Alco Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 ik bedoelde aan de vrouw alco, of een lieve vriend ha ha ha ha.......... Nou, doe mij toch maar een vrouw Joopus, ik ben nog ouderwets en val gewoon op vrouwen Valt best mee AlcoWat ik wel een ramp vind zijn verjaardagsfeestjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 Maarja,...eens zal ik er toch wel aan "moeten" geloven, want welke vrouw wil er nou geen kiddo's Groeten, Alco Tja Alco...die heb ik dus Voor mij hoefde kinderen nooit...achteraf heb ik geen moment spijt van die keuze gehad wat ik niet altijd kan zeggen van audioaankopen Maar daar weet jij vast ook alles van Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 .....Leven is eten, drinken en[ voortplanten]....... Ik weet toch wel haast voor 100 % zeker dat hier toch eerst een ander woord stond. Het was eigenlijk een zelfde werkwoord,alleen wat aangepast aan het dagelijks taalgebruik --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 .....Leven is eten, drinken en[ voortplanten]....... Ik weet toch wel haast voor 100 % zeker dat hier toch eerst een ander woord stond. Het was eigenlijk een zelfde werkwoord,alleen wat aangepast aan het dagelijks taalgebruik --Hans. Helemaal hetzelfde betekent dat woord niet, Hans... Je hoeft je niet per se voort te planten als je... juist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 Dus jij hebt het ook gelezen..... Blijft de vraag..waarom deze zelf-correctie...? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 21 maart 2004 Report Share Posted 21 maart 2004 Dus jij hebt het ook gelezen.....Blijft de vraag..waarom deze zelf-correctie...? --Hans. Waarom? Henrie gaf het al aan: je kunt ook neuken zonder kinderen te krijgen. Net zoals je kunt drinken zonder kater te krijgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Ben me eind vorige week bijna een hartverzakking geschrokken. Iets waar ik al een tijdje bang voor was gebeurde. De kleine had de Aan/uit knop van de versterker gevonden en deed hem enkele keren triomfantelijk aan-uit-aan-uit-aan. Ik verslikte me spontaan in m'n kop koffie en onder het slaken van een luide oerkreet, struikelend over m'n eigen benen en de salontafel, koffie morsend over het handgeknoopte turkse vloerkleed kon ik hem net op tijd bij zijn lurven bij de versterker wegtrekken. Het was gelukkig goed afgelopen maar ik werd er niet vrolijk van Mag hij weer eens een keer vrij rond lopen flikt ie me dat weer. We proberen zo langzamerhand hem zo af en toe vooral in het weekend als we er bij zijn los te laten lopen en hem te leren dat hij niet overal aan mag zitten maar hij is er nog niet klaar voor. Kinderen......... Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Kinderen......... Gewoon aan de lijn/ketting, die tot vlak voor de HiFi-set ophoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Ik kan je vertellen dat we daar dus ook mee bezig zijn. We hebben al een tuigje en zijn momenteel aan kijken naar iets om hem aan te lijnen, net als een hond. Als je met hem ergens naar toe gaat wil hij natuurlijk altijd zelf lopen maar hij kijkt nergens naar en loopt zo overal naar toe. Als je even een andere kant op kijkt is hij weg. Dus dan maar voor lul lopen met een tuigje en een hondenriem. Als je binnenkort in het centrum, ergens in de buurt van de V&D of de Vanderveen, dus twee halve zolen met een kind aan een ketting ziet lopen dan zijn wij dat Hij heeft het trouwens van geen vreemde. Mijn ouders werden vroeger in het Dolfinarium te Harderwijk ook al omgeroepen. "Willen de ouders van de kleine Conqubite zich melden bij de receptie". Ook ben ik eens omver gereden door een bromfiets omdat ik meende zo een fietspad te moeten oversteken terwijl iedereen stond te wachten op de bromfiets en zo zijn er wel meer verhalen waar ik nu weer regelmatig aan wordt herinnerd. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Kinderen......... Gewoon aan de lijn/ketting, die tot vlak voor de HiFi-set ophoud. En er ook rekening mee houden dat kinderen doorgaans groeien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 ......Daar heb je gewoon een box voor ..... Kompleet met " my first Sony " --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Daar heb je gewoon een box voor Als ik echt niet meer met hem uit de voeten kan of pislink op hem ben komt ie daar ook nog wel in maar dat kun je niet altijd- en ook geen hele dag-, laat staan een heel weekend doen....... toch Daarnaast, meneer is nog geen anderhalf maar hij maakt al aanstalten om uit de box en uit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Een tuigje in bed is voor ons volstrekt onbespreekbaar. Ik ken meerdere verhalen van kinderen die zichzelf zo hebben opgehangen 's nachts. Een van de verloskundigen van de praktijk waar wij kwamen had zelf ook een baby die buikslaper was. Na korte tijd met zo'n tuigje te hebben geworsteld (letterlijk) hebben ze het kind maar op de buik laten slapen. Begin hier echt nooit aan. Wij hebben een soort voorgevormd kussentje die hem dwong in een bepaalde houding te liggen (vanwege een scheef hoofd dat hij in het begin had). Dat werkte ook goed, we vonden hem altijd zo als we hem de avond ervoor hadden neergelegd. Ik vond en vindt dat je gelijk hebt dat als ze oud genoeg zijn om ergens uit te klimmen dat ze oud genoeg zijn om te leren luisteren. En geloof me, we besteden er heel veel tijd aan en doen onze uiterste best zo consequent mogelijk te zijn. Het probleem is alleen dat hij erg druk en bijzonder levendig is en deels voor loopt in z'n ontwikkeling. Ook ik was vroeger een druk kind maar volgens mijn ouders niet half zo erg als mijn zoon. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn vrouw. Ik vat het zeker niet persoonlijk op Ome Henk. Ik ben het eigenlijk met je eens. Ik denk dat ik mag zeggen dat we er veel meer mee bezig zijn dan de meeste andere ouders die ik ken. Bijna alle familie/vrienden/kennisen die kinderen hebben zijn minder consequent en minder strikt dan wij. Wat dat betreft hebben wij een kind dat gewoon niet gemakkelijk is. Als ik voor de zoveelste keer hem weer eens bij de deur van de diepvries vandaan haal die hij steeds opentrekt (de rest van de keukendeurtjes heeft van die klemmetjes) en hem bij z'n kinnetje pak en vermanend toespreek lacht ie me (aanvankelijk) gewoon uit. Een half uur later (of sneller) herhaalt zich dat dan weer, en dat dag in, dag uit, dag in, dag uit.............. Ik heb al heel vaak tegen m'n vrouw gezegd dat hij nu de grenzen aan het verkennen is en dat wij die nu voor hem moeten aangeven. Heel vaak kijkt hij ook naar ons als hij iets doet wat eigenlijk niet mag, dus kijken wat wij doen. Hij begint het dus wel al een beetje door te krijgen. Het komt wel goed maar zoals al eerder gezegd, hij is er nu nog niet klaar voor echt goed te luisteren. De aanhouder wint denken wij maar zo. Het slapen heeft ook bloed zweet en tranen gekost maar dat gaat nu ook goed dus dit komt ook wel goed. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 M'n oudste dochter (3) legt al meer dan een jaar zelf cd's in de speler en bedient de knopjes van speler en versterker correct (er waren wel wat aanloopproblemen). Stiekem hoop ik wel eens dat ze wat stuk maakt, want dan heb ik een goede reden iets nieuws te kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Een tuigje in bed is voor ons volstrekt onbespreekbaar. Ik ken meerdere verhalen van kinderen die zichzelf zo hebben opgehangen 's nachts. Een van de verloskundigen van de praktijk waar wij kwamen had zelf ook een baby die buikslaper was. Na korte tijd met zo'n tuigje te hebben geworsteld (letterlijk) hebben ze het kind maar op de buik laten slapen. Begin hier echt nooit aan. Wij hebben een soort voorgevormd kussentje die hem dwong in een bepaalde houding te liggen (vanwege een scheef hoofd dat hij in het begin had). Dat werkte ook goed, we vonden hem altijd zo als we hem de avond ervoor hadden neergelegd. Ik vond en vindt dat je gelijk hebt dat als ze oud genoeg zijn om ergens uit te klimmen dat ze oud genoeg zijn om te leren luisteren. En geloof me, we besteden er heel veel tijd aan en doen onze uiterste best zo consequent mogelijk te zijn. Het probleem is alleen dat hij erg druk en bijzonder levendig is en deels voor loopt in z'n ontwikkeling. Ook ik was vroeger een druk kind maar volgens mijn ouders niet half zo erg als mijn zoon. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn vrouw. Ik vat het zeker niet persoonlijk op Ome Henk. Ik ben het eigenlijk met je eens. Ik denk dat ik mag zeggen dat we er veel meer mee bezig zijn dan de meeste andere ouders die ik ken. Bijna alle familie/vrienden/kennisen die kinderen hebben zijn minder consequent en minder strikt dan wij. Wat dat betreft hebben wij een kind dat gewoon niet gemakkelijk is. Als ik voor de zoveelste keer hem weer eens bij de deur van de diepvries vandaan haal die hij steeds opentrekt (de rest van de keukendeurtjes heeft van die klemmetjes) en hem bij z'n kinnetje pak en vermanend toespreek lacht ie me (aanvankelijk) gewoon uit. Een half uur later (of sneller) herhaalt zich dat dan weer, en dat dag in, dag uit, dag in, dag uit.............. Ik heb al heel vaak tegen m'n vrouw gezegd dat hij nu de grenzen aan het verkennen is en dat wij die nu voor hem moeten aangeven. Heel vaak kijkt hij ook naar ons als hij iets doet wat eigenlijk niet mag, dus kijken wat wij doen. Hij begint het dus wel al een beetje door te krijgen. Het komt wel goed maar zoals al eerder gezegd, hij is er nu nog niet klaar voor echt goed te luisteren. De aanhouder wint denken wij maar zo. Het slapen heeft ook bloed zweet en tranen gekost maar dat gaat nu ook goed dus dit komt ook wel goed. Conqubite Zelfs onze hond heeft geen tuigje, als we haar uitlaten. Sterker nog, ze loopt gewoon los en heeft nog nooit iets stukgemaakt van importantie of met haar poten aan de audio-installaties gezeten. Dat geldt ook voor onze kip, ons konijn, onze kat en ons hangbuikzwijn. Ieder zijn meug natuurlijk, maar voor ons geen kinderen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Ben me eind vorige week bijna een hartverzakking geschrokken. Iets waar ik al een tijdje bang voor was gebeurde. De kleine had de Aan/uit knop van de versterker gevonden en deed hem enkele keren triomfantelijk aan-uit-aan-uit-aan. Ik verslikte me spontaan in m'n kop koffie en onder het slaken van een luide oerkreet, struikelend over m'n eigen benen en de salontafel, koffie morsend over het handgeknoopte turkse vloerkleed kon ik hem net op tijd bij zijn lurven bij de versterker wegtrekken. Het was gelukkig goed afgelopen maar ik werd er niet vrolijk van Mag hij weer eens een keer vrij rond lopen flikt ie me dat weer. We proberen zo langzamerhand hem zo af en toe vooral in het weekend als we er bij zijn los te laten lopen en hem te leren dat hij niet overal aan mag zitten maar hij is er nog niet klaar voor. Kinderen......... Conqubite Ow Concubite, da's niet zo mooi. Misschien toch maar de eerste paar jaar de set in een (fraaie) kast met deurtjes zetten? Wat die kleintjes niet zien, daar kunnen ze ook niet aanzitten. Tja het blijft behelpen, maar als het om m'n gemoedsrust gaat moet het maar. Zeker als je van die jonge onderzoekers hebt. En wat die traphekjes betreft; volgens mij is het wetenschappelijk aangetoont dat zelfs de hele kleintjes instinctief weten dat een trap gevaarlijk is. Maar daar heb jij natuurlijk niet zoveel aan. Ik had ook traphekjes. Maar alleen boven. Kunnen ze niet pardoes naar beneden lazeren. Beneden had ik geen hekje. Als ze naar boven kunnen, dan kunnen ze ook naar beneden... En wat de slaapkamer betreft; mijn jongens kwamen er 's avond altijd uit. Heel irritant dus. Daarom heb ik aan de binnenzijde van de slaapkamerdeur de klink vervangen door een draaiknop. Kleine kinderen hebben de motoriek (nog) niet om deze open te krijgen. De eerste nacht was het idd bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Zelfs onze hond heeft geen tuigje, als we haar uitlaten. Sterker nog, ze loopt gewoon los en heeft nog nooit iets stukgemaakt van importantie of met haar poten aan de audio-installaties gezeten. Dat geldt ook voor onze kip, ons konijn, onze kat en ons hangbuikzwijn. Ieder zijn meug natuurlijk, maar voor ons geen kinderen. Met vriendelijke groeten, Manus De fruitvliegen bij mij op de kamer (afkostig uit lege bierflesjes op de gang ) doen ook geen vlieg kwaad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 @Henrie; leuk verhaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Ik kan mij nog goed herinneren dat toen ik zelf nog kind was er een neefje op bezoek kwam. Ja Frans(je) als je dit leest jij was het. Het jong moet een jaar of 4 geweest zijn en ik 8. Wij hadden een philips buizenradio met daarbovenop een platenspeler met roodpluche draaitafelmet en een wit ivoren arm. De radio had een groen afstemoog. Voorop zaten een 5 tal drukknoppen. Terwijl wij lekker naar een plaatje aan het luisteren waren Johnny Holliday- Pour moi la via va commencer, gaat die etter op die drukknoppen drukken. Ik zette in die tijd als ik boos was een dikke lip op. Het is nooit meer goed gekomen met ons en ons neefje. Wel is de liefde voor audio apparatuur is blijven bestaan. Mijn kinderen hebben alle vier hun eigen audio installatie. Het kan hier af en toe een een kakofonie zijn. Maar goed dat ik vrijstaand woon. Toch is er bij mij nooit echt ies kapot gegaan. Het houden van kinderen in minder gevaarlijk dan het tweaken. Dus je kunt beter kinderen nemen dan gaan tweaken. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Is opvoeden niet een beetje als kinderen tweaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Beste Ron, Het helpt natuurlijk wanneer je kleine kinderen steeds het goede voorbeeld geeft. Maar je moet ze zo nu en dan ook wel waarschuwen. Bijvoorbeeld: "En denk erom, hoor: jullie mogen geen poppetjes knippen uit pappie's maggies!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Beste Ron, Het helpt natuurlijk wanneer je kleine kinderen steeds het goede voorbeeld geeft. Maar je moet ze zo nu en dan ook wel waarschuwen. Bijvoorbeeld: "En denk erom, hoor: jullie mogen geen poppetjes knippen uit pappie's maggies!" Zo verknipt zijn ze gelukkig niet Spido: Maggie is voor in de soep... Je merkt stilaan wel dat ze door pappie's audiohobby verziekt zijn: een filmpje kijken bij oma is niks aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 De echte stereo set dus maar op zolder neergezet en daar een luisterkamer ingericht.... Yep, zover ben ik ook al gekomen. Alleen niet enkel voor de kids. Al mijn audiospullen hebben zwarte kasten, terwijl ons nieuwe HT-setje + TV zilverkleurig zijn. De laatsten hebben dus een hogere WAF-factor... E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Deze week ben ik mijn tweakplekje kwijtgeraaakt, Nu staat er een PC voor zoonlief. Moet ik in de keuken gaan werken. Maar er is hoop . KInderen worden groot en gaan ook een keer uit huis. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Maar er is hoop . KInderen worden groot en gaan ook een keer uit huis. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts