Jump to content

Halogeen lamp aan versterker bromt

A90
 Share

Recommended Posts

Das nou ook wat. Als ik de halogeenlamp bij ons aanzet met de dimmer dan gaat mijn versterker staan brommen. Doe ik de lamp uit, dan na 5 seconden is het weer stil !

Zijn dimmers voor lampen enzo niet ontstoord oid ? Iemand een suggestie (behalve de lamp niet aandoen) :P

Ja dat is nou eenmaal een eigenschap van veel dimmers, ook al zijn ze onstoord. Die ontstoring is alleen voor HF. Zou hem op een andere groep aansluiten als je die in de kamer hebt. Overigens horen versterkers daar niet gevoelig voor te zijn. Ligt er niet toevalig een interlink in de buurt van de het snoer van de lamp?

;)

Nee, de lamp staat aan de andere kant van de kamer, waarschijnlijk wel op dezelfde groep. Het vreemde is dat de versterker niet bromt over de speakrs maar zelf gaat brommen. Als ik mijn oor erop leg dan bromt ie van binnen zeg maar.

vreemd maar het zal wel niet te verhelpen zijn. (dan maar in het donker luisteren) :ph34r:

De fase aansnijding verminkt de sinus.

De hoge flanken worden (als het goed is) gefilterd.

Maar de sinus bevat nog wel een aantal harmonischen.

Deze hoor je terug in het blikpakket van je versterker.

't zegt denk ik wel iets over je trafo.

Misschien dat een extra trafo voor je versterker iets helpt maar misschien moet je eens kijken of de transformator wel goed gemonteerd is.

:ph34r::(