Jump to content

Boek over het leven van Mozart

conqubite
 Share

Recommended Posts

Ik zag net dat ze in de lokale kruidvat een boek hebben liggen over de muziek en het leven van Mozart. Kost 4,50 euro, da's toch alleszins redelijk :blink:

Nu ben ik voorzichtig begonnen met het verkennen van de klassieke muziek en ik heb de gedachte wel eens gehad ook eens wat meer te willen weten van de diverse componisten. Als kind las ik heel graag maar sinds mijn schooltijd is dat weg :ph34r: . Ik wil wel graag weer maar op de een of andere manier lukt het me niet. :unsure:B) Ik heb even door het boek gebladerd en het lijkt me wel een aardig boekje voor het geld maar ik wil er nog even over nadenken.

Zijn er meer mensen die ook ge

Nou sta ik niet bekend als een echte lees-friek.......

Maar als ik dan toch lezen moet/wil,en dan speciaal op onderzoek uit wil gaan,is dan de bieb niet de uitgelezen stek?.... ;)

Kost minder,en de info is beter?

Wat me wel opvalt is,dat veel audiofilen de weg naar het Kruidvat vinden,en dan niet enkel voor de aambeien zalf :lol::lol:;)

--Hans.

Ik zag net dat ze in de lokale kruidvat een boek hebben liggen over de muziek en het leven van Mozart. Kost 4,50 euro, da's toch alleszins redelijk :blink:

Nu ben ik voorzichtig begonnen met het verkennen van de klassieke muziek en ik heb de gedachte wel eens gehad ook eens wat meer te willen weten van de diverse componisten. Als kind las ik heel graag maar sinds mijn schooltijd is dat weg :ph34r: . Ik wil wel graag weer maar op de een of andere manier lukt het me niet. :unsure:B) Ik heb even door het boek gebladerd en het lijkt me wel een aardig boekje voor het geld maar ik wil er nog even over nadenken.

Zijn er meer mensen die ook ge

hee

leuk dat boek .

ik wou het vandaag ook aanshaffen , maar het was al weg :(

pas geleden heb ik het boek : 'De wereld van de Bach cantates'gekocht .

732 pagina's over het onstaan van de cantates , het leven van bach in die tijd , en de muziek in die tijd .

het is geschreven door ton koopman en christoph wolff.

normaal gesproken lees ik

Het Kruidvat biedt regelmatig boeken aan over klassieke muziek die de moeite waard zijn en die nauwelijks wat kosten. Zo is/was er ook een boekje van Maarten 't Hart over de cantates van Bach, het Mozart boekje, een boek over opera's etc. Gewoon kopen voor dat luttele bedrag.

Eigenlijk geldt dat voor de meeste klassieke CD's die het Kruidvat uitbrengt. Zeker de beginnende liefhebber van klassieke muziek kan bijna blind alles kopen bij het Kruidvat. Elke nieuwe uitgave is zeer de moeite waard, zoals nu bijvoorbeeld de symfoni

Ja,ja, he is toch wat, dat dekselse Kruidvat :D

In de "vakpers" jaren geleden weggehoond (niet helemaal onterecht overigens), maar zichzelf gerehabiliteerd met uitstekende uitvoeringen, waarvan sommige in eigen beheer, door topmusici met niet altijd alledaags repertoire. Wie zit er nou te wachten op kamermuziek van Ibert? Ik dus, maar de goegemeente heeft nauwelijks weet van Schubert, terwijl de laatstelijk uitgebrachte doos met missen een absolute aanrader is.

De criticasters hebben het vitriool in de pen verruild voor honing, Kruidvat is op de radio binnengehaald als sponsor van het zondagochtendconcert vanuit het Concetgebouw, kortom een hedendaagse mecenas heeft zich aangediend.

Helaas blijven voor de klassieke vakhandel de druiven zuur. Maar ja, als je voor het geld dat je bij de vakhandel moet neertellen voor een dubbel-cd van, noem eens wat, Deutsche Grammophon, bij Kruidvat bijkans het complete oeuvre van Vivaldi kunt bekomen, dan moet je wel heel erg merktrouw zijn. Zeker als de de eerste wankele schreden zet op het klassieke pad.

En dan de boeken. Alreeds bijna 27 jaar werkzaam in de uitgeefwereld

Een aantal jaar geleden begon Kruidvat ook met concerten oa hier in Leeuwarden. Ik ben daar meermalen heen geweest omdat je een abonnement kon kopen voor 5 concerten waarvoor je normaal maar 1 of 1,5 concert kan bezoeken.

Helaas doet het Kruidvat dit niet meer.

nando