erik klijnsmit Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Iedere haan kraait vanaf zijn eigen mestvaalt....... een bekend spreekwoord wat eigenlijk de tegenhanger is van :"zoals het klokje thuis tikt , tikt het nergens". afgelopen zaterdag ben ik samen met wat gezellige vrienden naar de doelen show geweest. nu wilde ik het eens een keer niet hebben over wat ik gehoord heb qua speakers en apparatuur , maar over wat anders . ik heb me kostelijk geergerd aan de uitspraken van mensen die net een setje hadden beluisterd enkele voorbeelden : "nou dat klinkt helemaal nergens naar zeg " "sjonge wat een geboem " "ik ben blij als ik vanavond weer thuis ben " "als ik dit zo allemaal eens hoor, heb ik nog niks te klagen met mijn set " enz .. echt schitterend ! al die mensjes die naar systemen luisteren van heb ik jou daar , en dan blijkbaar aan de anderen willen laten zien/horen , dat het bij hun v Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Moraal van het verhaal, neem je eigen dvd-a mee Dat deed Frank Derks dus en we konden zowaar bij o.a. Meridian en nog 2 stands een dvd-a draaien van Robert Cray. Maar ja, op die andere setjes werden we er niet echt vrolijk van, wat kan zo'n demo tegenvallen zeg Wat ik wel leuk vind met een dvd-a is dat de demonstrateur meestal niet in staat is om er muziek uit te krijgen omdat je eigenlijk een beeldscherm nodig hebt voor de menu's. Toch was het meestal simpel, schijfje in de speler, gewoon play in drukken en voila, nummer 1 speelt Alleen weten de demonstrateurs dat vaak niet, hoe promoot je je product goed ..... Opvallend vind ik wel dat er nog altijd nieuwe cdspelers worden uitgebracht, dat medium is toch op z'n retour Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Erik, held! It's all about the money, geen geneuzel over kabels en ze verkopen ook niets, toch? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Goh Erik, het lijkt net of je voor het eerst op een beurs bent losgelaten Ik kan me trouwens wel in de meeste dingen vinden die je opmerkt. Die tingel-tangel-houtjes-touwtjes muziek krijg je telkens weer opnieuw voorgeschoteld. Het is eigenlijk allemaal te makkelijk voor die sets, dus klinkt het goed. Het viel me trouwens op dat er op een aantal plaatsen toch wel een soepwoefer stonden mee te rammelen Gelukkig niet bij de AS. Het viel me op dat ze best laag gingen. Maar een stuk funky music krijg je dus niet te horen. Ik vergeet ook telkens wat referentie-cd's mee te nemen . Volgende keer bij de VAD gaat Bluezeum toch mee En wat die Westminsters betreft. Ik zoek telkens de deurtjes bij die dingen. Ik heb steeds het idee dat er ergens een TV in verscholen zit Wat zijn die dingen lelijk. Knap vakmanschap, dat wel, maar lelijk, om niet te zeggen dat ik ze echt bijzonder lelijk vind De ruimte was ook niet erg geschikt voor die krengen. Er waren op sommige plekken behoorlijke buiken en gaten in de weergave en de supertweeter stond veel te ver naar achteren, althans hij reflecteerde op de bovenkant van de kast. Een stuk dempend materiaal had hier niet misstaan. En spiegels als bastraps heb ik ook nog nooit meegemaakt. Werkt dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Beste Eric, Prachtig verwoord, en ik ben het voor het eerst 1000% met je eens. Omdat ik dit alweer zag aankomen en eigenlijk een bloedhekel aan deze beursen heb gekregen, bedacht ik me zondag ochtend twee keer, en draaide me weer om in mijn bed i.p.v. naar de doelen te gaan. B&W en Classe stonden er ook niet en dat was eigenlijk het enige waar ik echt geinterseerd in was. Hoewel ik er ook nog steeds van overtuigd ben dat de Magnat Vintage 990 heel goed moet kunnen. En tja Norah Jones........ Het is natuurlijk een zegen dat er eens een meisje in de top 40 komt die niet (alleen) bekend wordt omdat ze met blote tietenpakjes onder het genot van boom boom muziek dagelijks weer op MTV te zien is. Maargoed ze wordt zwaar overschat. Haar stem(metje) klinkt alsof ze door een afgeknepen PVC buisje zingt. Ik vind het ontzettend dweilerig en zeikerig klinken. Haar pianospel vind ik maar so so. De Arrangementen en compositie is voor mij muzikaal totaal niet interessant. De opname vind ik ook slecht, en absoluut geen referentie om hifi mee te demonstreren. Die overgeprocesseste stem heeft niets met de werkelijkheid te maken. Of hoor je in het echt ook het speeksel van de zangeres voor je op de grond vallen als ze zingt?..... Ja ja wat een diepte wat een natuurgetrouwheid!!. En dat terwijl dit het effect is van een Lexicon 480 waar haar stem 80 keer doorheen gehaald is Weet nog wel in de goede oude tijd dat ik voor hifi.nl (met grote dank nog aan Musicpoint!!) naar Milaan mocht. Die Italianen snappen het wel. Veel en veel betere muziek. Het klonk gewoon overal. Zit gewoon in hun cultuur. Veel italiaanse opnames herken je ook. Bij elke stand een bloedmooie dame, en gewoon en totaal ander sfeer. Nee, nee, mocht ik in de toekomst met eigen producten ooit op een beurs komen te staan, dan ga ik gewoon live zelf erover spelen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Mooi verhaal Erik en ik ben weer blij te mogen lezen dat het zondag een goed plan was om lekker thuis te blijven, net als Bas Volgens mij zijn die beurzen erg nuttig voor mensen die aan hun eigen set twijfelen. Waarderen ze hun spulletjes thuis weer eens te meer En Bas als jij met je spullen naar een beurs gaat, ga jij toch zeker niet voor minder dan de AES beurs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Beste Eric, Prachtig verwoord, en ik ben het voor het eerst 1000% met je eens. Omdat ik dit alweer zag aankomen en eigenlijk een bloedhekel aan deze beursen heb gekregen, bedacht ik me zondag ochtend twee keer, en draaide me weer om in mijn bed i.p.v. naar de doelen te gaan. B&W en Classe stonden er ook niet en dat was eigenlijk het enige waar ik echt geinterseerd in was. Hoewel ik er ook nog steeds van overtuigd ben dat de Magnat Vintage 990 heel goed moet kunnen. En tja Norah Jones........ Het is natuurlijk een zegen dat er eens een meisje in de top 40 komt die niet (alleen) bekend wordt omdat ze met blote tietenpakjes onder het genot van boom boom muziek dagelijks weer op MTV te zien is. Maargoed ze wordt zwaar overschat. Haar stem(metje) klinkt alsof ze door een afgeknepen PVC buisje zingt. Ik vind het ontzettend dweilerig en zeikerig klinken. Haar pianospel vind ik maar so so. De Arrangementen en compositie is voor mij muzikaal totaal niet interessant. De opname vind ik ook slecht, en absoluut geen referentie om hifi mee te demonstreren. Die overgeprocesseste stem heeft niets met de werkelijkheid te maken. Of hoor je in het echt ook het speeksel van de zangeres voor je op de grond vallen als ze zingt?..... Ja ja wat een diepte wat een natuurgetrouwheid!!. En dat terwijl dit het effect is van een Lexicon 480 waar haar stem 80 keer doorheen gehaald is Weet nog wel in de goede oude tijd dat ik voor hifi.nl (met grote dank nog aan Musicpoint!!) naar Milaan mocht. Die Italianen snappen het wel. Veel en veel betere muziek. Het klonk gewoon overal. Zit gewoon in hun cultuur. Veel italiaanse opnames herken je ook. Bij elke stand een bloedmooie dame, en gewoon en totaal ander sfeer. Nee, nee, mocht ik in de toekomst met eigen producten ooit op een beurs komen te staan, dan ga ik gewoon live zelf erover spelen Groeten, Bas Met bloedmooie dame? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Dan staat ie op de Kamasutra-beurs denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Waarde vrienden, Wie naar een beurs gaat met het oogmerk het daar getoonde te kunnen beoordelen komt altijd bedrogen uit. Een beurs is in zijn algemeenheid een sociaal gebeuren, een eredienst gecelebreerd aan gelovigen. Je ontmoet oude bekenden, maakt nieuwe, bekijkt vluchtig de uitgestalde waren, en hopla, op naar de volgende stand... Op een audiobeurs ongestoord kunnen luisteren is net zo'n illusie als op een boekenbeurs ongestoord lezen of op de Kamasutra-beurs ongestoord liggen n..... Maar blijf komen en gaan, want waar anders zie je zo'n collectie gelovigen, van bezwaard tot vrijzinnig, met hier en daar een vermetele afvallige die aan de verleidingen geen weerstand kon bieden en ook ter bedevaart is gegaan. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 Beste Dick, Weer een posting van onze gewaardeerde Dick. Wederom geschreven in voutloos Nederlandsch en met een hoge leesbaarheidsgraad (3x woordwaarde). Het was jammer dat ik afgelopen weekend middagdiensten had. Ik had best zin om te gaan kijken. Leuk om de mensen te beoordelen die tussen al het moois slenteren. Wat voor werk zouden ze doen? Wat zouden ze thuis hebben staan. Dit geldt vooral voor de mannen. De ladies lopen er vaak verveeld bij( ook op een Kamasutra-beurs?) Het luisteren komt op plan twee. Op de VAD van vorig jaar heb ik slechts enkele sets gehoord die interessant klonken. Het merendeel boeide niet. Vaak door slechte ruimte en akoestiek. Ook vaak door een slechte match tussen speakers en de rest van de set. Jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 maart 2004 Report Share Posted 30 maart 2004 En Bas als jij met je spullen naar een beurs gaat, ga jij toch zeker niet voor minder dan de AES beurs Beste Pjotr, Nou dat is nog een hele lange weg te gaan. Mijn grote rugzak vul ik nog dagelijks door maar te leren en te leren... maar ik ben nog wel even zoet De AES beurs is naa rmijn inziens wel veel leuker. Deze week op vrijdag ga ik naar de frankfurtermesse, wat echt een waanzinnig leuke beurs is voor de muzkant en pro-audiogebruiker. Over AES gesproken, ik ben ent terug van een AES meeting, en de lezing ging over het oude Philips Palvioen uit 1962. Ik ben er echt noig steeds diep van onder de indruk wat ze toen bij Philips allemaal al deden. Dit was echt de groter voorganger van meerkanaalsweergave, tijdcode en SMPTE etc. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Beste Dick, Weer een posting van onze gewaardeerde Dick. Wederom geschreven in voutloos Nederlandsch (...) Beste Geerdie, Nee, dan had-ie "bekenden" geschreven, i.p.v. "bekende"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Beste Dick, Nee, dan had-ie "bekenden" geschreven, i.p.v. "bekende"... Waarde Spido, Neen, "bekenden" en geen "bekenden". Je zet toch geen vette letter zomaar in een woord Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Beste Eric, Prachtig verwoord, en ik ben het voor het eerst 1000% met je eens. Omdat ik dit alweer zag aankomen en eigenlijk een bloedhekel aan deze beursen heb gekregen, bedacht ik me zondag ochtend twee keer, en draaide me weer om in mijn bed i.p.v. naar de doelen te gaan. B&W en Classe stonden er ook niet en dat was eigenlijk het enige waar ik echt geinterseerd in was. Hoewel ik er ook nog steeds van overtuigd ben dat de Magnat Vintage 990 heel goed moet kunnen. En tja Norah Jones........ Het is natuurlijk een zegen dat er eens een meisje in de top 40 komt die niet (alleen) bekend wordt omdat ze met blote tietenpakjes onder het genot van boom boom muziek dagelijks weer op MTV te zien is. Maargoed ze wordt zwaar overschat. Haar stem(metje) klinkt alsof ze door een afgeknepen PVC buisje zingt. Ik vind het ontzettend dweilerig en zeikerig klinken. Haar pianospel vind ik maar so so. De Arrangementen en compositie is voor mij muzikaal totaal niet interessant. De opname vind ik ook slecht, en absoluut geen referentie om hifi mee te demonstreren. Die overgeprocesseste stem heeft niets met de werkelijkheid te maken. Of hoor je in het echt ook het speeksel van de zangeres voor je op de grond vallen als ze zingt?..... Ja ja wat een diepte wat een natuurgetrouwheid!!. En dat terwijl dit het effect is van een Lexicon 480 waar haar stem 80 keer doorheen gehaald is Weet nog wel in de goede oude tijd dat ik voor hifi.nl (met grote dank nog aan Musicpoint!!) naar Milaan mocht. Die Italianen snappen het wel. Veel en veel betere muziek. Het klonk gewoon overal. Zit gewoon in hun cultuur. Veel italiaanse opnames herken je ook. Bij elke stand een bloedmooie dame, en gewoon en totaal ander sfeer. Nee, nee, mocht ik in de toekomst met eigen producten ooit op een beurs komen te staan, dan ga ik gewoon live zelf erover spelen Groeten, Bas zeg bas ik dacht dat jij een stukje slimmer was qua inzicht in zang en techniek. heb je wel eens naar de timing geluisterd van norah jones. ze zingt bijzonder zuiver, en heel easy. begrijp dat je het niet mooi vind , probeer een ordeel te geven op een andere manier, dit staat een beetje knullig, als je het over zo,n talent hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 eric ag ja het kan natuurlijk ook zijn dat er mensen helemaal niet van die klassieke muziek houden toch....... het was bij mij ook onlangs ( eind 2003) dat ik bij JK aucoustic onverwachts werd getrakteerd op een fantasties door hem zelf met dat recorder opgenomen orgel muziek ,werd getrakteerd. Was zo mooi dat je ,als je ogen dicht deed ,je het idee had dat je in de kerk zelf aanwezig was, zo gaaf klonk dat . Maar op zoon beurs ...............wek nie tis net als met de platen ceedee en deeveedee beursen de sprankeling er een beetje af ... kwantiteit boven kwaliteit denk ik dan maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Uhhh, welk talent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Wat ik wel echt teleurstellend vind is dat de CD van haar zo matig is opgenomen, terwijl ze notabene bij een label zit die een nogal hoge reputatie heeft als 't aankomt op opnamekwaliteit. 'Tis ook easy opgenomen en geproduced Ach echt slecht is het ook niet, als behang op feestjes doet dit soort muziek het wel goed. Beter pretentieloos behang dan irritant behang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 irritant behang. Ja, dat is het Ik ben ook niet bepaald.....eh..gecharmeerd van haar stem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Ik heb 3 (!) cd's met de stem van Norah Jones en ik vind het erg lekkere muziek. Opname kwaliteit daar heb ik nog geen seconde op gelet, boeit mij dat nou, lekker luisteren. Maar die muziek op een beurs is wel vaak hetzelfde en dat is jammer, daar mag wel wat meer dynamiek in zitten. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 irritant behang. Ja, dat is het Ik ben ook niet bepaald.....eh..gecharmeerd van haar stem. Ach, sommigen luisteren met hun ogen Ik 'luister' ook wel eens naar haar clips idd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Maar die muziek op een beurs is wel vaak hetzelfde en dat is jammer, daar mag wel wat meer dynamiek in zitten. nando Jah, viel ook bijna in slaap bij de luidsprekers van Waterfall. Was eigenlijk een combinatie van moeheid en geen levendige geluid. Muziek(Eleanor McEvoy) was wel mooi en mocht wel meer leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 maart 2004 Report Share Posted 31 maart 2004 Bas zeg bas ik dacht dat jij een stukje slimmer was qua inzicht in zang en techniek.heb je wel eens naar de timing geluisterd van norah jones. ze zingt bijzonder zuiver, en heel easy. begrijp dat je het niet mooi vind , probeer een ordeel te geven op een andere manier, dit staat een beetje knullig, als je het over zo,n talent hebt. Beste Joopus, Om te beginnen, Ten eerste: Wat jij van mijn oordeel vind, en of je mij slim en/of knullig vind zou mij echt aan mijn achterwerk roesten Ik zou het graag anders verwoorden, maar met zulke teksten dwing je me er wel toe! Overigens denk ik da tik in mijn jonge leventje al dusdanig veel emt zangeressen gespeelt en gewerkt heb dat ik wel redelijk weet wat goed is en wat niet. Norah jones is goed, maar neit meer dan dat! Ten Tweede: Haar Timing is niets bijzonder, recht toe recht aan. Als ik zo zou timen, zou ik een waardeloze muzikant zijn. Frank Sinatra zou zich omdraaien in zijn graf als men dit goede timing noemt! Ten Derde: Op de cd zingt ze zuiver. Lang leve de Autotune plugin. En die heben ze zeker gebruikt. Je herkent het (bij) Effect van autotune meteen. 99% van de muziek gebruikt het helaas. Heb Norah ook live gezien, en dat was echt een heel ander verhaal dan op de cd ...... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Heb Norah ook live gezien, en dat was echt een heel ander verhaal dan op de cd ...... Beste Bas, Gezi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Heb Norah ook live gezien, en dat was echt een heel ander verhaal dan op de cd ...... Beste Bas, Gezi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts