Skiffer Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Hallo Ik heb een stel magnepan 1.5 speakers thuis op proef staan, ik was op zoek naar wat anders omdat de d-500 van tannoy toch te groot bleek voor mn ruimte, ik had niet gedacht dat ik bij magnepan zou uitkomen. De vooroordelen van niet hard kunnen spelen en geen laag die ik had zijn weggenomen, een superstrak laag (vooral mooi bij orgel!) en een prachtig beeld dat helemaal los van de speakers komt. Voor ik tot aanschaf overga, zijn er mensen die met de speakers bekend zijn, of weten wanneer dit model in productie was, en of ze schadegevoelig zijn, en mochten ze een keer een defect vertonen, is er een nederlandse importeur die ze dan kan repareren?? Verder zijn reacties welkom van mensen die maggies of soortgelijke speakers hebben, ikzelf heb nog weinig/geen verstand van paneelluidsprekers,. Alvast bedankt voor het lezen Groet een aanstormend maggie lover Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Goeie keus en goeie smaak Skiffer! Hier kun je van alles lezen over de 1.5 en alles wat met Magnepan te maken heeft: Maggie User Group Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Beste Skiffer Geef je op voor de luisterdag Panelen vs conussen op 18 januari a.s. in Hellevoetsluis. Daar komen in ieder geval de magies van Ron L, de Acoustat's van Erik klijnsmit (ESL) en mijn eigen Quad ESL 63's. Daarnaast komen er ook nog minstens 2 sets Conusluidsprekers aan bod (Dynaudio en Pied Pipers) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Wordt het feestje bij Erik dunnetjes overgedaan? Het enige nieuwe is de Quad-63, of zijn het andere Dynaudio's. groeten nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door nando:Wordt het feestje bij Erik dunnetjes overgedaan? Het enige nieuwe is de Quad-63, of zijn het andere Dynaudio's. groeten nando en andere acoustats ,nl de spectra 2200 met twee panelen ipv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Het zijn andere Dynaudio's, namelijk die van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Kermit, Ik zou graag willen maar hellevoetsluis is 200 km voor me weg, de reis waard (als ik een auto had) Vooral dingen als de paukenwirbel van haydn had ik graag op die quad gehoord!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Skiffer De vorige keer was er ook iemand uit friesland bij. Wellicht is er iemand uit de buurt die dit ook leuk vind. Kunnen jullie samen rijden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door Skiffer:Hallo Ik heb een stel magnepan 1.5 speakers thuis op proef staan, ik was op zoek naar wat anders omdat de d-500 van tannoy toch te groot bleek voor mn ruimte, ik had niet gedacht dat ik bij magnepan zou uitkomen. De vooroordelen van niet hard kunnen spelen en geen laag die ik had zijn weggenomen, een superstrak laag (vooral mooi bij orgel!) en een prachtig beeld dat helemaal los van de speakers komt. Voor ik tot aanschaf overga, zijn er mensen die met de speakers bekend zijn, of weten wanneer dit model in productie was, en of ze schadegevoelig zijn, en mochten ze een keer een defect vertonen, is er een nederlandse importeur die ze dan kan repareren?? Verder zijn reacties welkom van mensen die maggies of soortgelijke speakers hebben, ikzelf heb nog weinig/geen verstand van paneelluidsprekers,. Alvast bedankt voor het lezen Groet een aanstormend maggie lover Hallo Skiffer, ik heb zelf geruime tijd met de 0.5 gespeeld, een kleinere broer vd 1.5, zeg maar. Volgens mij is de 1.5 van rond 1994/1995. Qua betrouwbaarheid hoef je je met Magnepan weinig zorgen te maken : ze gaan zelden stuk, hebben een verwachte levensduur vergelijkbaar met dynamische speakers, en bovendien een schitterende importeur (Dhr TAN van Audionord), algemeen gekend om zijn vlekkeloze service. Als je de Maggies rondom wat ruimte kan geven, en een voldoende stabiele versterker aansluit is er weinig beters in die prijsklasse, en al zeker niet als je ze tweedehands kunt kopen. Succes en vrgr Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 Zo, na enkele dagen met de maggie weet ik nu dat ik ze ga kopen, groeten van een maggiebezitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Skiffer Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Een mooie aanzet tot uiteindelijk Quad ESLs Geintje Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Skiffer Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Een mooie aanzet tot uiteindelijk Quad ESLs Geintje Alvast gefeliciteerd met je aankoop! De 1.5 is een twee-weg quasi ribbon. Ik heb van dit type de 0.6 die als "testwinnaar" uit de bus kwam bij de vergelijking panelen/konussen bij Erik Klijnsmit. Verder heb ik de 2.5R, ook een twee-weg speaker maar dan met een true ribbon voor het mid/hoog. Van deze laatste zijn laag/hoog erg mooi maar het midden blijft een beetje achter. Misschien een kwestie van de smaak van die tijd (1988)? Kermit ziekt je maar een beetje wanneer hij zegt dat het een mooie opstap is naar een set Quad's. Toch heeft ie ergens ook wel gelijk. Na een recente vergelijking met zijn esl 63's prefereer ik deze speakers boven mijn 2.5R's. Ik ga eens kijken wat ik daar aan kan doen. Skiffer, laat je niet ontmoedigen door deze berichten. Ik ben ervan overtuigd dat je geen spijt zult krijgen van je aankoop net zoals ik ervan overtuigd ben dat er altijd mooiere speakers zullen blijven bestaan. Het gras is immers altijd groener... Groet, Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 en kermit prefereerde mijn acoustat spectra 2200 weer boven zijn esl 63,s Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:en kermit prefereerde mijn acoustat spectra 2200 weer boven zijn esl 63,s Hij zal dat op een bepaalde manier best hebben laten blijken. Tsja, Kermie is vooral erg beleefd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 9 januari 2003 Author Report Share Posted 9 januari 2003 Ik ben erg tevreden, ik lees echter dat de 1.6 VEEL beter moet zijn, 1 bericht zegt zelfs dat de 1.2 ook veel beter is, ik heb voor de rest alleen oudere maggies gehoord (Mgsa) dus ik weet niet of de 1.6 beter is, iemand ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2003 Report Share Posted 9 januari 2003 Ik ken de Magnepans en Hr Tan behoorlijk goed. Met alle twee heb ik zeer goede ervaringen. Je hebt mischien gehoord van de demo's op de VAD show, toen nog met Array. Hier kon en kun je horen wat de maggies kunnen. Array verterkers (tegenwoordig v.d.Hul) brengen deze echt tot leven. Een Highend vriend heeft zijn Martin Logans ingeleverd voor Magnepans. Hij is zeer tevreden over het laag t.o.v. zijn vorige speakers. Stemmen zijn onovertroffen t.o.v. welke speaker dan ook. Die elektrostaten bleken bovendien ook erg storing gevoelig. Een probleem is dat de maggies wel wat ruimte nodig hebben. Anders werkt het echt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts