Sodejuu Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Ik heb eindelijk eens met het progje gespeeld. Afgelopen donderdag heb ik me dus uiteengezet met DVD+Audio en vanmorgen het resultaat beluisterd. Allereerst moet ik ff kwijt dat ik het qua werking niet zo fraai vind. Ik hou er niet van als een programma alleen via internet werkt of de webbrowser nodig heeft om te functioneren. Misschien zijn er mensen die dat prettig vinden, ik iig zeker niet. De navigatie door de pagina's heen mag best wat duidelijker. Tags aan buttons zouden geen overbodige luxe zijn. Misschien dat daar nog wat aan gedaan kan worden. Het zou de werkbaarheid iig behoorlijk verbeteren. Niet iedereen is een wizkid op de PC en ik vind dat ook nitwits met een dergelijk programma direct aan de slag moeten kunnen. Wat heb ik nu gedaan? Ik heb 8 tracks (2-9) van de cd MORPHINE - Cure For Pain (RykoDisc RCD10262) omgezet met dat programma. Ik weet niet of de CD enigszins bekend is, maar Morphine maakt muziek bestaande uit zang, 2-snarige slide bass, baritonsax en standaard drumstel. De opnamekwaliteit van deze cd is ook ver bovengemiddeld. Aangezien de demoversie maar 2 albums Link to comment Share on other sites More sharing options...
evdberg Posted 5 april 2004 Author Report Share Posted 5 april 2004 Nog een nadeel, het laag blijft iets achter op de rest. Ik hoor van anderen hele andere verhalen over het laag: namelijk dat het sterk verbeterd is. Mijn eigen ervaring is dat het laag veel beheersder is (sommigen noemen dit een gebrek aan laag) en vele malen gedetaileerder. Ik kan nu met gemak de basslines volgen die eerder in het 'gedreun' ten onder gingen. Kortom, ik ben bang dat het probleem in je set gezocht moet worden. Is die Oehlbach kabel toevallig een zilver kabel? Dat zou namelijk je probleem met scherp hoog kunnen verklaren. Erwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Nog een nadeel, het laag blijft iets achter op de rest. Ik hoor van anderen hele andere verhalen over het laag: namelijk dat het sterk verbeterd is. Mijn eigen ervaring is dat het laag veel beheerster is (sommigen noemen dit een gebrek aan laag) en vele malen gedetaileerder. Ik kan nu met gemak de basslines volgen die eerder in het 'gedreun' ten onder gingen. Kortom, ik ben bang dat het probleem in je set gezocht moet worden. Is die Oehlbach kabel toevallig een zilver kabel? Dat zou namelijk je probleem met scherp hoog kunnen verklaren. Erwin De Oehlbach NF2 heeft idd een verzilverde binnengeleider. Ik heb echter nog niet eerder "scherpe randjes" in de weergave met deze kabel gehoord. Dat het wat minder strak in het laag klinkt kan ook aan de bekabeling liggen. De MIT T2 is geen held in laagweergave. Ik heb de test alleen uitgevoerd om te horen of er verschil is en dat is er. Naar mijn mening heb ik getest met "redelijk gemiddeld" spul. Ik denk dat velen een vergelijkbaar soort set als hoofdset hebben en daar moet het toch ook op klinken? En zoals reeds eerder aangehaald staat in de set beneden ook geen DVD-speler. Ter info, in de set beneden spelen wel 2 puur zilverkabels en die vertonen absoluut geen scherpe weergave. Het ligt ook niet aan het zilver als iets scherp klinkt. Verzilverd koper heeft daar wel de neiging toe (maar dat is een ander verhaal), hoewel de Oehlbach NF2 een aangename uitzondering op deze regel is. Maar verklaar me dan eens waarom het laag minder wordt op dezelfde set met dezelfde bekabeling? Het zou toch strakker moeten worden dan op de originele cd? Ik heb een zeer misselijke cd die ik de volgende keer ga gebruiken. Als ik deze op die set afspeel is de baslijn net te volgen, iets wat ik op menig andere sets zeker niet kan. Het is de titeltrack van Bluezeum - Protrait of A Groove (Telarc). Op de set beneden is het echter geen probleem (cd-weergave). Een medeforumgenoot draaide zich om op de bank toen ik dit nummer op zijn set afspeelde. Hij schaamde zich dood voor het baggerlaag dat eruit kwam en dat terwijl hij dacht dat hij een prima set had. Nu, na enige aanpassingen en wat nieuwe apparatuur, lukt het wel. Ik zou bijna zeggen, probeer die cd eens zelf uit. Ik ben benieuwd naar hoe het bij jou klinkt. Maar schrik niet als je de basklarinet er niet uit kan halen (die zit er dus wel in). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts