niet mee en ik denk dat de gebruikersinterface en/of handleiding wat duidelijker kan: het was gokken op welk moment ik waar in de menustructuur zat; van de twee opgegeven albumtitels met elk twee nummers pakt ie maar een album met twee nummers. Maar dat terzijde... Luisteren: ik kan niet zeggen dat de DVD+Audio beter of slechter is dan het origineel van cd. Wel heb ik de indruk dat het geluidsniveau wat hoger is. Ik vraag me daarbij of mijn installatie wel kan afspelen/weergeven bij de opgegeven bemonsteringsfrequentie van 96 kHz / 24 bit. Maar ik ben een luisteraar, geen techneut. Overigens is er wel iets vreemds met de zelfgeproduceerde dvd: de bestanden tonen geen gegevens over bitsnelheid, audiocodecs etc. P.S. Cock: gefeliciteerd met je extreme makeover!!! | | V Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 P.S. Cock: gefeliciteerd met je extreme makeover!!! | | V Ja bedankt. Ik zag dat die avatar op haaifaai.nl ook al werd gebruikt door een ander, en dat vond ik een beetje verwarrend. Dus dan maar een ander zelfbeeld.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Maar ik ben een luisteraar, geen techneut. Overigens is er wel iets vreemds met de zelfgeproduceerde dvd: de bestanden tonen geen gegevens over bitsnelheid, audiocodecs etc. Hoe bedoel je die? Geeft jouw speler niet aan wat hij op dat moment aan het spelen is? (zoals bijv PCM) Bitrate kan kloppen, want de meeste speler meten namelijk enkel de bitrate van het videosignaal, en die is met een zwart scherm erg laag namelijk. Kun je mischien uitleggen waar je precies vastloopt met de gebruikers interface? Zijn de eerste stappen in de handleiding wel duidelijk of is alles te vaag? Dan kan ik daar wat aan doen namelijk. Voor mij is het namelijk wel duidelijk, maar dat is het probleem met ontwikkelaars die weten namelijk zelf altijd precies hoe iets werkt wat ze zelf bedacht hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
evdberg Posted 18 maart 2004 Author Report Share Posted 18 maart 2004 RonL, Wat voor installatie heb je? Want of er is iets fout gegaan bij het omzetten, of je installatie ondersteunt geen 24 bits (48 of 96 maakt ook wel verschil, maar minder dan 16 of 24 bits). Lees ook b.v. deze thread op ons forum: http://www.eximius.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5 De 'guest' in kwestie heeft o.a. een Meridian 598 en 568.2 ... En vreemd dat je speler niks aangeeft, want mijn Pioneer geeft keurig de geluidsmode en bitrate weer (voor 96/24 is dat bijna 5Mb/s). Erwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Hans het moet een gruwel voor je zijn dat als je Microsoft belt dat je niet gelijk Billie aan de telefoon krijgt Wie weet zitten daar ook wel een paar slimme Sjienese studenten achter tegenwoordig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Bakx Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Ik zie altijd graag de mensen achter een product. dat is ook de reden waarom ik een gruwelijke hekel aan kopen via postorder heb. Ik heb dat nu een paar keer gedaan, maar alleen nadat ik de mensen eerst aan de telefoon heb gehad. Ik ben n.l. in het verleden eens op zoek geweest naar een computerbedrijf in Rotterdam.... als je het bijgevoegde telefoonnummer belde werdt je meteen doorgeschakeld naar Taiwan waar je in eerste instantie in het Taiwanees te woord werd gestaan. Bovendien moest je eerst je geld overmaken. Kijk.... daar koop ik dus niks. Ondertussen is duidelijk dat het inderdaad om een commerciele site gaat met mensen daarachter. Met wat pech zijn het echter een paar studenten die een programmaatje hebben gemaakt waar je, nadat ze zijn afgestudeerd nooit meer iets van terug vind. Helaas helaas, waarom altijd zo negatief? We zijn geen studenten, al heel lang niet meer zelfs. (gemiddelde leeftijd is 32+) Ik wil best een paar pasfoto's posten als dat helpt, maar ik vrees van niet want je hebt je oordeel al geveld over ons blijkbaar. Waarbij je niet gehinderd word door enige kennis van ons, maar gewoon uitgaat van het slechte in de mens. Jammer hoor, want als je even de moeite had genomen over verder te kijken had je kunnen zien dat we al wat langer mee spelen in deze wereld Een overzichtje van al onze producten vind je : http://www.visualdomain.net/ en dan zul je zien dat we al iets langer mee doen als je zou vermoeden. Echter we zijn een niet al te groot bedrijfje die ALLES zelf maken vanaf 0 en dan kosten dingen tijd, veel tijd. En dan schiet helaas de website er wel eens bij in. En de reden dat we die in het engels maken als nederlands bedrijf is omdat we ons niet willen beperken tot enkel nederland. Met software is heel de wereld je markt, en de meeste mensen in het buitenland spreken beter engels dan nederlands Maar goed, waar ik vooral benieuwd naar ben is of iemand al eens geluisterd heeft na een eigen compilatie van liedjes met ons product omgezet. Dat vind ik namelijk vele malen intressanter om te weten als me telkens te moeten verdedigen tegen onterechte vooroordelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 RonL Gepost op: 16 Mar 2004, 23:09:31 (...) Je had in dat geval misschien niet eens geweten van (...) of Perfect Performer.(...) RonL Gepost op: 16 Mar 2004, 23:17:03 (...) Spido die voor de zoveelste keer zijn onvolprezen PP's voor het voetlicht brengt. (...) Beste Ron, Dank je wel! Steeds opnieuw weet je de (inderdaad onvolprezen!) Perfect Performer luidsprekers voor het voetlicht te brengen. Te pas, soms. Te onpas, meestal. In dit geval moest je ze weer aan de kabels erbij trekken. Ik vind het wel vreemd dat je daarbij steeds weer beweert dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Ik zie altijd graag de mensen achter een product. dat is ook de reden waarom ik een gruwelijke hekel aan kopen via postorder heb. Ik heb dat nu een paar keer gedaan, maar alleen nadat ik de mensen eerst aan de telefoon heb gehad. Ik ben n.l. in het verleden eens op zoek geweest naar een computerbedrijf in Rotterdam.... als je het bijgevoegde telefoonnummer belde werdt je meteen doorgeschakeld naar Taiwan waar je in eerste instantie in het Taiwanees te woord werd gestaan. Bovendien moest je eerst je geld overmaken. Kijk.... daar koop ik dus niks. Ondertussen is duidelijk dat het inderdaad om een commerciele site gaat met mensen daarachter. Met wat pech zijn het echter een paar studenten die een programmaatje hebben gemaakt waar je, nadat ze zijn afgestudeerd nooit meer iets van terug vind. Helaas helaas, waarom altijd zo negatief? We zijn geen studenten, al heel lang niet meer zelfs. (gemiddelde leeftijd is 32+) Ik wil best een paar pasfoto's posten als dat helpt, maar ik vrees van niet want je hebt je oordeel al geveld over ons blijkbaar. Waarbij je niet gehinderd word door enige kennis van ons, maar gewoon uitgaat van het slechte in de mens. Jammer hoor, want als je even de moeite had genomen over verder te kijken had je kunnen zien dat we al wat langer mee spelen in deze wereld Een overzichtje van al onze producten vind je : http://www.visualdomain.net/ en dan zul je zien dat we al iets langer mee doen als je zou vermoeden. Echter we zijn een niet al te groot bedrijfje die ALLES zelf maken vanaf 0 en dan kosten dingen tijd, veel tijd. En dan schiet helaas de website er wel eens bij in. En de reden dat we die in het engels maken als nederlands bedrijf is omdat we ons niet willen beperken tot enkel nederland. Met software is heel de wereld je markt, en de meeste mensen in het buitenland spreken beter engels dan nederlands Maar goed, waar ik vooral benieuwd naar ben is of iemand al eens geluisterd heeft na een eigen compilatie van liedjes met ons product omgezet. Dat vind ik namelijk vele malen intressanter om te weten als me telkens te moeten verdedigen tegen onterechte vooroordelen Ik heb duidelijk slechte ervaringen, en ben bevooroordeeld. Het lijkt erop dat het deze keer meevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Maar ik ben een luisteraar, geen techneut. Overigens is er wel iets vreemds met de zelfgeproduceerde dvd: de bestanden tonen geen gegevens over bitsnelheid, audiocodecs etc. Hoe bedoel je die? Geeft jouw speler niet aan wat hij op dat moment aan het spelen is? (zoals bijv PCM) Bitrate kan kloppen, want de meeste speler meten namelijk enkel de bitrate van het videosignaal, en die is met een zwart scherm erg laag namelijk. Kun je mischien uitleggen waar je precies vastloopt met de gebruikers interface? Zijn de eerste stappen in de handleiding wel duidelijk of is alles te vaag? Dan kan ik daar wat aan doen namelijk. Voor mij is het namelijk wel duidelijk, maar dat is het probleem met ontwikkelaars die weten namelijk zelf altijd precies hoe iets werkt wat ze zelf bedacht hebben Correctie: mijn 'dedicated' dvd speler geeft keurig 96 kHz en 24 bit weer, bij een onveranderende bitstream van 4608 Kb/s. Op mijn pc kan ik echter de specificaties van de files niet aflezen. Niet zo belangrijk, lijkt me. Voor wat betreft de gebruikersinterface loop ik vast bij na het toevoegen van een of meer titels van het eerste album. Het programma springt terug in de modus toevoegen albums en houdt titelgegevens van het eerste album vast. Zonder dat je er erg in hebt, heb je meerdere dezelfde nummers geselecteerd. De handleiding gaat alleen in op de schermen 'parameters' en 'settings'. Ik denk dat de volgende verbeteringen kunnen worden aangebracht: * overzicht van geselecteerde bestanden in apart deel van het scherm * toelichting van functie ikonen bij benadering door pointer * kiezen van optie processing na de schermen 'parameters' -> 'settings' -> 'selectie bestanden' De omzetting van normaal PCM naar 96/24 blijft me ergens een beetje bezighouden. Ik heb inmiddels een nieuw dvd tje samengesteld met wat afwisselend materiaal: een HDCD, een vlak geproduceerde cd die ik ook wel eens in een sprankelende versie heb gehoord en een 'audiofiele' cd met veel uitersten. Ik ga eens uitgebreid luisteren of ik verschillen kan vaststellen... Enne, let maar niet op Spido: dat is ook een ondernemer maar van een heel ander soort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 RonL Gepost op: 16 Mar 2004, 23:09:31 (...) Je had in dat geval misschien niet eens geweten van (...) of Perfect Performer.(...) RonL Gepost op: 16 Mar 2004, 23:17:03 (...) Spido die voor de zoveelste keer zijn onvolprezen PP's voor het voetlicht brengt. (...) Beste Ron, Dank je wel! Steeds opnieuw weet je de (inderdaad onvolprezen!) Perfect Performer luidsprekers voor het voetlicht te brengen. Te pas, soms. Te onpas, meestal. In dit geval moest je ze weer aan de kabels erbij trekken. Ik vind het wel vreemd dat je daarbij steeds weer beweert dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
evdberg Posted 18 maart 2004 Author Report Share Posted 18 maart 2004 Ron, Als je meerdere albums op 1 disk wilt zetten, moet je na het definieren van het 1ste album terug naar het 'Albums in volume' scherm. Dit doe je door linksboven het 2e icoon van links te klikken. Dan krijg je een overzicht van alle albums die je voor het volume gedefinieerd hebt, en daar is ook de 'start processing' button (die met dat geluidsgolfje). Een nieuw album kun je dan toevoegen door op de + te klikken. Ik heb in de tussentijd een beta V1.0.2 versie waarin alle buttons van tags voorzien zijn, en hier en daar wat meer tekst om het process te sturen staat. Aan de gebruikersvriendelijkheid wordt dus gewerkt ... Erwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 (...)Met software is heel de wereld je markt, en de meeste mensen in het buitenland spreken beter engels dan nederlands (...) De meeste mensen in het binnenland schrijven waarschijnlijk beter Engels dan Nederlands, zoals hier weer blijkt Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 (...)Maar er zijn hier gelukkig ook een boel vrolijke, vriendelijke en aardige mensen! (...) Dank je wel Spido Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 (...)Met software is heel de wereld je markt, en de meeste mensen in het buitenland spreken beter engels dan nederlands (...) De meeste mensen in het binnenland schrijven waarschijnlijk beter Engels dan Nederlands, zoals hier weer blijkt Met opgewekte groet, Binnenland, Dick? Of is dit onbedoeld ook een stukje slecht geformuleerd Nederlands en bedoel je gewoon Nederland? Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 (...)Binnenland, Dick? Of is dit onbedoeld ook een stukje slecht geformuleerd Nederlands en bedoel je gewoon Nederland? (...) Beste Manus, Neen, neen, binnenland is met opzet gekozen om voor de geestelijk minder bepakten het verschil met het buitenland te benadrukken. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat het verschijnsel zich in de kuststreken merkbaar minder voordoet. Vandaar dus Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 (...)Binnenland, Dick? Of is dit onbedoeld ook een stukje slecht geformuleerd Nederlands en bedoel je gewoon Nederland? (...) Beste Manus, Neen, neen, binnenland is met opzet gekozen om voor de geestelijk minder bepakten het verschil met het buitenland te benadrukken. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat het verschijnsel zich in de kuststreken merkbaar minder voordoet. Vandaar dus Met opgewekte groet, Aha, Dick! Ik kon het me al niet zo goed voorstellen dat je qua taalgebruik zo uit de bocht zou vliegen. En wat de kuststreek betreft: ook daar worden de regels van de Nederlandse taal, zowel in geschreven als gesproken vorm, om de haverklap met voeten getreden. Ik kan het weten, ik woon er. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Wie heeft er de laatste tijd in de kuststreken nog een haverklap gehoord? Gezien? Gekregen, wellicht? Haverklappen lijken steeds minder voor te komen! Jammer, want er zijn paarden in de kuststreken - zoals Ron - die de haverklappen verdienen, maar ze niet krijgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Wie heeft er de laatste tijd in de kuststreken nog een haverklap gehoord? Gezien? Gekregen, wellicht? Haverklappen lijken steeds minder voor te komen! Jammer, want er zijn paarden in de kuststreken - zoals Ron - die de haverklappen verdienen, maar ze niet krijgen... Zijn de Pied Pipers niet gemaakt van samengeperste haver? Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Wat een onzin over een software pakketje dat slechts 55 euro kost. Wat zou het kosten als er reclame via de 'normale' wegen zou worden gemaakt? Wat is het probleem dat er een link word geplaats naar een eigen produkt dat door de gevorderde audiofiel gebruikt kan worden om op een DVDV de maximale geluidskwaliteit te kunnen benutten voor eigen opnamen en archivering van lp's? Veel duurder kostende DVD Authoring pakketten voor de consumer market bieden de optie niet. Het upsamplen is ook een aardige optie. Maar niet staat je tegen om eigen hires wav's te gebruiken. PS. **Gratis** reklame: Voor 99 euro kun je overigens **echte** DVD Audio's branden tot een maximale resolutie van 24bit 192kHz. Zie hier: http://www.discwelder.com bij news. Nog meer gratis reklame: Bij FrankDVDA producties kunt u voor een bescheiden bedrag een DVD Audio laten authoren in kleine proefoplagen. 2 kanaals tot maximaal 24bit 192kHz en 6 kanaals tot maximaal 24 bit 48kHz. Ook voor uw digitale multitrack opnamen kan een surround mix worden verzorgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Inderdaad. Die softwareontwikkelaars openen hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts