Hans van Liempd Posted 27 maart 2004 Report Share Posted 27 maart 2004 Ik start maar een topic om de discussies over de Doelen show wat te bundelen. Ikzelf ga er pas morgen heen. Ik lees op dit moment nog erg weinig over de show. En niet te vergeten de show bij Engels. Was er nog iets bijzonder te horen of te beleven....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 27 maart 2004 Report Share Posted 27 maart 2004 De Magnat Vintage 990 deed goed zijn werk. Xanadu klonk gewoon weer goed zoals de vorige keren. Dynaudio vind ik elke keer niet mooi klinken. Nu ook weer. Musical Fidelity klonk erg muzikaal, vond ik wel mooi. Bij Audio Classics was het weer niks. De andere reusachtige luidspreker de Tannoy Westminster Royal HE klonk wel aardig. Verder willen ze wel eens te veel audiofiele muziek opzetten. De bijzondere dingen moet je maar zelf even eruit halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Dynaudio weer kut.. dat is erg jammer. Nog maar een paar jaar terug was de stand van dynaudio heel mooi klinkend. Mooie klanken, mooie dynamiek, veel venedigheid en veel muziek en weinig techniek. Kennelijk hebben ze dat pad verlaten door willens en wetens met bepaalde combinaties te draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 De Magnat Vintage 990 deed goed zijn werk. Das de eerste keer dat ik iets positiefs hoor over de Magnat Vintage 990. Meestal hoor je dat het laag boemerig is en het hoog scherp. Maar jij vond ze dus wel goed (ff afgezien van de wel erg hoge prijs)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Zaterdag weer eens gehoord, de Master Three van Rick Paap, wat mij betreft het beste van beide shows, dynamisch(snel), ruimtelijk, goed laagfundament, neutraal en goed in balans, kortom daar kwam muziek uit. In tegenstelling met wat Rick meestal draait nu ook wat heftiger werk o.a. J.Guitar Watson met "A real mother for ya" klonk erg goed. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 En heeft er nog iemand bij More Music geluisterd? Pass Labs en DCS ? vr. groet Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Zaterdag weer eens gehoord, de Master Three van Rick Paap, wat mij betreft het beste van beide shows, dynamisch(snel), ruimtelijk, goed laagfundament, neutraal en goed in balans, kortom daar kwam muziek uit. In tegenstelling met wat Rick meestal draait nu ook wat heftiger werk o.a. J.Guitar Watson met "A real mother for ya" klonk erg goed. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Hierin geef ik je - bijna - geheel gelijk, een kleine aantekening is op z'n plaats, het bleek een proto type, iets kleiner en met andere units, komt volgend jaar in productie. Dat (van het prototype ) is mij niet ter ore gekomen...wel de muziek die eruit kwam, en dat was geen teleurstelling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Ik ben zaterdag ook geweest en het is me weer niet meegevallen. Magnat 990 zag er indrukwekkend uit met putdiep laag, maar de klankbalans vond ik niet mooi. Stemmen klonken in ieder geval kil en er zat duidelijk kleuring in het hogere laag. De tegenvaller was de grote Tannoy set. Prachtig gemaakte kasten, maar de klank vond ik echt beneden peil. Wat een kleuring! Hier kon ik maar een paar minuten naar luisteren, ik kreeg er koppijn van. Een andere opvallend tegenvallende demo was die van Karan met Audiostatics. Nooit geweten dat ESL's zo mat konden klinken. Het leek wel of er boven de 5 KHz sprake was van een enorme hoogafval. Ik herkende mijn eigen CD (Count Basie) nog maar met moeite. De kleine Dynaudio luidsprekers klonken wel aardig binnen de grenzen van een kleine 2-weg luidspreker, maar voor 625 euro per stuk mag je naar mijn idee veel meer verwachten. Overigens wel een pluim voor de gehanteerde muziek. Ik heb daar een stuk uit de Bolero van Ravel gehoord, Fever van Peggy Lee en Rondo alla Turca van Dave Brubeck. Erik en ik hebben ook nog geluisterd bij hybride ESL's (die met de radarreflectors) en die vielen, na een eerdere demonstratie van een half jaar geleden bij Multifoon, enorm mee. Nu was dit de grootste uit de lijn, aangestuurd door zeer retro-ogende buizenbakken waarvan je meteen al zag dat die wel mooi m Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Ook ik ben dus in de Doelen en Engels geweest met de boys. Vantevoren verheug ik me altijd op dit soort gebeurtenissen, achteraf heb ik altijd gemengde gevoelens. Ik doe veel indrukken op waarbij er weer veel tegenvalt, maar ik ook weer nieuwe ervaringen opdoe. Het probleem vind ik ook dat het lastig is om een juist oordeel te vellen in zo'n omgeving, en waarover dan als je naar een set luistert. Meestal ben ik gefocussed op de speakers, en vaak vallen ze enorm door de mand (met een fatsoenlijk stuk muziek, en geen gitaargepingel). Soms vraag ik me wel af wat de rest van de set hierop doet. Twee keer heb ik Xanadu speakers gehoord. Beide keren had ik de indruk dat het in potentie hele goede speakers zijn, maar komt het er niet helemaal uit. De eerste keer was het laag ongecontroleerd, maar werden ze aangestuurd door buizenbakken en de ruimte was misschien te groot en te kaal. De tweede keer ging dat beter (met een Moon set), maar lees ook het verslag van Kermit, ik stond verder van de speakers af en hoorde de diepte die Kermit miste. De plaats in/en de luisterruimte is/zijn ook zo bepalend. Verder was ik benieuwd naar de JM Labs Utopia speakers. Ik hoorde even de monitoren en daarna het kleinste vloerstaande model. De monitoren klonken niet lcht. Daarna waren de vloerstaanders aan de beurt. Eerst was er een klassiek stuk, daarna een klezmer stuk van mij, heel kritisch met allerlei soorten instrumenten. Het klonk wel gedetaillerd, mooie plaatsing en diepte, maar veel te helder met te weinig laag, de balans klopte niet. Toch denk ik wel dat ze beter moeten kunnen in andere omstandigheden (set, ruimte). Ook voor mij vielen de Tannoys Westminster Royal tegen. Ze zijn zo groot en lelijk dat ze wel mooi zouden moeten klinken. Ze hebben in ieder geval geen moeite om een grote ruimte te vullen (zowel fysiek als met geluid), maar de klankkleuring was veel te groot. Jammer, er stond een interessante versterker achter, de T+A buis. DynAudio was voor mij ook een afknapper. Je werd gebombardeerd door het hoog, zelfs op de gang kon je ervan "meegenieten". Wat een schelle herrie was dat. Veel andere speakers vond ik gewoon matig. Ik zal ze niet allemaal noemen, misschien ben ik gewoon te kritisch en verwacht ik te veel. Ook jammer was dat niet alles te horen was. Zo zag ik wel Mark Levinson staan, maar zonder te kunnen luisteren, net als die Pass Labs en buizen van Jadis. Wat heb ik nou aan een glimmend apparaat, kan wel een lege huls zijn. Er waren hier en daar ook DAB tuners te zien. Leuk hoor, maar waar blijven de uitzendingen? We waren trouwens sneller uitgekeken dan op de VAD. Hierna nog even op cd-jacht bij V&D, want op de beurs vroegen ze de volle mep. 's Avond heb ik maar weer lekker naar mijn eigen set geluisterd. IK heb mijn vrouw gerustgesteld, mijn speakers hoeven nog niet ingeruild.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 De Magnat Vintage 990 deed goed zijn werk. Das de eerste keer dat ik iets positiefs hoor over de Magnat Vintage 990. Meestal hoor je dat het laag boemerig is en het hoog scherp. Maar jij vond ze dus wel goed (ff afgezien van de wel erg hoge prijs)? Ja, het laag was wel iets boomerig, maar niet echt hinderlijk. Het viel wel op als je naar andere luidsprekers ging luisteren. Op het hoog heb ik niks op aan te merken. En als je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt, dan is de prijs veels te hoog voor wat je krijgt. Maar slecht vond ik Magnat helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 De Magnat Vintage 990 deed goed zijn werk. Das de eerste keer dat ik iets positiefs hoor over de Magnat Vintage 990. Meestal hoor je dat het laag boemerig is en het hoog scherp. Maar jij vond ze dus wel goed (ff afgezien van de wel erg hoge prijs)? Ja, het laag was wel iets boomerig, maar niet echt hinderlijk. Het viel wel op als je naar andere luidsprekers ging luisteren. Op het hoog heb ik niks op aan te merken. En als je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt, dan is de prijs veels te hoog voor wat je krijgt. Maar slecht vond ik Magnat helemaal niet. Ok, bedankt... Niet dat ik in de markt ben voor een stel van die Magnats of zo hoor maar ik hoor altijd zulke negatieve berichten over dat type, dat ik denk, dat kan toch gewoon niet, dat je zulke dure speakers op de markt brengt en dat ze dan nergens naar klinken? Ik wil ze zelf nog wel een keer horen. Kan ik zelf beoordelen hoe ik ze vind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 De Magnats zijn pure demo speakers voor in hele grote ruimtes. Ze zijn gewoon te extreem, ik denk ook lastig goed te demonstreren. Magnat wilde hiermee laten zien wat ze konden. Zo moet je ze ook beoordelen denk ik. Er zit een overweldigend laag in dat je in eerste instantie kan bekoren, maar ik moet er niet aan denken om zoiets thuis te hebben.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Trouwens de man die voor de muziek zorgde met de Magnats, deed ook nog even vrolijke countrymuziek op. Volgens hem was de opname 41 jaar oud. Muzikant en nummer weet ik niet, vertelde hij er niet bij. Maar het was een live opname. Klonk super goed voor zo'n oude opname. In het refrein van het nummer ging het publiek meezingen, het was net of er opeens meer mensen in de ruimte waren. Had bijna willen vragen of er ook meer mensen waren. Zo goed klonk dat. Wat ik ook erg mooi vond, was de CD Cantate Domino(wel nagevraagd). Koor en orgel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Trouwens de man die voor de muziek zorgde met de Magnats, deed ook nog even vrolijke countrymuziek op. Volgens hem was de opname 41 jaar oud. Muzikant en nummer weet ik niet, vertelde hij er niet bij. Maar het was een live opname. Klonk super goed voor zo'n oude opname. In het refrein van het nummer ging het publiek meezingen, het was net of er opeens meer mensen in de ruimte waren. Had bijna willen vragen of er ook meer mensen waren. Zo goed klonk dat. Met aan "zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" een opname, inderdaad uit 1963, van de Weavers "Live at the Carnegy hall" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Dynaudio weer kut.. dat is erg jammer. Nog maar een paar jaar terug was de stand van dynaudio heel mooi klinkend. Mooie klanken, mooie dynamiek, veel venedigheid en veel muziek en weinig techniek. Kennelijk hebben ze dat pad verlaten door willens en wetens met bepaalde combinaties te draaien Moet me van het hart dat ik Dynaudio nou niet echt slecht vond klinken, tenminste voor het geld De volgende vier speakermerken deden het op uiteenlopende punten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Trouwens de man die voor de muziek zorgde met de Magnats, deed ook nog even vrolijke countrymuziek op. Volgens hem was de opname 41 jaar oud. Muzikant en nummer weet ik niet, vertelde hij er niet bij. Maar het was een live opname. Klonk super goed voor zo'n oude opname. In het refrein van het nummer ging het publiek meezingen, het was net of er opeens meer mensen in de ruimte waren. Had bijna willen vragen of er ook meer mensen waren. Zo goed klonk dat. Met aan "zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" een opname, inderdaad uit 1963, van de Weavers "Live at the Carnegy hall" Ja, dat is 'm. Bedankt. De offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 In de ruimte van Viertron zag ik aan de zijkant nog een set staan die ik niet kende. Zag er goed uit met een uiterlijk dat in deze tijd past. Jammer genoeg was het niet aangesloten, want toen ik de prijskaartjes zag werd ik zeer nieuwsgierig: een geintgreerde versterker voor 195 euro, een CD-speler voor 195 euro en een FM/DAB tuner voor 345 Euro. Ze hebben er ook nog een fraai meubel bij, twee platenspelers en nog wat... Kortom, dit zou wel eens het snoepje van de week (jaar?) kunnen zijn. Wat voor merk was dit dan? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Acoustic solutions: Deze dus... CD-speler Geintegreerde versterker FM/DAB tuner Platenspeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Acoustic solutions: Deze dus... CD-speler Geintegreerde versterker FM/DAB tuner Platenspeler Heeft wel iets van NAD maar dan mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Ik kan het toch niet echt mooi vinden maar dat is smaak. De prijzen zijn wel leuk... Dat DAB... wanneer komt dat van de grond? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 maart 2004 Author Report Share Posted 29 maart 2004 Altijd Pasen met de eieren van Vaessen..... Ik lees niks over deze in mijn oren het best klinkende luidspreker van de hele show. Zo'n dynamiek en authoriteit heb ik zelden gehoord. Dit was voor mij absoluut d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Altijd Pasen met de eieren van Vaessen..... Ik lees niks over deze in mijn oren het best klinkende luidspreker van de hele show. Verder erg weinig forum mensen gezien tenminste niet die ik ken. Jammer. Die eieren van Vaessen vond ik ook wel goed klinken. En ik was zaterdag aanwezig in mijn eentje. Dus was ik sowieso onherkenbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Altijd Pasen met de eieren van Vaessen..... Ik lees niks over deze in mijn oren het best klinkende luidspreker van de hele show. Zo'n dynamiek en authoriteit heb ik zelden gehoord. Dit was voor mij absoluut d Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Altijd Pasen met de eieren van Vaessen..... Ik lees niks over deze in mijn oren het best klinkende luidspreker van de hele show. Zo'n dynamiek en authoriteit heb ik zelden gehoord. Dit was voor mij absoluut d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts