J Scholtz Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Voor een sansui versterker zoek ik een nieuwe volume potmeter liefst iets van ALPS ofzo, iets anders kan ook als het maar goed gelijk loopt.... Probleem is echter dat er de fantastische waarde van 250 K in zit.... en waar vind ik die??? Tot nu toe gaan de gangbare merken en modellen die ik gevonden heb niet hoger dan 100 K log Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 www.thel.de verkoop er binnenkort eentje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Voor een sansui versterker zoek ik een nieuwe volume potmeter liefst iets van ALPS ofzo, iets anders kan ook als het maar goed gelijk loopt.... Probleem is echter dat er de fantastische waarde van 250 K in zit.... en waar vind ik die??? Tot nu toe gaan de gangbare merken en modellen die ik gevonden heb niet hoger dan 100 K log Hoi Dit ruikt naar een buizenbak, klopt dat ? Uitzonderingen daargelaten, maar 100k gaat dan meestal wel goed. Probeer het eens met een cheapo pot van om de hoek groet Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 Voor een sansui versterker zoek ik een nieuwe volume potmeter liefst iets van ALPS ofzo, iets anders kan ook als het maar goed gelijk loopt.... Probleem is echter dat er de fantastische waarde van 250 K in zit.... en waar vind ik die??? Tot nu toe gaan de gangbare merken en modellen die ik gevonden heb niet hoger dan 100 K log Ik heb hier nog wel een Alps stappen potmeter liggen is net zo groot als de normalen alps Link to comment Share on other sites More sharing options...
J Scholtz Posted 18 maart 2004 Author Report Share Posted 18 maart 2004 Nee het is geen buizenbak helaas..... gewoon transitors...... gebruik hem alleen als voorversterker. Helaas kraakt de potmeter en loopt ook nog eens niet gelijk meer.... Zal inderdaad wel eens een 100 K pot gaan proberen wie weet..... Nu zit er voor de loudness ook nog een 4e aansluiting aan om deze volume afhankelijk te maken, maar gelukkig gebruik ik die niet Ze hadden in de jaren 70 maar rare waarden voor de potmeters die japanners Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Ze hadden in de jaren 70 maar rare waarden voor de potmeters die japanners Voor vlak na de buizentijd lijkt 250 kOhm mij een heel normale waarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J Scholtz Posted 18 maart 2004 Author Report Share Posted 18 maart 2004 Dat is ook zo, mar probeer ze maar eens te vinden..... een beetje betaalbaar dan..... heb er al 1 gevonden van 127!!! euro..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 maart 2004 Report Share Posted 20 maart 2004 Misschien gewoon een proef exemplaar aanvragen (via via wellicht) http://www3.alps.co.jp/pdf/2004pdf/pdf_e/P...al/27_metal.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 maart 2004 Report Share Posted 20 maart 2004 Of je koopt wat bij Percy audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts