Ruben Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Beste allemaal, wat zijn jullie favoriete kleine luidsprekers? Het maakt me niet uit welke prijsklasse of in combinatie met een bepaalde versterker of zoiets. Gewoon: Wat vind je interessante kleine speakers en waarom? Ik kom op deze vraag omdat ik denk dat kleine luidsprekers het beter doen in mijn studentenkamertje. Ik was bijvoorbeeld erg onder de indruk van een kleine Von Schweikert (VR1?) op de VAD. En toen ik de B&W N805 voor het eerst hoorde viel mijn mond ook open (de tweede keer was ik minder onder de indruk, ik weet niet waarom). De Audio Physic Step vond ik heel bijzonder. Zo kan ik me nog Morel speakers herinneren en ik was op mijn vijftiende heel erg onder de indruk van de KEF coda 7 voor 250 gulden per stuk. Maar ook Acoustic Energy Aegis One vond ik bijvoorbeeld mooi, om toch ook wat lagere prijsklasses te noemen. Dus ik ben benieuwd wat jullie goeie kleine speakers vinden en waarom. Groet, Ruben Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Genelec 1030 APM ik ben een beetje zat om naar effecten te luisteren,dus de oplossing? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Dynaudio special 25, vanwege de neutrale weergave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Totem Mite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Dynaudio Audience 42 of 52. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Hmm, dat zijn er meerdere. Aangezien ik zelf door de jaren heen nooit echt ruime woonkamers heb gehad, heb ik een voorkeur voor kleinere speakers op stands. Hier enkel van mijn favorieten: Diapason Micra MKIII Monitor Audio Studio-2 SE AudioNote AZ-two Rogers LS3/5a Sonus Faber Concertino home PENaudio Charisma B&W N805 Acoustic Enery AE1 Al deze speakers heb ik 1 of meerdere keren mogen beluisteren en enkelen heb ik zelf gehad. Wat ze gemeen hebben is het vermogen om een groot, open geluidsbeeld neer te zetten, met een sprankelend hoog en veel detail. (de LS3/5a en de Sonus Faber klonken iets rustiger/smoother in 't hoog) Voor op een kleine studentenkamer, waar de ruimte dus beperkt is, vind ik de AudioNote AZ-two een aanrader. (helaas nix over te vinden op internet en de AudioNote site, en ze zien er wat ouderwets en goedkoop uit) Ook de MA Studio-2 vind ik een absolute aanrader (alleen nog 2e hands te vinden) Zeer dynamisch, open, gedetaileerd en erg makkelijk aan te sturen. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Rogers studio 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Deze: Sonus Faber Guarneri Homage Helaas nog nooit beluisterd, maar ze zijn alleen al prachtig om te zien Verder heb ik boven 4 stuks B&W CDM-1 staan. Die bevallen me ook prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Hallo, Even mijn lijstje van bookshelf speakers die ik erg goed vind in hun prijsklasse: * ALR Jordan (type?? Note .. ? help, Sodejuu weet welke ik bedoel) * Diapason Adamantes III * Master 3 * Dynaudio Audience 52 STP * ASW genius 100 * ATC SCM12 (en uiteraard de grote actieve monitors) * Monitor Audio B2 (erg goed in zijn prijsklasse) * Red Rose Rosebud 2 * van Medevoort DD6.5 en ben er vast nog enkele vergeten.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Von Schweikert VR 1!!!!! Klinkt echt super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Hallo, Even mijn lijstje van bookshelf speakers die ik erg goed vind in hun prijsklasse: * ALR Jordan (type?? Note .. ? help, Sodejuu weet welke ik bedoel) en ben er vast nog enkele vergeten.. groeten, PD Hogeterp In de NOTE-serie is alleen de Note-3 een bookshelf. Verreweg de mooiste ALR-Jordan is wel de Factor 2. Die wordt niet meer gemaakt en was ook behoorlijk aan de pijs ( FL12000,- per set ). Die klonk wel werelds en kwam met een bijbehorende betumen voet. Gewicht van een speaker zat op 120kg (incl. voet). Ik had 'm haast gekocht (als demo), maar had toen niet de mogelijkheid 'm te plaatsen. Tja, nu zou ik er wel raad mee weten en dan zou de N804 het pand mogen verlaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Hallo, Even mijn lijstje van bookshelf speakers die ik erg goed vind in hun prijsklasse: * ALR Jordan (type?? Note .. ? help, Sodejuu weet welke ik bedoel) en ben er vast nog enkele vergeten.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 ken er niet zoveel kleine die echt lekker klinken.. daarom vind ik de diapason wel mijn "beste kleine luidspreker" ik ben die van de wc alleen vergeten.. daar kan ik ook erg van genieten namelijk (kidding) Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 De AE1 en ARS Celera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Beste, The good old Philips MFB-541. Ze zijn ouder dan ik. Een van de eerste actieve weergevers met servo gestuurd laag. Ze staan in mijn studio, speel er ongelimiteerd met mijn basgitaar en andere instrumenten op. Ze gaan nooit stuk, eng diep en klinken voor hun tijd fenomenaal. Dat uit een weergevertje van amper 25x20x15 Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 24 maart 2004 Report Share Posted 24 maart 2004 Voor mij de Eclipse TD Vind ze helemaal te gek, als ik geen zelfbouwer was had ik ze direct gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Posted 24 maart 2004 Author Report Share Posted 24 maart 2004 Hoi allemaal! leuk om zoveel, voor mij, nieuwe dingen te zien! Doe er toch ook maar even de prijs bij. Ik ben daar toch wel nieuwsgierig naar. Een monitorpaartje van 12.000 piek (Sodejuu) vind ik trouwens wel erg over de top hoor. Ja "Sodejuu!" inderdaad. Groet, Ruben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted 24 maart 2004 Report Share Posted 24 maart 2004 JMLAB Micro Utopia BE Elac BS 204 II en mischien de nieuwe Elac 600 Jan S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Hoi mijne dames en heren, Ik ben erg gecharmeerd van mijn Jean Marie Reynaud Offrande speakers. Voor wat meer praktijk info zie de recentie van AudioPaul onder het kopje "Het technisch luisteren voorbij" Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Hoi mijne dames en heren, Ik ben erg gecharmeerd van mijn Jean Marie Reynaud Offrande speakers. Voor wat meer praktijk info zie de recentie van AudioPaul onder het kopje "Het technisch luisteren voorbij" Ik zie liever een recensie van jezelf.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Ik heb nu de Tannoy M1 geleend van mijn school waar ze die gebruiken voor geluid in lokalen en voor natuurkunde proeven en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Ze kostten destijds 181 euro en ze kunnen zingen! Ik ben ook erg onder de indruk van Diapason Adamantes en Karis luidsprekers. Beide heb ik meerdere keren gehoord. Verder kan ik me niet zoveel kleine speakers herinneren die zijn blijven hangen in mijn gedachten. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Infinity 11i reference keb ze nog op mijn computerkamer staan. Is niet best of the best maar echt wel een lekker speakertje Lekker strak laag ook voor zo`n klein ding. En ik kocht deze 3jr geleden voor 75gulden de set! [wel van een vriend van me] Nogsteeds een topper vind ik dan zeker gezien de prijs. Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Weet je wat een uitstekende Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosa Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 Beste allemaal, wat zijn jullie favoriete kleine luidsprekers? Het maakt me niet uit welke prijsklasse of in combinatie met een bepaalde versterker of zoiets. Gewoon: Wat vind je interessante kleine speakers en waarom? Ik kom op deze vraag omdat ik denk dat kleine luidsprekers het beter doen in mijn studentenkamertje. Ik was bijvoorbeeld erg onder de indruk van een kleine Von Schweikert (VR1?) op de VAD. En toen ik de B&W N805 voor het eerst hoorde viel mijn mond ook open (de tweede keer was ik minder onder de indruk, ik weet niet waarom). De Audio Physic Step vond ik heel bijzonder. Zo kan ik me nog Morel speakers herinneren en ik was op mijn vijftiende heel erg onder de indruk van de KEF coda 7 voor 250 gulden per stuk. Maar ook Acoustic Energy Aegis One vond ik bijvoorbeeld mooi, om toch ook wat lagere prijsklasses te noemen. Dus ik ben benieuwd wat jullie goeie kleine speakers vinden en waarom. Groet, Ruben REFERENCE 3A.....Royal Master Mooier heb ik ze nog niet gehoord. Rosa Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertJean Posted 10 april 2004 Report Share Posted 10 april 2004 SONUS FABER Electra Amator II, en daarna FLINDA ARCHON (IMPULSE Jubilee) Hoe kan ik overigens foto's van deze speakers aan het bericht meesturen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts