joopus Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Beste Joopus, Het is goed met jou . Van jou weet ik verder niets, maar als er iemand zwaar gepassioneerd en obsessed met de muziek bezig is geweest ben ik het wel. De meeste uren van mijn leven heb ik toch wel gespeeld. En vooral heel hard gestudeerd. Ik weet inmiddels voor mezelf echt wel wie muzikaal veel belovend is en niet. Over ervaring gesproken, ik denk dat er echt heel weinig mensen zijn die letterlijk 24 uur per dag met hun muziek en instrument bezig zijn geweest. En nog steeds leef ik er 24 uur per dag voor. Dit is alleen een kant van mij waar ik het op het forum neit veel over heb. Het is immers een Hifi forum. Wanneer we het hoer over muziek gaan hebben krijg al snel kromme tenen als je snapt wat ik bedoel Maargoed, Norah Jones. Voor de massa die niet beter weet is het ontzettend goed. Voor de mensen die zelf muziek maken, die weten wel beter. En dit is niet slechts mijn mening. Vraag een gemiddelde (goede) muzikant maar wat ze van Norah Jones vinden............ Groeten, Bas BAS ik bedoel alleen maar dat het hele audiofiele stukje bij jou overheerst. het spelen in een band is totaal iets anders. als de opname minder is, kan ik er wel doorheen luisteren of iets goed is ja of nee. en natuurlijk zijn meningen subjectief............................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 UuhhhmVolgens mij is Joopie zelf ook musicus... jij thuis toch ook kermit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Beste Joopus, Het is goed met jou . Van jou weet ik verder niets, maar als er iemand zwaar gepassioneerd en obsessed met de muziek bezig is geweest ben ik het wel. De meeste uren van mijn leven heb ik toch wel gespeeld. En vooral heel hard gestudeerd. Ik weet inmiddels voor mezelf echt wel wie muzikaal veel belovend is en niet. Over ervaring gesproken, ik denk dat er echt heel weinig mensen zijn die letterlijk 24 uur per dag met hun muziek en instrument bezig zijn geweest. En nog steeds leef ik er 24 uur per dag voor. Dit is alleen een kant van mij waar ik het op het forum neit veel over heb. Het is immers een Hifi forum. Wanneer we het hoer over muziek gaan hebben krijg al snel kromme tenen als je snapt wat ik bedoel Maargoed, Norah Jones. Voor de massa die niet beter weet is het ontzettend goed. Voor de mensen die zelf muziek maken, die weten wel beter. En dit is niet slechts mijn mening. Vraag een gemiddelde (goede) muzikant maar wat ze van Norah Jones vinden............ Groeten, Bas BAS ik bedoel alleen maar dat het hele audiofiele stukje bij jou overheerst. het spelen in een band is totaal iets anders. als de opname minder is, kan ik er wel doorheen luisteren of iets goed is ja of nee. en natuurlijk zijn meningen subjectief............................... Bese Joopus, Nou juist dus niet. Ik draai bijv. geen muziek of cd's omdat ze zo audiofiel zijn opgenomen. Kijk Norah is niet de enige, ik vind bijna alle (commerciele) muziek van nu helemaal niets. Misschien komt dat omdat ik weet wat er nu allemaal gebeurd met de opnames. Ik weet wel, hoe verder ik in mijn collecite cd's en LP's terug ga naar de jaren 70/80 hoe beter het werd. Zowel in arrangemeten, muziek en opname. Beter is natuurlijk relatief, maar in mijn opinie. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Ik speel geen instrument en de opname zal me een zorg zijn, maar ik vind die Norah Jones zwaar gehyped en steeds irritanter worden.. Oh ja, en dan schijnt het ook nog eens een beveiligde cd te wezen. NIET KOPEN dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Ik heb 'm vanwege de vele positieve recenties/reacties op vinyl gekocht... Tsja, wat een blunder Gelukkig was er een forumlid die 'm graag van me wilde overnemen Er is altijd weer een n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 (...) Ik weet wel, hoe verder ik in mijn collecite cd's en LP's terug ga naar de jaren 70/80 hoe beter het werd. Zowel in arrangemeten, muziek en opname. (...) Beste Bas, Vooral doorgaan met teruggaan Liefst twee of drie eeuwen. Moet je eens zien wat je allemaal aan muziek en arrangementen tegenkomt. De opnamen zijn wat minder... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 ... Moet je eens zien wat je allemaal aan muziek en arrangementen tegenkomt. De opnamen zijn wat minder... Met opgewekte groet, Hoezo Dick? Die opnamen zijn prima en zonder kopieerbeveiliging De hedendaagse uitvoeringingen zijn doorgaans ook van uitstekend niveau. Bovendien heb je van het meeste ook een behoorlijke keuze aan uitvoeringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 ... Moet je eens zien wat je allemaal aan muziek en arrangementen tegenkomt. De opnamen zijn wat minder... Met opgewekte groet, Hoezo Dick? Die opnamen zijn prima en zonder kopieerbeveiliging De hedendaagse uitvoeringingen zijn doorgaans ook van uitstekend niveau. Bovendien heb je van het meeste ook een behoorlijke keuze aan uitvoeringen. Beste Pjotr, Bezit jij opnamen van twee eeuwen oud dan Zo, zo, mijn oudste opname betreft een EMI-opname uit, ik dacht 1898, en ik moet zeggen dat er op de klank wel iets valt af te dingen. Ik weet dat jij mij graag tegenspreekt en mijn vliegen afvangt ( ), en dat vind ik best, graag zelfs, maar dan wel zorgvuldig lezen, anders treft het geen doel Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Beste Dick, voor vliegen is het nog te koud. Bedoel natuurlijk de opnamen (wat vast gelegd is) op papier en ik had niet de intentie om je tegen te spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts