Jump to content

verslag battle of the bits

Recommended Posts

Die van jou was zo ongeveer tegen de klippen op gemod, inclusief betere klok, andere condensatoren, gevlochten bekabeling en speciaal netsnoer. Die van Erik was standaard, inclusief bekabeling en netsnoer...

Bij de vergelijking via de Array (na de VAD show) zat er de clock nog niet in. Ook zijn er geen condensatoren vervangen.

Het verschil blijft dan, een gewijzigde uitgangstrap en een gevlochten interlink waarvan jij en Erik altijd beweren dat ze zo verschrikkelijk klinken....

De meningen warenb zo verschillend dat we het kratje bier hebben moeten delen.

Maar daar gaat het helemaal niet over, mijn post is bedoeld om een mogelijkheid voor een re

Het gaat hier over een mogelijkheid voor een goede A-B vergelijking..... Als dat al kan...???

Helemaal mis Hans. Het gaat hier over een verslag van de bitjes en de batjes ;)

Als je het verhaal gevolgd hebt, en dat heb je denk ik.... Dat las je dat er discussie was over het volumeverschil tijdens de sessie.

Hierna ging het erover hoe dit te voorkomen was, en dus een goed A-B vergelijk te kunnen maken.

Mijn inzending was dus meer bij de les dan dat gejanee over twee CD-spelers bij een vergelijk van meer dan een half jaar geleden.

;)

Hierna ging het erover hoe dit te voorkomen was, en dus een goed A-B vergelijk te kunnen maken.

Dat is jouw conclusie Hans, 't is in ieder geval niet de mijne :rolleyes:

Dat ik ook niet te spreken ben over A-B vergelijkingen, doet er m.i. hier niet toe. :)

hoe zou jij cd-spelers dan vergelijken henk ? :rolleyes:

Henk pakt het anders aan, hij nodigt gewoon iemand uit met een andere cdspeler en dan nog iemand met goede oortjes erbij :D

De vergelijking komt neer op eerst een tijdje de eigen cdspeler beluisteren en vervolgens langere tijd naar de andere cdspeler.

Op die manier heb ik al vaker duidelijke verschillen boven water gekregen, met snel wisselen (per nummer) kom je er niet, dat verwart alleen maar.

Een uurtje de ene en dan een uurtje de andere cdspeler geeft al een betere indruk, eigenlijk zou je het een weekje lang per cdspeler moeten doen, althans zo doe ik het wanneer ik een andere cdspeler wil kopen :rolleyes:

Andr

:D:D:D

ik had dit antwoord al verwacht .

schitterend , blijven luisteren jongens , hoe langer hoe mooier het word !!

en wees trots op die goeie oortjes :lol:

Dat jij nou binnen een paar seconden weet dat je geen verschil hoort.. :rolleyes:

:D:D:D

ik had dit antwoord al verwacht .

schitterend , blijven luisteren jongens , hoe langer hoe mooier het word !!

en wees trots op die goeie oortjes :lol:

Ik neem aan dat jij met jouw luidsprekers ook een aantal dagen en met verschillende muziek speelt voordat je weer iets wijzigd....???

Zoals jij denkt zou je

nu gooi je de boel door elkaar hans .

tussen verschil horen , en zeggen wat beter is , zit een groot verschil .

verschil hoor je direkt !

alleen kun je pas na een paar minuten zeggen wat er beter is .

als tenminste de gewenning niet toeslaat .

want dan heb je het idee dat er eigenlijk geen verschil was . :rolleyes:

ook weet je na een uur luisteren al niet meer hoe de vorige speler klonk .

:rolleyes:

als je iets aan je speakers veranderd , is het verschil meestal zo groot , dat je opnieuw je complete speaker moet beoordelen .

en daar ben je wat langer zoet mee.

maar cd-spelers vergelijken moet je a-b doen .

snel dus , want de verschillen zijn zo klein dat je ze heel snel weer vergeet .

affijn , jullie hebben het zelf gehoord ;)

Doordat je zo snel omschakelt krijg je het idee dat ze heel veel op elkaar lijken. Dat is zelfs met luidsprekers zo.

Er zijn van die winkels met schakelkasten. Als je dan twee speakers om en om schakelt, weet je na 5 keer schakelen ook niet naar welke je luistert. Tenzij het om wel heel verschillende speakers gaat, maar dan klopt er bij minstens

Doordat je zo snel omschakelt krijg je het idee dat ze heel veel op elkaar lijken. Dat is zelfs met luidsprekers zo.

Er zijn van die winkels met schakelkasten. Als je dan twee speakers om en om schakelt, weet je na 5 keer schakelen ook niet naar welke je luistert.

en hier ben ik het NIET mee eens . :)

als je echt een groot verschil wil horen , loop dan naar zo'n schakelkast (in een carhifi zaak bijv.) en je kunt zelfs met je oren dicht , het klank karakter zo herkennen , als het moet wel van 5 speakers door elkaar. ;)

Er zijn van die winkels met schakelkasten. Als je dan twee speakers om en om schakelt, weet je na 5 keer schakelen ook niet naar welke je luistert.

>>>> Tenzij het om wel heel verschillende speakers gaat, maar dan klopt er bij minstens