A_J Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Dag, Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met dit apparaat en wie er tips heeft. Ik heb dit apparaat sinds een tijdje. Gebruiksaanwijzing goed gelezen. Momenteel gebruik ik hem i.c.m een pc, goede digitale uitgang van een geluidskaart (die niet resampled) en de analoge uitgang van de ultracurve. Klinkt op zich niet slecht, en ik vind het ongelooflijk wat het zelfs zonder gedegen voorkennis kan doen met zeer slechte luidsprekers. Maar ik zit met wat vragen om tot een optimaal resultaat te komen. Ik heb als eerste het gevoel dat de meetmicrofoon van behringer niet goed meet boven ongeveer 15khz, klopt dit? En een meting/correctie, meet je daarbij de kanelen gezamenlijk op de luisterplek d.m.v stereo link of meet je kanalen apart op de luisterplek d.m.v dual mono? Ik heb wat gelezen over akoustiek (o.a t.loesch) en komt naar voren dat een bepaalde karakterestiek over een andere moet worden gelegt, ik vraag me af hoe dit moet. Ik kan wel een gewenste curve instellen, als ik gebruik maak van auto-q, maar hoe kan je daar een curve 'over heen leggen'? Als laatste lukt het me niet om zonder auto-q de boel in te stellen, dus de ultracurve roze ruis laten genereren en zelf de e.q instellen. Domme vraag waarschijnlijk, maar wie weet hoe dit moet? Alvast bedankt voor een reactie, AJ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 maart 2004 Report Share Posted 20 maart 2004 Beste AJ. Ten eerste, zorg ervoor dat de UC in de "dual mono" mode staat. Dit maakt het mogelijk om links en rechts apart uit te ruissen. Echter, wanneer je links uitruist, moet je rechts op je (voor)versterker muten. Vergeet niet bij de doelvurve alle schuifjes onder de 100 Hz. ook aan te te zetten. (met grote wiel erop staan en dan klikken). Naar gelang hoe laag je weergevers kunnen bepaal je vanaf hoe laag de UC moet gaan corrigeren. De roze ruis kun je door de weergevers jagen zonder "auto eq" door het volgende te doen. In je I/O menu selecteer je naar de outputs de roze ruis generator. Deze kun je op zijn beurt zowel naar de analoge als digitale uitgangen sturen. Tevens kun je hier als input de mic ingang kiezen. Met bepaalde instellingen over elkaar heen leggen bedoelen ze het volgende. Elke meting sla je op in een preset. De verschillende curves kun je na elkaar selecteren wanneer deze opgeslagen zijn. Succes! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_J Posted 22 maart 2004 Author Report Share Posted 22 maart 2004 Hoi Bas, Hier kan ik wat mee, bedankt voor je antwoord! Ik haal zelf met notch filters beneden de 200hz de ergste ruimte invloeden weg, en gebruik daarna de grafische eq. om mijn luidsprekers en overige ruimte onvolkomelijkheden te corrigeren. In mijn oren klinkt 'vlak' een beetje dof, de sprankeling mist een beetje. Daarom dacht ik dat de ecm8000 van behringer mischien wat vroeger afviel in het hoog. Ik heb een andere meetmicrofoon tot mijn beschikking, waarmee ik het ga controleren. Daarnaast worden stemmen nogal naar de achtergrond gedrukt bij de vlakke instelling. Groet, AJ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Zie hier het freq. verloop van de ECM8000: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aad602 Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Kan iemand mij vertellen wat er nou exact gebeurd wanneer je de auto eq in werking stelt van de Behringer deq 2496 Hoe worden de metingen verricht om in de equalizer zelf om bijvoorbeeld acoustische onvolkomenheden recht te strijken. Gr Aad Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Hoi Bas, Hier kan ik wat mee, bedankt voor je antwoord! Ik haal zelf met notch filters beneden de 200hz de ergste ruimte invloeden Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimverweij Posted 29 maart 2010 Report Share Posted 29 maart 2010 Ik ben hier blijkbaar in goed gezelschap voor een vraag over de DEQ 2496 Ooit had ik dit apparaat met heel veel moeite keurig aan de praat, via AES/EBU tussen een tascam prof CD speler en JBL actieve LSR monitoren. Prachtig resultaat in de huiskamer na Auto EQ met behulp van de Behringer meet microfoon. Echter het lukt me niet meer om de ruisgenerator hoorbaar te krijgen in de autoeq procedure, (niet blond maar grijs). Wie wil mij vertellen hoe ik alle 'knopjes moet zetten? Alvast dank voor de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2010 Report Share Posted 29 maart 2010 De meeste gebruikers zijn hier wellicht niet meer zo actief. Ik heb een oudere 8024 en die wil alleen maar ruisen over de analoge aansluiting (dus niet over de digitale outgang). Maar weet niet of dit je probleem is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Wim, Ik heb mijn 2496 ook al een tijdje niet meer maar zoals DT al aangeeft staat mij bij dat de ruisgenerator alleen analoog werkt. Ik vond zelf het setje beschrijvingen wel handig: http://behringer-en.custhelp.com/cgi-bin/b...amp;p_topview=1 (gaat dus om Detailed Operating Instructions vn het Behringer Support Forum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimverweij Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Wim, Ik heb mijn 2496 ook al een tijdje niet meer maar zoals DT al aangeeft staat mij bij dat de ruisgenerator alleen analoog werkt. Ik vond zelf het setje beschrijvingen wel handig: http://behringer-en.custhelp.com/cgi-bin/b...amp;p_topview=1 (gaat dus om Detailed Operating Instructions vn het Behringer Support Forum) Beste Enno, Dank dat gaat vast werken met deze instructie. Waarom doen zoveel gebruikers die DEQ2496 weg? Ik vind het digitale deel geweldig; het analoge deel gebruik ik niet dus daar heb ik geen mening over. Onzin natuurlijk, maar toen ik destijds mijn spulletjes in de huiskamer afregelde vond ik zelfs de ruis mooier klinken tegen het eind van de AEQ. De PEQ gebruik ik voortdurend om wat "kleur" te geven afhankelijk van het soort muziek idem de WIDTH afhankelijk of ik naar een solist of naar een band wil luisteren. Zijn er misschien betere alternatieven? Mvg Wim V Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Zijn er misschien betere alternatieven?Mvg Wim V Wim, Ik heb nu een Tact RCS 2.0S die gebruikt wordt voor DAC/room correction en pre-amp. Mjin (gebrek aan) technisch inzicht leverde behoorlijke problemen op bij het instellen van de Behringer, de Tact is wat dat betreft een stuk makkelijker voor mij. Alternatieven zijn er oa van Tact, Lyngdorf, Lexicon, Tag McLaren voor het volledige freq bereik. Voor alleen de lage tonen zijn er ook nog oplossingen van XTC, Antimode en Velodyne. En ik vergeet vast nog wel een paar namen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts