Ray Koning Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Ik heb sinds kort een Cyrus2 en een PSX in mijn bezit, maar in de PSX zit een klein brommetje Het geluid zit alleen in de PSX zelf en niet in de muziek. Maar ik vraag me nu af of dit het begin van het einde is van mijn PSX. Weet iemand of dit verder geen kwaad kan. En zo ja, is dit nog enigzins te fixen. Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Groetjes, Ray Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Heb jij toevallig lichtdimmers in de kamer? Ik heb ergens gelezen dat zo'n ding idd brom kan veroorzaken in een eindtrap. Zeker als ze op dezelfde groep zitten. Ff checken dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 Ik heb sinds kort een Cyrus2 en een PSX in mijn bezit, maar in de PSX zit een klein brommetje Het geluid zit alleen in de PSX zelf en niet in de muziek. Maar ik vraag me nu af of dit het begin van het einde is van mijn PSX. Weet iemand of dit verder geen kwaad kan. En zo ja, is dit nog enigzins te fixen. Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Groetjes, Ray Beste Ray, Een mechanische trafobrom hoeft zoiezo meestal niet het einde betekenen. Kijk eerst eens of je de bout van de ringkern strakker kan zetten. Vaak is het probleem dan opgelost. Wanneer de trafo wikkelingen zelf losser zijn gaan zitten, en de brom in de trafo zelf zit, is de enige oplossing een nieuwe trafo. Vieze netspanning kan ook ene oorzaak zijn, maar een goede trafo (zeker onder de 500 V/A) hoort onder geen enkele omstandigheid te brommen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Koning Posted 30 maart 2004 Author Report Share Posted 30 maart 2004 Bedankt voor de reacties alvast!! Ik heb geen lichtdimmer bij mij, maar wel erg veel stroomafname, met wat matige stekerdozen, voor allerlei soorten apparatuur. Ik vermoed dat ik misschien een soort aardlek heb want ik heb zo nu en dan ook spontane momenten van dat de stoppen doorslaan. Zijn dit ook mogelijke oorzaken voor een brom of sla ik nu door ;-) Vreemd is ook dat als ik mijn cd-speler aan doe, dat ik dan een soort knetter hoor. Dit kan ook niet de bedoeling zijn. Had ik voor de Cyrus geen last van trouwens. Ik lees graag nog reacties.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 2 april 2004 Report Share Posted 2 april 2004 Ray, Probeer anders eens de stekkerdoos uit dit topic: http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=17&t=8443 Het is een goedkope manier om de stroomvoorziening wat te verbeteren (22 euro), dus zou de brom moeten afnemen als het daaraan ligt. Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts