Geerdie Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Potverdorie, m'n set kraakt door de speakers! En ik weet zo 123 niet waar 't probleem zit. Gisteravond een nieuwe tweak uitgeprobeerd; bij de fietsenmaker een aantal 20" binnenbandjes gekocht en onder de dac en cd-loopwerk gefrommeld. En dan maar pompen. Totdat ze met hun voetjes vrij hingen. Eenmaal klaar liet ik de set zachtjes spelen en ging effe met de pc wat cd's rippen om deze later van HD af te luisteren. Volume wat hoger, en nog wat hoger... S**t. Het klonk n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 In aanmerking genomen dat beide luidsprekers kraken en het gekraak optreedt bij elke bron, dan zijn er maar twee conclusies mogelijk: Het zit in je versterker of het zit in de datum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Geerdie heeft zijn versterker niet betaald ??? Is het soms een LIRPA D1 Geerdie? Die zijn er berucht om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Als het maar 1 kanaal is dat kraakt, kan het een kabel zijn. Had ik laatst ook. M'n interlink tussen cd-speler en versterker (die ik er ff af had gehad en daarna er weer op gezet), maakte in het linker kanaal bij 1 plug kortsluiting. Een klein draadje koper van de signaaldraad, dat blijkbaar was geknapt, net voor de soldeerverbinding, kwam af en toe tegen de massa aan. Het gekke was dat ik eerst het idee had dat het aan de volumepot lag. Ik had namelijk het volume omlaag gedraaid toen er 1 kanaal wegviel. Ik zette het volume weer harder en toen deed ie het weer... even, want toen ik weer ging zitten, viel ie weer weg. Blijkbaar had ik de versterker (die op de cd-speler staat) een stukje naar achteren geduwd bij het draaien aan de volumeknop, waardoor de interlink net geen kortsluiting meer maakte. Toen ik de knop losliet, maakte de interlink weer kortsluiting en begon de boel weer te kraken om vervolgens weer weg te vallen. Bij andere inputs deed ie dat niet, dus het moest wel aan de bron of kabel liggen. En idd, het was dus de kabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 april 2004 Author Report Share Posted 1 april 2004 Pjotr said: Is het soms een LIRPA D1 Geerdie? Die zijn er berucht om. Neuh. Het is een TRAAM D31. Die vallen wel mee. Ik heb nog geen tijd gehad om ff te kijken. (Mooi weer + motor = pleite) En momenteel zitten de kids in de zandbak te wroeten. Dan is het altijd effe opletten dat het zand buiten blijft en niet binnen komt via broek en/of laarzen. Maar ik hou jullie op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2004 Report Share Posted 1 april 2004 Geerdie said: Pjotr said: Is het soms een LIRPA D1 Geerdie? Die zijn er berucht om. Neuh. Het is een TRAAM D31. Die vallen wel mee. Ik heb nog geen tijd gehad om ff te kijken. (Mooi weer + motor = pleite) En momenteel zitten de kids in de zandbak te wroeten. Dan is het altijd effe opletten dat het zand buiten blijft en niet binnen komt via broek en/of laarzen. Maar ik hou jullie op de hoogte. Kinderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 april 2004 Author Report Share Posted 1 april 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 april 2004 Author Report Share Posted 2 april 2004 Gelukkig. Ik heb de vermoedelijke oorzaak: een rotte digitale kabel tussen loopwerk en dac. Ik heb bij de plaatselijke electronicaboer een metertje 75 Ohms satellietkabel gehaald (2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 april 2004 Report Share Posted 2 april 2004 Geerdie said: Zal dit klankmatig nog verschillen opleveren? Ik verwacht eigenlijk van niet.... Ja wil je nu wel van dat gekraak af of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 april 2004 Report Share Posted 2 april 2004 gekaak=gekakel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 april 2004 Author Report Share Posted 2 april 2004 Pjotr said: Ja wil je nu wel van dat gekraak af of niet Eigenlijk wel een beetje jammer dat ik 't al zo snel gevonden heb (hoop ik...). Anders had ik een mooie smoes gehad om 's naar wat anders te kijken. Maar ach, ik weet nu wat ik heb en je moet altijd maar afwachten wat je weer terugkrijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Ach Geerdie daar heb je toch niet echt een smoes voor nodig? Als je eens wat anders wilt dan doe je dat toch gewoon. Afijn het is zoiezo bevredigend als je de oorzaak van een probleem duidelijk kunt traceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts