Jump to content

nakamichi vs marantz vs nad .... cdplayers

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

zoals julli misschien weten ben ik opzoek naar een cdspeler voor niet teveel geld.

nu ben ik de cdplayer 4 van nakamichi tegen gekomen, de marantz 52 mk2, en de nad 524.

wat raden jullie me aan behalve te gaan luisteren bij een tweedehands zaak, want die heeft ze echtniet ztaan....!

game says thanx :D

Geplaatst door Lars:

Kwa merk zou ik voor NAD gaan.

Marantz vind ik niet mooi klinken, hebben een niet zo erg mooi hoog. Vind het een beetje vervormd klinken.

En de CD-spelers van Nakamichi heb ik nog nooit beluistert.

Geplaatst door Kharn:

Qua cd-spelers zou ik voor marantz gaan, ze hebben toch een erg goede naam in cd-spelers.

En zo blijkt maar weer eens, dat er geen pijl op valt te trekken. De een vind dit mooi, de andere heeft liever iets anders...

Zelf luisteren is nog altijd het beste, maar dat zal met 2e hands wellicht wat moeilijker gaan. Zeker directe vergelijkingen zijn vaak niet mogelijk...

inderdaad.

das het probleem

de een vind dit de ander vind dat en tweedehands valt moeilijk te testen.

maar toch. :P

ik heb het ideen dat de 72mk2 van marantz bijv een erg goede is maare de 524 van nad ook

en nakamichi ook.

misschien helpt het als ik erbij vertel dat ik een quad34 405-2 met b en w dm 110i heb....

dank de game :D

Ik heb zelf ooit de marantz 63KI verkozen boven de nad524 (die een vriend van mij had), toch moet ik zeggen dat die nad524 zeker niet slecht is zoals al eerder gezegd smaken verschillen en beluisteren is de enige manier, luister anders in de winkel naar vershillende merken spelers om te bepalen welk merk je goed vindt klinken en ga dan bijv 2ehands shoppen. Natuurlijk wel eerstnog even luisteren voor de aankoop.

Groet

Matthias.

• 2 weeks later...

Ik heb geen ervaring met de andere 2 maar wel met Marantz. Mijn ervaring met Marantz is dat ze heel warm en rustig klinken. alleen met CDR hebben de oudere spelers nog wel eens wat problemen.

Maar het is toch wel een kwestie van smaak en combinatie met andere componenten.

oh, ik weet niet of de cd 4verder in de reeks zit dan de cd3, maar ik vermoed van wel.

ik weet aleen dat de rpijzen niet gering zijn, de mijne was (hebaankoopbewuijz gezien)

3500 gulden.

en dat hij heel smooth klingt. ik heb de vergelijking gemaakt tussen de 33-303-marantz42mk2 van mn vader en de 34-405mk2-cambridge cd 3 van mij, allebei met b&wdm110i, en de mijne klonk gewoon veel beter.

wat ik me alleen afvraag is waarom er maar een 16bits omzetting is voor zo'n dure en vrij recente cdspeler.

groeten game

;);)

ik heb zelf dan een NAD C541 en moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben.

ik denk dat er wel verschil te horen zal zijn tussen de NAD en de Marantz en Nakamichi, maar de NAD zal dan toch wat natuurlijker klinken, waar de marantz en Nakamichi meer directer zullen klinken.