Jitze Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Als jullie het niet zijn, ik ben het zeker......... Heb ik ooit gedacht een behoorlijk denkend wezen te zijn, is gebleken dat ik in de grootste valstrik, die voor ons gespannen wordt, ben getrapt. Verhalen van fabrikanten, importeurs en handelaren altijd afwegend, argumenten onderzoekend en zelfs kasten openschroevend om claims bewezen te zien, dacht ik best aardig bezig te zijn. Uit ervaring, zelfbouw en modificatie van allerlei apparaten, is het mij bekend dat je de prestaties verschrikkelijk kunt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Beste Jitze, Je hebt gelijk, sterker nog, ik ben zo stom dat ik de portee van je verhaal niet eens begrijp Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Ik snap er ook niks van hoor Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 kort samengevat : jitze heeft een paar speakers die gaat hij openschroeven en dan eens lekker aan sleutelen totdat ze beter klinken . ps : doe ik al jaren met mijn esl's is heel leerzaam, en houd je van de kabels af Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 ...doe ik al jaren met mijn esl's is heel leerzaam, en houd je van de kabels af DAn doe je jezelf tekort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 ...doe ik al jaren met mijn esl's is heel leerzaam, en houd je van de kabels af DAn doe je jezelf tekort. misschien , toch zijn de meeste speakerproblemen niet op te lossen met een kabel . dus de mensen die het meest met kabels lopen te pielen , hebben waarschijnlijk slechte speakers , en komen daar pas achter na verloop van tijd . en dan gaan ze ook aan hun speakers sleutelen . het kabelsverhaal heb ik overgeslagen . ik ben gelijk aan de speakers begonnen . scheel me weer >2 jaar en een hoop geld . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 het kabelsverhaal heb ik overgeslagen .ik ben gelijk aan de speakers begonnen . scheel me weer >2 jaar en een hoop geld . Ik ben gelijk aan goede speakers begonnen. Scheelt me ook twee jaar. Kan ik tenminste met kabels verder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Beste Jitze, Je hebt gelijk, sterker nog, ik ben zo stom dat ik de portee van je verhaal niet eens begrijp Met opgewekte groet, Ach, het is nieuw : High-end Po Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Jitze.... ik begrijp je helemaal. je had gewoon veel eerder moeten luisteren naar de "hobbyclub". Maar ja... beter laat dan nooit. Als je nu ook je units nog 'ns beplakt met loodbitumen, en eventueel de kast nog wat "doder" maakt met loodbitumen zul je merken dat de openheid er nog op vooruit gaat. Ik heb in een ander topic al eens geschreven dat de luidsprekerfabrikanten er alles aan doen om hun product verkoopbaar te houden (kasten klein, basreflex en goedkope units en filters). Met weinig middelen is aan de filters in elk geval veel te winnen. En och... dan heb je altijd de binnenbekabeling nog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Ik ga binnenkort ook eens m'n speakers onder handen nemen denk ik. Moet alleen nog zien hier ik bij de (achterkant van de) tweeter kan. Ff JBL een mailtje sturen denk ik. Eens kijken wat ze zeggen... Filter ga ik zeker modden. Ik laat de layout wel hetzelfde denk ik, maar de condensatoren ga ik vervangen (zitten nu elco's op). En de (enige) weerstand misschien ook wel. Spoelen laat ik zitten. 2 van de 3 zijn luchtspoelen en ik heb geen idee hoe ik te weten zou moeten komen welke waarden ze hebben. Staat er niet op en ik kan het ook niet meten met m'n multimeter geloof ik. En ik ga de woofertak apart aanstuurbaar maken denk ik. Mits dat betekent dat ik alleen de woofertak maar los hoef te halen. Anders laat ik het zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Ik ga binnenkort ook eens m'n speakers onder handen nemen denk ik. Moet alleen nog zien hier ik bij de (achterkant van de) tweeter kan. Ff JBL een mailtje sturen denk ik. Eens kijken wat ze zeggen...Filter ga ik zeker modden. Ik laat de layout wel hetzelfde denk ik, maar de condensatoren ga ik vervangen (zitten nu elco's op). En de (enige) weerstand misschien ook wel. Spoelen laat ik zitten. 2 van de 3 zijn luchtspoelen en ik heb geen idee hoe ik te weten zou moeten komen welke waarden ze hebben. Staat er niet op en ik kan het ook niet meten met m'n multimeter geloof ik. En ik ga de woofertak apart aanstuurbaar maken denk ik. Mits dat betekent dat ik alleen de woofertak maar los hoef te halen. Anders laat ik het zo... of je neemt de filtertjes mee naar de "doet ut zelfert". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 25 maart 2004 Author Report Share Posted 25 maart 2004 En och... dan heb je altijd de binnenbekabeling nog... Die heeft er geen dag ingezeten........................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Ik ga binnenkort ook eens m'n speakers onder handen nemen denk ik. Moet alleen nog zien hier ik bij de (achterkant van de) tweeter kan. Ff JBL een mailtje sturen denk ik. Eens kijken wat ze zeggen...Filter ga ik zeker modden. Ik laat de layout wel hetzelfde denk ik, maar de condensatoren ga ik vervangen (zitten nu elco's op). En de (enige) weerstand misschien ook wel. Spoelen laat ik zitten. 2 van de 3 zijn luchtspoelen en ik heb geen idee hoe ik te weten zou moeten komen welke waarden ze hebben. Staat er niet op en ik kan het ook niet meten met m'n multimeter geloof ik. En ik ga de woofertak apart aanstuurbaar maken denk ik. Mits dat betekent dat ik alleen de woofertak maar los hoef te halen. Anders laat ik het zo... of je neemt de filtertjes mee naar de "doet ut zelfert". Dat zou ook kunnen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts