Sebastiaan de vries Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Beste Kermit, Dat enorme wandmeubel van Tannoy dat op de doelen stond heb ik nooit mogen meemaken. Ik was vroeger ook zeker geen Tannoy fan. Toch de grote Kingdom (dat is niet die op de doelen stond) heeft grote indruk achter gelaten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Beste Spido, De Little red's hebben 30 cm chassisen. de "red's" zijn nog groter Groeten, Bas Beste Bas, Je hebt gelijk: de Little Red Monitor (SRM12B, 64 liter) heeft een 30 cm unit. Daarvan hingen er enkele tientallen aan stalen buizen, in die disco. De grote Super Red Monitor (M1000, 324 liter) heeft een 38 cm unit. (Dat systeem heb ik een tijdlang in huis gehad. 't Was een mooie tijd...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 april 2004 Author Report Share Posted 19 april 2004 Beste, De JBL's vind ik fijn om mee te werken omdat ze genoeg headroom hebben en vaak toepasbaar zijn. Maar het blijft de sound hebben van JBL pro. Verschillende keren heb ik mogen mixxen op JBL Array, ontzettend onrustig (schel/agressief) in het hoog, maar daarin tegen werkt het beschikbare vermogen wel erg fijn.. Binnekort zal de band van mijn broer een stel actieve PA monitor/stand speakers aanschaffen. Zal ook even naar Dynacord luisteren, nog meer suggestie's? groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankyvS Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Beste PD, Ik zou zeker eens kijken naar Electro Voice, dit is het grote broertje van Dynacord. EV klinkt echt goed, veel vermogen en headroom maar zonder smerig te klinken. En als actieve monitor heb je de sx250a die ik erg goed vind. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het zelf ook EV verkoop maar bij m'n werk als freelance geluidstechnicus ben ik er toch wel achter gekomen dat EV eigenlijk altijd goed presteer en heel veelzijdig is. en wat betreft goed klinkende PA's in het algemeen zijn er best veel merken die iets goeds neer kunnen zetten. Martin audio, adamson, L Acoustics, EV, D&b enz kan allemaal goed klinken mits de technicus daar toe in staat is. Toevallig iemand naar de music messe geweest in Frankfurt en in de Ev/Dynacord tent geweest. de Dynacord set vond ik daar tegenvallen maar bij electrovoice was het geluid echt hi-end, zo hoor je het niet vaak, uiteraard was de geweldige band hier ook debit aan. (dit kan ook met andere merken, voor ik daar commentaar op krijg ) vriendelijk groetend, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 april 2004 Author Report Share Posted 19 april 2004 Beste, Bedankt voor je reactie! Ben ook nieuwsgierig naar jouw (subjectieve?) mening over SA en A&D. Binnenkort zal ik eens even gaan orienteren, en de door jouw genoemde merken mee nemen in mijn lijstje! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
michiel Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Mach loont ook de moite om eens naar te kijken. Vooral de 12"/1" toppen zijn geweldig voor het wat kleinere werk. Helaas wel vrij duur en zwaar, maar je krijgt een waanzinnig goed geluidje. Voor het grotere werk uiteraard funktion one!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankyvS Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts