Jump to content

Kleine Speaker

Ruben
 Share

Recommended Posts

Laatst bij cafe Engels, Rotterdam erg onder de indruk van de nieuwe kleine Master :) , die wellicht voor een meer acceptabele :o prijs over de toonbank gaan dan diverse andere genoemde modellen :( en zeker duurder zijn dan enkele andere genoemde ;)

Een andere goede tweeweg vind ik nog steeds de Celestion SL600 :rolleyes: alleen een beetje lastig aan te sturen :blink:

Hoe kan ik overigens foto's van deze speakers aan het bericht meesturen?

Je kunt geen foto's mee sturen hier. Dat zou overigens wel prettig zijn Hear Team!

Je kunt wel een link naar een foto plaatsen m.b.v. img tags. Die foto moet dan ergens op een andere server beschikbaar zijn. Voor eigen foto's b.v. de webruimte die je hebt bij je eigen provider.

Voor kleine speakers onder de 1000 EU kijk ook eens bij Dali. Zelf vind ik voor rond de 1000 EU de VS VR-1's nog steeds veel waar voor het geld.

De JM Offerande heb ik gehoord. Vind hem erg plaats,- en ruimteafhankelijk voor een monitorspeaker. In de ene ruimte doet ie het prima in de andere is het maar zo zo. Niet zomaar kopen maar eerst thuis beluisteren dus!

;)

Je kunt geen foto's mee sturen hier. Dat zou overigens wel prettig zijn Hear Team!

Je kunt wel een link naar een foto plaatsen m.b.v. img tags. Die foto moet dan ergens op een andere server beschikbaar zijn. Voor eigen foto's b.v. de webruimte die je hebt bij je eigen provider.

Hoe kunnen die foto's van muziekfreak, JSA, Ome Henk, Sodejuu op deze pagina gelijk vermeld staan?? Anders kun je toch alleen maar een URL zien, waar je op klikt en vervolgens de foto tevoorschijn komt?

Hoe kunnen die foto's van muziekfreak, JSA, Ome Henk, Sodejuu op deze pagina gelijk vermeld staan?? Anders kun je toch alleen maar een URL zien, waar je op klikt en vervolgens de foto tevoorschijn komt?

Klik eens op de "Quote" button van de betreffende post(s). Je ziet dan in het ondertste venster de tekst die je wilt quoten en hoe daar het plaatje mbv img tags gepost is.

Klik nu NIET op "Ok" onderaan maar op "Vorige" in je browser ander post je die quote ;)

Je kunt ook op het knopje "img" klikken bovenaan in het edit venster. Je krijgt dan een pop-up waar je de url van het plaatje in kunt vullen.

;)

microface.jpg

Utopia .......helaas niet te betalen voor mij :(

CDM1 ook van onder de indruk B)

de kleine van PMC .........type weet ik niet meer B)

906.jpg

Electra 906

heb ik ook mee leren leven B)

Sonus Faber Concertino (al genoemd) en de Sonus Faber Concerto: wel goede stands nemen, bij voorkeur de originele. En niet nemen als je hoofdzakelijk pop draait, want daarvoor is het geluid tezeer "laid-back" en de tweeter te subtiel.

Ze doen het vooral goed bij:

- kamermuziek

- jazz

- vocaal

maar minder bij grote orkestwerken en piano (je mist het echte fundament, maar dat vind ik bij alle monitorspeakers: oh jee nu zullen de reacties wel losbarsten).

Ik heb de Concerto's een jaar gehad compleet met de stands: prachtig midden en hoog. Maar ze kunnen me zeggen wat ze willen: voor fundament heb je echt volume nodig van de kast. Welke trucendoos je ook gebruikt, bas is pas echt bas als je er ook echt een kast omheen bouwt. En dat geldt ook voor het geluid van een vleugel.

Dat is ook de reden dat ik weer overgegaan ben op vloerstaanders: Elipson 1303 Jubilee.

Maar ik begrijp heel goed waarom monitorspeakers voor velen hun charme hebben: de definitie is enorm goed omdat afwezigheid van de diepste bastonen verstrooing van het geluidsbeeld voorkomt.

Maar ik begrijp heel goed waarom monitorspeakers voor velen hun charme hebben: de definitie is enorm goed omdat afwezigheid van de diepste bastonen verstrooing van het geluidsbeeld voorkomt.

Uhhh....

Denk je dat echt? Alsof de middentonen en het hoog weg waaien door de bassen ... ?

:unsure: