Jump to content

Tara Labs of Audioquest; beide goed?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Mijn nieuwe ls-kabels zullen waarschijnlijk Audioquest zijn. Ik hou nu eenmaal van een volle, vettere en warme weergave met een mild hoog. Welk type weet ik nog niet, maar ik ben niet van plan krankzinnige bedragen ervoor uit te geven.

Nu zit op circa 50 km afstand een dealer van Tara Labs. Klopt het dat dit ook kabels zijn met een volle, wat warmere weergave? Net zo goed als Audioquest?

Robbert said:
Mijn nieuwe ls-kabels zullen waarschijnlijk Audioquest zijn. Ik hou nu eenmaal van een volle, vettere en warme weergave met een mild hoog. Welk type weet ik nog niet, maar ik ben niet van plan krankzinnige bedragen ervoor uit te geven.

Nu zit op circa 50 km afstand een dealer van Tara Labs. Klopt het dat dit ook kabels zijn met een volle, wat warmere weergave? Net zo goed als Audioquest?

robbert, jij moet gewoon een versterker kopen met loudness bass en treble.

helemaal goed. :)

Robbert said:

Welke van de 2 beter is weet ik niet. De vraag die je jezelf moet stellen is: is tara labs in mijn installatie net zo goed als audioquest.

Probeer van beide een set los te krijgen bij de respectievelijke dealers en ga ze vervolgens een aantal dagen inspelen. Daarna ga je serieus luisteren met een aantal muziekstukken die je goed kent en noteer je wat je wel en niet bevalt.

Ga ook nog eens een langere tijd op een normale manier luistern om na te gaan welke het minst vermoeid :cool2: . Op die manier kom je tot een afgewogen oordeel.

Bega niet de fout om eerst een uur naar de ene en daarna een uur naar de ander te luistern. Dan kies je vast en zeker de verkeerde. :D

Robbert said:
Mail maar. Of bel anders met Pol Audio in Baarn die zijn kabels verkoopt.

Dus de man heeft er baat bij zijn kabels in een beter daglicht te stellen

en ja dan is als wat anders is natuurlijk minder goed

Ik ben blij dat ik het heb gedaan
dat is volgen mij nog maar eens afwachten want je schrijft niet dat je

een vergelijk hebt gemaakt

Mail/bel zelf maar. Ieders eigen verantwoordelijkheid <_<

Zie maar wat je ermee doet ;)

Ik ben in ieder geval blij eindelijk een deskundig iemand getroffen te hebben.

en nee; hij heeft er geen belang bij; want hij stopt met het maken van kabels. Hij heeft er gewoon geen zin meer in. Helpt alleen nog mensen die ondanks dat ze een goede set hebben het toch niet naar wens is. Maar dat wordt een heel technisch verhaal.

Tot ziens en nog veel plezier op dit forum....................

Mailen, bellen, zie maar wat je er mee doet? Dit schiet niet echt op zo Robbert, je hebt een bal aan het rollen gebracht dus, maak het nu ook even af. Is wel zo sportief.

Ik heb wel eens vaker dat soort site's bezocht, ik werd er geen zak wijzer van. Wel heel interesant de hele site in het Engels, maar geen enkele mogelijkheid om iets te kopen. Laat staan fatsoenlijke informatie.

Dus. kom op jongen, laat zien wat je waard bent.

Vriendelijk groetend, C J

Inderdaad, Robbert gedraagt zich ook naar mijn mening niet erg sportief. Eerst van anderen een antwoord verlangen, vervolgens zelf menen het antwoord gevonden te hebben en dat dan met niemand willen delen. Helaas, de wereld is vol van dit soort lieden (en nog veel ergere).

Met vriendelijke groeten,

Manus

Manus said:
Inderdaad, Robbert gedraagt zich ook naar mijn mening niet erg sportief. Eerst van anderen een antwoord verlangen, vervolgens zelf menen het antwoord gevonden te hebben en dat dan met niemand willen delen. Helaas, de wereld is vol van dit soort lieden (en nog veel ergere).

Ja, en dat is jammer. :(

Ik vind het een aardig verhaal om te lezen, maar met kabels heeft het niks te maken. Bovendien, een oud artikel citeren is niet hetzelfde als de eerder gestelde vragen beantwoorden. Kortom, Robbert verschuilt zich nog steeds.

Met vriendelijke groeten,

Manus

Sodejuu said:
Is Jaap de Jong niet de uitvinder van de koolstofkabel??? Dat zou betekenen dat Robbert nu vdH The First Ultimate of een equivalent in zijn set heft opgenomen.

En als Robbert die Robbert is die ik denk ;)

dan zal het snel weer een ander verhaal zijn.

Die Robbert die ik bedoel wisselt zijn verhaal net

zo vaak als zijn kabels. :D

Ik weet het niet zeker, maar wanneer je goed tussen de regels doorleest, komt het er op neer dat wij allemaal, niemand uitgezonderd, rotzooi in huis hebben staan. En dat terwijl ik mijn o zo geliefde spulletjes toch zo mooi vind klinken. En niet alleen ik, ook anderen die echt wel iets gewend zijn!!

Wat moet ik nu, alles dan maar op de brandstapel? Om deprie van te worden.

Maar ik verrek het om een minderwaardigheiscomplex te krijgen.

Groeten, C J

C J said:
Ik weet het niet zeker, maar wanneer je goed tussen de regels doorleest, komt het er op neer dat wij allemaal, niemand uitgezonderd, rotzooi in huis hebben staan.

Eindelijk iemand die het doorheeft....... ;)

Robbert said:
  C J said:
Ik weet het niet zeker, maar wanneer je goed tussen de regels doorleest, komt het er op neer dat wij allemaal, niemand uitgezonderd, rotzooi in huis hebben staan.

Vindt je dat, leg eens uit?

Groet C J

Robbert said:
  C J said:

Wat heb jij dan staan laat ons ook eens :lol: hebben.

Mvg aan M.P