Jump to content

Kabels en Eric

carl
 Share

Recommended Posts

Het leuke van audio en muziek is dat de verschillende auteurs ook verschillende meningen hebben. Armand van Ommeren en Ruud Jansen geloven niet of nauwelijks in verschillen tussen kabels, maar wat zeg je hiervan

http://www.audio-muziek.nl/Fonografie%20Te...audiokabels.htm

Groet,

Carl

Ik heb nog steeds 3 verschillend ls-kabels in huis:

Van den Hul CS122

Transparent 'the Wave'

Rinsma's 'homebrew'

't is jammer dat ik 't nu niet even kan demonstreren, maar ik ben er van overtuigd dat ik ze alledrie blindelings(!) op 't gehoor, uit elkaar kan houden!

(hmm, zal ik dan bionische oren hebben :rolleyes:B) )

Toegegeven, tussen interlinks hoor ik veel minder verschil...

Groeten,

Alco

Toegegeven, tussen interlinks hoor ik veel minder verschil...

Logisch, die zie je niet want die zitten achter je set... :huh:

:D:D

@ triode : ik mis nog een heleboel in mijn set !!

maar das met geen kabel goed te maken hoor ;)

SUC6 verder dan met je "set" aanpassing en mogen je genieten van je

kabels die je gebruikt ;)

Stel,je hebt een koopt een tracktor,met een defecte handrem,hij staat dus altijd op de handrem.

je kan met die dikke diesel dan best wel een stukkie tuffen.

koop er nou een...pragtig ferarri 12cil blok in,die komt nauwlijks vooruit ondanks al zijn pk's.

dan zou je zeggen die diesel is beter...

koop er een paar brede velgjes super bandjes onder,die diesel blijft maar op die handrem stuiten.

er zijn dus van die sets daar kun je aanhangen wat je wilt....... :blink:

Guest muziekfreak

:o Het is weer zover ik ben hier vrij nieuw op het forum....ik ken erik al een stukje langer van het andere forum. We weten allemaal hoe erik denk over het onderwerp "kabels"

De een is het er wel mee eens de ander niet...okayokay zover zijn we heh. Maar het lijkt me echt triest als dat je zo`n soort onderwerp [DIT ONDERWERP GERICHT AAN ERIK] voornamelijk. Gebruikt om ff weer het vuur aantewakkeren, zoals ik al zei iedereen weet inmiddels hoe dat erik erover denkt [iK BEN HET ER OOK NIET MEEEENS] ff tussen neus en lippen door :) Maar om nu zo`n onderwerp teopen om iemand uit de tent telokken vind ik zwak [zo zie ik het tenminste]

Ik zie dit als misbruik maken van het forum :(

En voor de topicstarter OOIT GEHOORD VAN EEN PM BERICHTJE!?!?!?

Laat iemand in zijn waardde inplaats van op zo`n sluwe manier toch ff je statement duidelijk temaken tegenover een medeforummer.

LETOP: Dit is mijn subjectieve mening. NO OFFENCE

MVG Muziekfreak

Hallo allemaal,

Meer als een plaagstootje naar Eric was dit natuurlijk niet bedoeld. Eric citeert/verwijst nog wel eens naar de site van Audio & Muziek om zijn mening te staven en ik vond het wel leuk hem (en anderen) te wijzen op dit artikel met een zo afwijkende mening van mensen als AvO en RJ. Het leuke van dit artikel is dat het een verklaring geeft voor de volgens velen hoorbare verschillen tussen kabels. Daarnaast ook zinnige adviezen over de dikte (liever niet dus) van kabels

Ik heb natuurlijk ook over kabels meegediscussieerd en mijn mening is dat er subtiele verschillen hoorbaar zijn en dat je daar zeker niet te veel geld voor moet uitgeven. Die subtiele verschillen heb ik overigens nooit met de klankregeling van mijn oude Quad kunnen nabootsen.

Nogmaals zeker niet verkeerd bedoeld en als dat zo is opgevat mijn excuses.

Vraag van mijn kant is eigenlijk nog wat jullie van het artikel vinden?

Groet,

Carl

Hallo allemaal,

Meer als een plaagstootje naar Eric was dit natuurlijk niet bedoeld. Eric citeert/verwijst nog wel eens naar de site van Audio & Muziek om zijn mening te staven en ik vond het wel leuk hem (en anderen) te wijzen op dit artikel met een zo afwijkende mening van mensen als AvO en RJ. Het leuke van dit artikel is dat het een verklaring geeft voor de volgens velen hoorbare verschillen tussen kabels. Daarnaast ook zinnige adviezen over de dikte (liever niet dus) van kabels

Ik heb natuurlijk ook over kabels meegediscussieerd en mijn mening is dat er subtiele verschillen hoorbaar zijn en dat je daar zeker niet te veel geld voor moet uitgeven. Die subtiele verschillen heb ik overigens nooit met de klankregeling van mijn oude Quad kunnen nabootsen.

Nogmaals zeker niet verkeerd bedoeld en als dat zo is opgevat mijn excuses.

Vraag van mijn kant is eigenlijk nog wat jullie van het artikel vinden?

Groet,

Carl

beste carl .

verontschuldig je maar niet .

:)

ps : eric schrijf je met een K

op electrostaten is het moeilijk te horen. :rolleyes:

Denk dat dat wel me zal vallen.

Op een set waar een versterker staat die een set electrostaten goed

de baas kan weet ik zeker dat er wel verschillen hoorbaar

zullen zijn.

Zeker omdat een electrostaat in het laag achterblijft

en je daarom doet denken dat het hoog/mit zo mooi overkomt.

Ga je dan ook nog eens met een beteren kabel draaien dan hoor je

nog beter wat nu een electrostaten mist Laag en nog eens laag :P

Hallo,

Die keren dat ik de ESL 63 heb gehoord heb ik nooit laag gemist. Hadden die in mijn kamer gepast had ik ze zeker een week op zicht proberen te krijgen. De ESL is een zeer goede en niet te dure luidspreker. Subtiele klankverschillen tussen kabels zul je er zeker op horen hoewel misschien niet tussen luidsprekerkabels.

Tot slot laag krijg je er makkelijker in dan eruit.

Groet,

Carl