Jump to content

Welke koptelefoon?

Bartok
 Share

Recommended Posts

Ik ben net terug van de Luisterklassiekemuziekbeurs in Bussum. Geen koptelefoons gezien, laat staan gehoord. Wel heb ik in Veldhoven vorig jaar een Grado koptelefoon gehoord op een Creek versterker en- cd-speler. Klonk prachtig. Echter geen idee wat het kostte toen. Nu ook niet trouwens. Dus, wat kost een beetje Grado koptelefoon? En hoeveel kost de Sennheiser HD 420 SL? En wat moet de Beyer Dynamic DT 880 opbrengen?

Prijslijst Beyerdynamic

Prijslijst Sennheiser

Voor de prijzen van AKG zul je ff een mailtje naar AND Benelux moeten sturen. Ook al staat het niet op de site, zijn ze volgens mij toch de distributeur voor NL

De Grado hoofdtelefoons zijn in verhouding tamelijk aan de prijs, daar Grado een VS-produkt is. Het zijn echter prima hoofdtelefoons ;).

Prijslijst Beyerdynamic

Prijslijst Sennheiser

Voor de prijzen van AKG zul je ff een mailtje naar AND Benelux moeten sturen. Ook al staat het niet op de site, zijn ze volgens mij toch de distributeur voor NL

De Grado hoofdtelefoons zijn in verhouding tamelijk aan de prijs, daar Grado een VS-produkt is. Het zijn echter prima hoofdtelefoons ;).

Je moet ff de link naar Senheisser aanpassen, Sodejuu... Die verwijst namelijk ook naar Beyerdynamic... :rolleyes:

Guest muziekfreak

Ik zou eens gaan kijken op het internet voor een 2dehandse STAX hoofdtelefoon.....in mijn ogen het beste op dit gebied ;)

STAX is the very best, en mooier dan die extreem dure Sennheiser electrostaat! Laat je niks wijs maken. Maar neem niet het instapmodel van STAX want de bijgeleverde voeding/versterker klipt bij snelle en dynamische pulsen! Je moet met het model dat nieuw

STAX is the very best, en mooier dan die extreem dure Sennheiser electrostaat!

Hoho. Vergeet de Jecklin Float niet. Ook een hele goede electrostaat en volgens mij goedkoper als de Stax.

En zeldzamer. :(

Ze schijnen alleen geen hoog rendement te hebben en dus niet met een discman te gebruiken zijn.

Rendement met een discman is prima. Ze worden geleverd met mooie verloopplug. Ik heb nu al een jaar of tien de Grado SR60 -gekozen uit talloze anderen- en die bevalt me nog steeds uitstekend.

Zie specs

Zo,

terug naar het begin. Ik denk dat het een Philips SBC HP 890 gaat worden. Goede kritieken en een lage prijs. Bedankt voor de reacties!

Eerst maar eens luisteren zou ik zeggen... :rolleyes:

Da's tegen dovemansoren denk ik Henk :huh:

Het zal de prijs van de Flipse wel zijn die het hem doet, ik heb dat ding gehoord en op het eerste gehoor denk je 'zozo, dat klinkt lekker', totdat je een Sennheiser HD560 hoort en VOELT, of eigenlijk na 5 uur luisteren nog steeds niet voelt dat je

hem op je hoofd hebt zitten :D

Qua dynamiek kan de Flipse niet in de schaduw staan van de HD560.

Die Grado sr60 is ook leuk voor het geld (nog steeds nieuw verkrijgbaar), maar de sr80 is toch wel een sprong voorwaarts, behalve het draagcomfort dan, wat dat betreft is het net zo'n Flipse ....

Andr

Tja 5 uur met zo'n ding op je planeet doet geen -normaal- mens volgens mij,

:huh:

Soms zelfs veel langer! Op een lanparty bv. Daar zit ik gewoon met mijn xcan en senheiser hd570. ik zet 'm niet eens af om te praten (lees: ouwehoeren).

Voor een korte luisterparty (in bed bv) is het draagcomfort ook extreem belangrijk. 't leidt af!

Je wilt zo'n ding toch niet voelen!!

Maar je wil wel lekker kunnen luisteren zonder dat er mensen last van hebben.

voor mij koopvoorwaarde nummer 1 !

Groeten Simon