Jump to content

Ringtones

Manus
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik heb nog niet zo lang een mobiel. Ik heb er uiteindelijk een aangeschaft, zodat ik nu altijd bereikbaar ben in geval van nood.

Nu hoor ik overal om mij heen die dingen afgaan, vaak met dezelfde melodietjes. Zelf heb ik recent 'Dance on a Volcano' van Genesis ingetoetst op mijn mobiel. En bij mijn vrouw 'Firth of Fifth' van Genesis. Makkelijk te herkennen tussen al die andere ringtones.

Welke ringtones gebruiken jullie? De standaardmelodietjes of ook speciale?

Met vriendelijke groeten,

Manus

Ik gebruik gewoon het geluid wat dat stuk antiek van mij (een oude pocketline swing) produceert.

Ik heb zelf een hekel aan ringtones - de meeste zijn ronduit irritant, en als ik soms hoor hoe mooie nummers worden gereduceerd tot een serie bliepjes krijg ik de neiging om te gaan meppen.

Op het moment dat een mobieltje een flinke mep geheugen heeft, en ik er gewoon een MP3 zou ik misschien overwegen om een andere ringtone te gebruiken.

Ik heb geen mobiel en de huistelefoon die aan de buitenkant van mijn kamer (op de gang) hangt, is een heel erg oude, met nog een heuze bel! 't Is bijna nostagie ;)

Een huisgenoot van mij is het daar blijkbaar mee eens, en die heeft dan ook als (polyfone) ringtone een ouderwetse telefoonbel :):lol:

M'n broer heeft trouwens de Simpsons-tune en een 'collega' heeft de Pink Panter (tekenfilm)-tune :) Zijn ook wel grappig. Maar verder boeit het me niet zo.

Ik las trouwens dat de jeugd (12-18 jaar) per maand het meeste geld uitgeeft aan hun mobiele telefoon! :o Zou je 4, 5 jaar geleden eens gezegd moeten hebben dat ze over een paar jaar allemaal veel geld zouden gaan uitgeven aan een telefoon. Zou je waarschijnlijk voor gek verklaard zijn. En nu is het ineens 'stoer' om een mobiel te hebben. Ik snap dat niet, het is toch gewoon een telefoon (hoewel ik daar de laatste tijd met al die nieuwe nutteloze opties wel eens aan twijfel)??? Vroegah was een telefoon helemaal niet stoer. Gewoon een gebruiksvoorwerp, meer niet. Nu moet iedereen ineens een telefoon. En dan maar lullen over wat ie allemaal kan: spelletjes, foto's maken... Ik bedoel, als je foto's wilt maken, dan koop je toch gewoon een camera? Das nog betere kwaliteit ook... Loze dingen, die mobieltjes... :rolleyes:

Mijn mobieltje heeft geen mogelijkheid om zelf ringtones in te voeren. Ik heb van die irritante piepjes. :P

Als beltoon gebruik ik het begin van het fluitconcert van de film The Bridge On The River Kwai. Stond er toevallig op. :rolleyes: