Puur Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Tot twee week geleden was er niemand in mijn vriendenkring met kinderen. In de afgelopen twee weken heb ik vier vrienden mogen feliciteren met een zwangerschap. Bizar! Vanavond kwam mijn beste vriend vertellen dat het ze een kind verwachten. Ik ben er echt van ondersteboven. Ik ben mijn positie in de wereld grondig aan het herzien. Man, man, man, vier gasten waarmee ik tikkertje op het schoolplein heb gedaan, gevoetbald op het plein, smoorbezopen mee in weet ik veel welke greppel heb gelegen. En natuurlijk wist ik dat het speelde, zoiets broeit enorm, en tijdens feestjes ging het er ook steeds vaker over, maar vier in twee week is voor mij even niet te bevatten. Dat moet ik van me afschrijven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Tot twee week geleden was er niemand in mijn vriendenkring met kinderen. In de afgelopen twee weken heb ik vier vrienden mogen feliciteren met een zwangerschap. Bizar! Vanavond kwam mijn beste vriend vertellen dat het ze een kind verwachten. Ik ben er echt van ondersteboven. Ik ben mijn positie in de wereld grondig aan het herzien. Man, man, man, vier gasten waarmee ik tikkertje op het schoolplein heb gedaan, gevoetbald op het plein, smoorbezopen mee in weet ik veel welke greppel heb gelegen. En natuurlijk wist ik dat het speelde, zoiets broeit enorm, en tijdens feestjes ging het er ook steeds vaker over, maar vier in twee week is voor mij even niet te bevatten. Dat moet ik van me afschrijven.. En jeukt 't bij jou nou ook? 4 is extreem veel!!! Een wel gemeend, Succes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 (...)In de afgelopen twee weken heb ik vier vrienden mogen feliciteren met een zwangerschap. (...) Beste Puur, Toch ook vier vriendinnen mag ik hopen Maar waarom je positie herzien? Je blijft toch wel jezelf Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Tja Puur, ook ik hoor bij die groep. Mijn zoon is over een paar maanden anderhalf jaar. Het ligt er helemaal aan wat voor kind je krijgt maar dat je leven danig verandert, oftewel overhoop wordt gegooid is (voor ons) een understatement. Onze zoon is een ontzettend lief mannetje, (bijna) iedereen krijgt een kus als je er om vraagt en als z'n kleine neefje (van 6 maanden) huilt dan gaat hij hem troosten en knuffelen, maaaaarrrrr. Het is ook vaak een etterbakkie. Hij is tot nu toe redelijk vroeg en snel met alles en heeft een energie daar wordt je doodmoe van!! We hebben wel al meer dan een half jaar, i.i.g. vanaf dat hij kan kruipen de zithoek waar ook tv en audio apparatuur staan afgezet (een kist met speelgoed aan de ene kant van de bank, de box aan de andere kant van de bank) want als je hem z'n gang laat gaan breekt hij het hele huis af en maakt alles kapot. We hebben maandenlang pak em beet 4 tot 5 uur slaap gehad omdat meneer 2, 3, 4 en soms 5 keer per nacht wakker werd. Even lekker rustig een muziekje luisteren 's avonds was er niet bij want meneer meende ook tot half 11 bij ons in de woonkamer te moeten blijven (anders was het gillen). Wij hadden wel eens de neiging hem te vragen het licht uit te doen. Na verloop van tijd ga je je toch aan je kind aanpassen ondanks dat we dat vooraf niet wilden. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn vrouw heeft er de ziekte van pheiffer bij gekregen vorig jaar na ook nog eens een zware vrij heftige bevalling te hebben gehad (nadat de weeen begonnen kwamen ze erachter dat hij in stuitligging lag (dus naar het ziekenhuis). Na bijna een volle dag bezig te zijn geweest (21 uur), tot drie kwartier voor de daadwerkelijke geboorte was het bedoeling dat het toch nog een keizersnede zou worden, kregen wij op klokslag 0.00 uur toch nog op een "normale manier" toen onze zoon. Je zult mij (en ook mijn vrouw) nooit horen zeggen dat het de mooiste gebeurtenis uit je leven is want dat was het voor ons niet, en zal het voor mij ook niet worden. Ik was het liefst even een paar dagen op vakantie gegaan. Van alle klussen in ons nieuwe huis zijn er veel te veel tot op de dag van vandaag blijven liggen. De hamvraag, zouden we het weer over doen? kunnen we beantwoorden met een volmondig ja!! Ondanks alle ellende was het het allemaal waard en zouden we het weer over doen. Alle vooroordelen, open deuren en stereotiepen zijn absoluut waar. Gelukkig normaliseerd zijn slaappatroon zich de laatste tijd (hij lig nu rond 8 uur op bed en is dan ook snel rustig en zelfs ook 's middags slaapt hij nu regelmatig wat hij eigenlijk nooit heeft gedaan). We moesten er beiden heel lang niet aan denken maar er wordt de laatste tijd wel eens voorzichtig over een tweede kind gesproken. Moraal van dit verhaal? Als je er aan toe bent ga er dan maar voor , jullie zullen er denk ik geen spijt van krijgen maar nog even wachten heeft ook nog wel voordelen. Wij hebben een tijd met weemoed terug gedacht (vooral ik nog wel eens) aan de tijd dat we met z'n 2en waren en alle vrijheid hadden en tijd voor ons zelf. Jouw leeftijd kennende en die van je vriendin inschattende zou het best nog even kunnen wachten lijkt me. Dit stukje tekst van jou komt ook mij bekend voor. "Man, man, man, vier gasten waarmee ik tikkertje op het schoolplein heb gedaan, gevoetbald op het plein, smoorbezopen mee in weet ik veel welke greppel heb gelegen" Helaas verwaterd het contact met m'n oude vrienden de laatste jaren behoorlijk, mede doordat iedereen dus z'n eigen leventje gaat leiden en z'n eigen drukte heeft. Dit hoeft echter niet voor iedereen te gelden. Nou, als het zo ver is horen we het wel denk ik Succes ermee. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 maart 2004 Author Report Share Posted 19 maart 2004 Beste Dick, Natuurlijk heb ik ook vier vriendinnen gefeliciteerd. Maar ik beleef dit soort zaken toch als een jongen, of man, moet ik misschien wel zeggen. Beste Conqubite, Wat een verhaal! Ik ben nog teveel ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Beste Dick, Natuurlijk heb ik ook vier vriendinnen gefeliciteerd. Maar ik beleef dit soort zaken toch als een jongen, of man, moet ik misschien wel zeggen. Beste Conqubite, Wat een verhaal! Ik ben nog teveel ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Maar als je ze dan krijgt, dan is het meestal wel zo dat dat wel met 'opzet' is gebeurd, en dus doe je het idd ook voor een groot deel voor jezelf. Btw. ik hoef ook geen kinderen, al denk ik daar misschien later (over een jaar of 10, 15) wel weer anders over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Beste Dick, Natuurlijk heb ik ook vier vriendinnen gefeliciteerd. Maar ik beleef dit soort zaken toch als een jongen, of man, moet ik misschien wel zeggen. Beste Conqubite, Wat een verhaal! Ik ben nog teveel ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Snap ik, Kinderen krijg je inderdaad, die neem je niet. Maar wat ik bedoel is daar in het gros van de gevallen een beslissing aan vooraf gaat, een beslissing die m.i. altijd is ingegeven door eigenbelang. Of je nou hebt besloten dat je kinderen wilt of niet. Tuurlijk gebeuren er zo nu en dan 'ongelukjes' maar daar gaat deze discussie denk ik niet over. En ik ga daar ook niet van uit. Dus normaal gesproken krijgen mijn vrouw en ik geen kinderen, omdat we die beslissing nu eenmaal hebben genomen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Wat nou als door een "speling der natuur" jouw vrouw/vriendin ineens ettelijke maanden zwanger zou blijken te zijn en een abortus (als je dat uberhaupt al wilt) is niet meer aan de orde?? Dan heb je dus geen kind genomen maar krijg je het.!!! En als het eenmaal in je armen gelegd wordt denk je er dan nog net zo over als nu?? Nou heb ik geen vriendin, maar als ik in zo'n situatie terecht zou komen, zou ik volgens mij bij God niet weten wat ik er dan mee zou moeten... Ik kan bij wijze van spreken net mezelf in leven houden... en om dan een kind te hebben... Ik heb trouwens net als jij ook nooit iets met kinderen gehad. Heb ook nooit andermans baby op de arm gehad (niet dat ik me kan herinneren iig). Behalve m'n zusje, maar toen was ik zelf ook nog maar 6... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Er is niets zo veranderlijk als het gegeven dat " hormonen " genoemd wordt. Want...ineens gaan die voor onbegrijpelijke beslissingen zorgen,en hoe goed je ook denkt je standpunt duidelijk in je relatie geformuleerd te hebben,niets kan je dan voorbereiden op de achtbaan der emotie's die dan over je heen komen..... En dan gaat je neus ineens 180 om Tis maar dat je 't weet....... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Er is niets zo veranderlijk als het gegeven dat " hormonen " genoemd wordt. En dan gaat je neus ineens 180 om Tis maar dat je 't weet....... --Hans Beste Hans, Niet voor iedereen Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Nou heb ik geen vriendin, maar als ik in zo'n situatie terecht zou komen, zou ik volgens mij bij God niet weten wat ik er dan mee zou moeten... Ik kan bij wijze van spreken net mezelf in leven houden... en om dan een kind te hebben... Nou ben ik ook wel iets ouder dan jij Henrie maar geloof me maar als ik zeg dat je het wel zult redden. Het helpt wel als je niet al te jong bent, in die zin mag je nog wel 10 jaar wachten. Je hebt wat meer levenservaring en (hopenlijk) ben je wat wijzer geworden in de loop van de tijd . Als ik tussen de regels lees, van al die onzin die jij hier neerzet, dan zie ik best een verstandige jongen (zei de ouwe lul ). Nee Henrie, maak je maar niet druk, dat komt wel goed. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Nou heb ik geen vriendin, maar als ik in zo'n situatie terecht zou komen, zou ik volgens mij bij God niet weten wat ik er dan mee zou moeten... Ik kan bij wijze van spreken net mezelf in leven houden... en om dan een kind te hebben... Nou ben ik ook wel iets ouder dan jij Henrie maar geloof me maar als ik zeg dat je het wel zult redden. Het helpt wel als je niet al te jong bent, in die zin mag je nog wel 10 jaar wachten. Je hebt wat meer levenservaring en (hopenlijk) ben je wat wijzer geworden in de loop van de tijd . Als ik tussen de regels lees, van al die onzin die jij hier neerzet, dan zie ik best een verstandige jongen (zei de ouwe lul ). Nee Henrie, maak je maar niet druk, dat komt wel goed. Conqubite Haha... 'al die onzin die jij hier neerzet...' Die tien jaar wachten, zit er wel in denk ik. Als ik naar m'n vader kijk (was 35 toen ie een kind kreeg) en naar zijn vader (ik meen 37 toen ie z'n eerste kind kreeg), dan lukt 10 wachten nog wel denk ik. Ben dan nog 'maar' 32... Blijkbaar gaat bij vrouwen de biologische tijdbom eerder af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Er is niets zo veranderlijk als het gegeven dat " hormonen " genoemd wordt. En dan gaat je neus ineens 180 om Tis maar dat je 't weet....... --Hans Beste Hans, Niet voor iedereen Beste Ruud, Ik heb veel dingen zien gebeuren op dit vlak.... Dus...zeg nooit nooit --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Persoonlijk heb ik ook niks met kids. Heb tot nu toe nog nooit de kinderwens gehad, en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat nog gebeurd. (maarja, who knows ) Misschien komt 't ook mede omdat ik inmiddels weer zo'n 7 jaar single ben, maar dan nog... Op m'n werk is 't net een konijnenfokkerij. Wekelijks(!) krijg ik wel een nieuw geboortekaartje te zien, en ook komen er regelmatig (voornamelijk) vrouwelijke collega's even langs met hun nieuwste aanwinst. Dan hangt er altijd direkt zo'n zwerm collega's omheen (ook weer voornamelijk dames) die 't allemaal erg leuk, lief en schattig vinden. Het doet mij eerlijk gezegd niet zoveel. Misschien zie ik teveel de nadelen, geen idee. Hoe noemde Al Bundy babies ook alweer ? Oja,....geldvretende poepspuiters Desondanks... m'n laatste ex-vriendin met wie ik ongeveer 2,5 a 3 jaar een relatie heb gehad, had ook 2 kiddo's (toen 2 & 4), en ik moet toegeven dat ik 't best leuk vond, wanneer ik met zo'n klein kereltje in de stad liep, en we bijvoorbeeld iets moesten afrekenen ergens. Dan zei de verkoopster weleens:"Geef dat maar aan je papa!" (yikes ) Kortom, ik zie ook wel de leuke kanten van kinderen... Btw, ...HiFi is wel zo'n beetje een van de meest lastige hobbies, wanneer je kinderen hebt, lijkt me. (weinig tijd om nog serieus muziek te luisteren, hopen dat de boel heel blijft als je even niet kijkt/niet thuis bent,etc) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Er is niets zo veranderlijk als het gegeven dat " hormonen " genoemd wordt. En dan gaat je neus ineens 180 om Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 maart 2004 Report Share Posted 19 maart 2004 Kijk,dat bedoel ik dus...... Hier waar ik woon kijk ik nergens meer van op,zelfs komt het voor dat vrouwen het leven schenken aan grote denkers zonder " bevlekt " te zijn. Al is dat al weer 'n tijdje geleden..... Nee hoor Ruud,ik dol 'n beetje...ik begrijp het maar al te goed. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 20 maart 2004 Report Share Posted 20 maart 2004 Kinderen zijn een oudedagsvoorziening. Zoals ik nu mijn moeder help bij het aansluiten van haar dvd speler -voor de kleinkinderen- hoop ik dat zij mij later zullen helpen bij het instellen van mijn orangechip multimedia satellietverbinding. Ik kan ook haast niet wachten totdat ik ze naar hun krantenwijk kan sturen Leven is eten, drinken en voortplanten. Bijprodukten zijn volle pens, kater en kinderen. Het is wel lachen hoor met die gasten. Het is zoals ome Henk zegt, je wordt geconfronteerd met jezelf. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Het is onvoorstelbaar hoe wijs, slim en doelgericht ze uit de hoek kunnen komen. Ze pakken je helemaal in. Geen tijd maar ook geen spijt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 Persoonlijk heb ik ook niks met kids. Heb tot nu toe nog nooit de kinderwens gehad, en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat nog gebeurd. (maarja, who knows ) Misschien komt 't ook mede omdat ik inmiddels weer zo'n 7 jaar single ben, maar dan nog... Op m'n werk is 't net een konijnenfokkerij. Wekelijks(!) krijg ik wel een nieuw geboortekaartje te zien, en ook komen er regelmatig (voornamelijk) vrouwelijke collega's even langs met hun nieuwste aanwinst. Dan hangt er altijd direkt zo'n zwerm collega's omheen (ook weer voornamelijk dames) die 't allemaal erg leuk, lief en schattig vinden. Het doet mij eerlijk gezegd niet zoveel. Misschien zie ik teveel de nadelen, geen idee. Hoe noemde Al Bundy babies ook alweer ? Oja,....geldvretende poepspuiters Desondanks... m'n laatste ex-vriendin met wie ik ongeveer 2,5 a 3 jaar een relatie heb gehad, had ook 2 kiddo's (toen 2 & 4), en ik moet toegeven dat ik 't best leuk vond, wanneer ik met zo'n klein kereltje in de stad liep, en we bijvoorbeeld iets moesten afrekenen ergens. Dan zei de verkoopster weleens:"Geef dat maar aan je papa!" (yikes ) Kortom, ik zie ook wel de leuke kanten van kinderen... Btw, ...HiFi is wel zo'n beetje een van de meest lastige hobbies, wanneer je kinderen hebt, lijkt me. (weinig tijd om nog serieus muziek te luisteren, hopen dat de boel heel blijft als je even niet kijkt/niet thuis bent,etc) Groeten, Alco 7 jaar single jij???????????????????? dan word het eens tijd ALCO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 Kinderen zijn een oudedagsvoorziening. Zoals ik nu mijn moeder help bij het aansluiten van haar dvd speler -voor de kleinkinderen- hoop ik dat zij mij later zullen helpen bij het instellen van mijn orangechip multimedia satellietverbinding. Ik kan ook haast niet wachten totdat ik ze naar hun krantenwijk kan sturen Leven is eten, drinken en voortplanten. Bijprodukten zijn volle pens, kater en kinderen. Het is wel lachen hoor met die gasten. Het is zoals ome Henk zegt, je wordt geconfronteerd met jezelf. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Het is onvoorstelbaar hoe wijs, slim en doelgericht ze uit de hoek kunnen komen. Ze pakken je helemaal in. Geen tijd maar ook geen spijt... leven is eten drinken, en helemaal niet voortplanten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 7 jaar single jij????????????????????dan word het eens tijd ALCO. haha, tja...dat zeggen m'n collega's ook al Joopus (althans, niet dat ik aan de kid's moet, maar wel aan de vrouw) achja...mijn tijd komt wellicht nog (en anders maar niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 ik bedoelde aan de vrouw alco, of een lieve vriend ha ha ha ha.......... en anders maar niet;; zo is het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 Btw, ...HiFi is wel zo'n beetje een van de meest lastige hobbies,wanneer je kinderen hebt, lijkt me. (weinig tijd om nog serieus muziek te luisteren, hopen dat de boel heel blijft als je even niet kijkt/niet thuis bent,etc) Groeten, Alco Valt best mee Alco Het is maar net hoe je ze opvoed Mijn dochters 5 en 7 zijn opgegroeid tussen de apparatuur Wat ik wel een ramp vind zijn verjaardagsfeestjes Zo'n 10 kinderen die als een kudde olifanten door je huiskamer razen Gelukkig hebben we een speelzolder van 50 m2 Ik persoonlijk vind dat kinderen een zekere meerwaarde aan je leven geven Het valt af en toe niet mee, maar je krijgt er ook een hoop voor terug Toen we in 2001 in Corsica bijna onze dochter verloren [toen 2jaar oud] aan een zeer gevaarlijk onbekend virus, en ze overleefd het als door een wonder, ga je over sommige dingen echt wel anders denken, logish opzich. En als iemand bewust kiest voor een leven zonder kinderen heb ik daar ook alle respect voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts