Jump to content

kritiek op show en muziek

Recommended Posts

na een minuut of wat luisteren , hoorde ik toch iets vreemds .

iets wat eigenlijk niet zou mogen !:

het LINKER en RECHTER kanaal waren verwisseld !!

niet te geloven :D , en toen er een zachte passage kwam , vroeg ik de man vriendelijk of ie even de linker en rechter speaker aansluiting wilde omkeren .

hij keek eventjes wat vreemd , maar liep direkt naar de set .

even later riep hij ook zijn colega nog , en idd de interlink op de cd speler was verwisseld .

de man gaf mij een hand :D en feliciteerde me en zij dat van alle 250 audiofielen die er al geweest waren , nog niemand het had gehoord :lol:

Erik,

Geweldig! Ik heb dit ook meegemaakt in een niet nader te noemen bekende hifi-winkel in Den Haag. Ik wilde echt serieus luisteren of ik zijn surround receiver mooi vond klinken voor een eventuele aankoop. Daarvoor gebruik ik echter lekker gewoon de stereo stand en klassieke muziek, naast een paar films natuurlijk. Dat was ie niet gewend.

Toen ik zei dat de kanalen verwisseld waren beweerde de eigenwijze eigenaar dat dit niet kon. Maar zoals je inmiddels wel weet ben ik nog veel eigenwijzer en eiste een test CD. Nou toen had je die boei aan de andere kant moeten zien!

Toen de kanalen goed stonden, vond ik het nog nergens naar klinken. Dat was niet waar, "hoor je dan niet dat mooie ruimtelijke geluid". Ik zei dat er niets van klopte, dat de plaatsing ver te zoeken was. Bleek er nog een of andere surround stand aan te staan!

Tegen de tijd dat ik na een hoop gesteggel fatsoenlijk kon luisteren waren we een uur verder :( Uiteindelijk wel een receiver gekocht, maar niet die hij me wilde slijten (had blijkbaar een deal met de leverancier gesloten, ik werd echt niet normaal een bepaalde richting in gestuurd). En dan heb ik het toch over een van de betere zaken. Dieptriest...

Groetjes, Jeroen

@Jeroen

Ja ik heb ook gemerkt dat het hele surroundgebeuren vrij nieuw is voor diverse hifi-zaken. Het probleem is vaak dat je voor een fatsoenlijke demonstratie ook een dito tv/flatscreen nodig hebt. En zie dan maar eens een importeur te vinden die je

ik moet er wel bij zeggen ,

ik heb veel ervaring met links en rechts :D

als ik mijn set aansluit , let ik nergens op , dus ik sluit de interlinks en speakerkabels gewoon op de gok aan .

daarna ga ik gewoon luisteren of het goed staat .

staat het niet goed , dan wissel ik gewoon iets om waar ik makkelijk bij kan . ;)

ik word nl gek van iedere keer kijken of rood en zwart wel kloppen en zo , en dan is het ineens weer rood en wit :blink:

ik heb veel ervaring met links en rechts :D

als ik mijn set aansluit , let ik nergens op , dus ik sluit de interlinks en speakerkabels gewoon op de gok aan .

staat het niet goed , dan wissel ik gewoon iets om waar ik makkelijk bij kan . ;)

ik word nl gek van iedere keer kijken of rood en zwart wel kloppen en zo , en dan is het ineens weer rood en wit :blink:

Erik....

Anders dan in de politiek is rood rechts en positief.... :rolleyes:

De onderste van de twee cinch aansluitingen is altijd rechts (wanneer ze boven elkaar zitten).

Is dit nou zo moeilijk te onthouden....????

:confused:

ik heb veel ervaring met links en rechts  :D

ik word nl gek van iedere keer kijken of rood en zwart wel kloppen en zo , en dan is het ineens weer rood en wit  :blink:

Erik....

Anders dan in de politiek is rood rechts en positief.... :rolleyes:

De onderste van de twee cinch aansluitingen is altijd rechts (wanneer ze boven elkaar zitten).

Is dit nou zo moeilijk te onthouden....????

:confused:

ok, ok

maar dan de heb je dat allemaal goed zitten , en dan weet ik niet welke speakerkabel bij welke luidspreker hoort .

dus, zit het geheid nog verkeerd .

en spekerkabels wisselen is een dievenwerk , dus doe ik de interlink op mijn cdspeler maar :)

Beste Erik,

Is het niet veel eenvoudiger om de linker luidspreker naar rechts te verplaatsen en de rechter luidspreker naar links, wanneer het niet klopt? Dan hoef je geen snoeren en kabels te verwisselen!

(Heb je al een hydraullisch hefplateauwagentje?) :P

Beste Erik,

Is het niet veel eenvoudiger om de linker luidspreker naar rechts te verplaatsen en de rechter luidspreker naar links, wanneer het niet klopt? Dan hoef je geen snoeren en kabels te verwisselen!

(Heb je al een hydraullisch hefplateauwagentje?) :P

Inderdaad, of achterstevoren gaan zitten. Dan hoef je je ook niet te storen aan die luidsprekerkabels die kruislings over de vloer lopen :D O nee, dat laatste hoeft dan niet meer...

Inderdaad, of achterstevoren gaan zitten. Dan hoef je je ook niet te storen aan die luidsprekerkabels die kruislings over de vloer lopen  :D  O nee, dat laatste hoeft dan niet meer...

Maar draait de fase dan niet 180

Bas zeg bas ik dacht dat jij een stukje slimmer was qua inzicht in zang en techniek.

heb je wel eens naar de timing geluisterd van norah jones.

ze zingt bijzonder zuiver, en heel easy.

begrijp dat je het niet mooi vind , probeer een ordeel te geven op een andere manier, dit staat een beetje knullig, als je het over zo,n talent hebt.

Beste Joopus,

Om te beginnen,

Ten eerste: Wat jij van mijn oordeel vind, en of je mij slim en/of knullig vind zou mij echt aan mijn achterwerk roesten :D Ik zou het graag anders verwoorden, maar met zulke teksten dwing je me er wel toe!

Overigens denk ik da tik in mijn jonge leventje al dusdanig veel emt zangeressen gespeelt en gewerkt heb dat ik wel redelijk weet wat goed is en wat niet. Norah jones is goed, maar neit meer dan dat!

Ten Tweede: Haar Timing is niets bijzonder, recht toe recht aan. Als ik zo zou timen, zou ik een waardeloze muzikant zijn. Frank Sinatra zou zich omdraaien in zijn graf als men dit goede timing noemt!

Ten Derde: Op de cd zingt ze zuiver. Lang leve de Autotune plugin. En die heben ze zeker gebruikt. Je herkent het (bij) Effect van autotune meteen. 99% van de muziek gebruikt het helaas. Heb Norah ook live gezien, en dat was echt een heel ander verhaal dan op de cd ......

Groeten,

Bas

sorry... :) wist niet dat je nog zo jong was.................................

heeft met ervaring te maken.

Beste Joopus,

Het is goed met jou :D. Van jou weet ik verder niets, maar als er iemand zwaar gepassioneerd en obsessed met de muziek bezig is geweest ben ik het wel. De meeste uren van mijn leven heb ik toch wel gespeeld. En vooral heel hard gestudeerd. Ik weet inmiddels voor mezelf echt wel wie muzikaal veel belovend is en niet.

Over ervaring gesproken, ik denk dat er echt heel weinig mensen zijn die letterlijk 24 uur per dag met hun muziek en instrument bezig zijn geweest. En nog steeds leef ik er 24 uur per dag voor. Dit is alleen een kant van mij waar ik het op het forum neit veel over heb. Het is immers een Hifi forum. Wanneer we het hoer over muziek gaan hebben krijg al snel kromme tenen als je snapt wat ik bedoel :D

Maargoed, Norah Jones. Voor de massa die niet beter weet is het ontzettend goed. Voor de mensen die zelf muziek maken, die weten wel beter. En dit is niet slechts mijn mening. Vraag een gemiddelde (goede) muzikant maar wat ze van Norah Jones vinden............ :D

Groeten,

Bas

Hey Bas, haal die tikfout ff weg, het staat nl niet ;)

En over de kunst muziek te maken gaan discussieren met audiofielen heeft volgens mij weinig zin, daar de meesten nog nooit een instrument in handen hebben gehad (daarbij tel ik de microfoon ook als instrument :D ).

Ik kan ook alleen maar aangeven of ik iets mooi vind of niet. Alleen de ergste braggel haal ik er wel uit (van die commerciele beatboxprogrammeurs e.d.), maar voor de rest speelt iedereen beter dan mij (ondanks een e-gitaar en 2 keyboards hier thuis).

Ik heb geen problemen met Nora en ik vind het prima dat zoiets eindelijk de weg naar de commerciele radiozenders heeft gevonden. Het is een welkome afwisseling van al dat drumcomputergemorks dat je naar het hoofd wordt geslingert. De jeugd van tegenwoordig is al helemaal "versaut". Misschien dat dit een licht aan het eind van de tunnel is. Laat het dan wat minder zijn. Het brengt de mensen hopelijk wel weer in de goeie richting.

P.S.: De meeste critici kunnen ook niks van wat ze bekrititseren.