Douma Posted 5 november 2001 Report Share Posted 5 november 2001 Is het mogelijk dat door het hebben van een flinke kater, je gehoor wordt beinvloed? Ik zat namelijk laatst wat muziek te luisteren en we weer te verbazen hoe goed mijn speakers eigenlijk klinken voor het geld wat ik er voor heb betaald. Toen ik de volgende dag(met een flinke kater) diezelfde muziek weer luisterde, klonk het nergens meer na. Het was net alsof er iets mis was met de tweeters, waardoor ze ligt vervormden bij zware dreunen. Maar toen ik die dag daarop weer dezelfde muziek luisterde, klonk het weer oke. Heeft iemand enig idee hoe dit kan. Zoe een kater invloed hebben op het gehoor? greetz, Rienk (p.s. deze vraag is echt serieus bedoeld) Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 5 november 2001 Report Share Posted 5 november 2001 Waarschijnlijk heeft het inderdaad wel invloed op hoe jij dingen op pikt met een bepaalde gemoedstoestand. eet maar eens een zakje Paddo's op, dan klinkt alles nog veel anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 november 2001 Report Share Posted 5 november 2001 Normaal gesproken hoort een kater heel goed. Een collega van mij heeft zo'n beest en die kan tegen heel veel. Alleen als die collega operamuziek opzet, dan sprint die kater de kamer uit (echt waar) Zonder gekheid. Natuurlijk be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 5 november 2001 Author Report Share Posted 5 november 2001 Gelukkig, dan ligt het dus niet aan mij. Of toch wel, ik ben wel degene met de kater. Maar goed, ik weet nu in ieder geval dat dat het probleem geweest zou kunnen zijn. Ik moet alleen zeggen dat het eten van twee sneetjes brood mij niet zo aan staat. Ik betwijfel zelfs of ik dat 's nachts nog naar binnen krijg(binnen kan houden). Veel water drinken deed ik al. Zonder veel resultaat trouwens. Ik moet gewoon minder drinken. In ieder geval bedankt. Hoef ik niet meer aan mij zelf of mijn luidsprelers te twijfelen. greetz, Rienk die blij is dat zijn luidsprekers nog goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Dat is toch logisch. Ten eerste is de plaats waar ik alcohol nuttig een kroeg. En in die kroeg wordt, naarmate het vroeger wordt, harder gespeeld. Bij thuis komst hoor je je tv bijna niet en praat je ook erg luid. Deze "schade" aan je gehoor wordt grotendeels hersteld, maar dat duurt wel enkele dagen. De reden dat je set dus de eerste dag na een avond flink stappen niet klinkt is logisch. Ook lijkt het dat je veel luider moet spelen om details te bemerken. De tweede oorzaak is dat alcohol de hersenen beschadigd en ook een aanval op je evenwichts orgaan uitvoert. Aangezien je evenwichts orgaan direct in verbinding staat met je gehoor is het dus logisch dat ook je gehoor betrokken wordt bij het nuttigen van alcohol. Bij mij lijkt het of alles verder weg gebeurd. Alsof je er vanaf een afstandje naar staat te kijken. Je gaat je set en/of tv al snel harder zetten, maar toch ontgaat veel info aan je aandacht, waardoor iemand slecht te verstaan is en muziek dus niet klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Idem.... Na een optreden van Porcupine Tree (Paradiso)en een flinke borrel klonk de NAIM set welke de volgende avond thuis werd afgeleverd nog net niet lekker. Maarna een paar dagen is alles weer helemaal goedgekomen. Hoezo moet een installatie minimaal een paar dagen inspelen?!?!? Persoonlijk vind ik dat muziek luisteren net een graadje lekkerder gaat onderuitgezakt in een lekkere luie stoel en in gezelschap van een goudgele pretcilinder. Proost Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
bennie Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Hoi, wil je echt eens uit je bol gaan van je installatie???????? Neem een lekkere joint, en je weet niet wat je hoort. Alcohol werkt andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Hoi, Douma 't Is lang geleden dat ik een kater heb gehad, want ik leid een redelijk gezond bestaan met behoorlijk veel (kracht)sport. Ik kan me nog wel de vele kroegentochten van vroeger herinneren! Daarbij herinner ik me dat de hoeveelheden drank vaak gepaard ging met schijnbaar "nog hogere volumes", m.a.w. het leek altijd alsof de muziek n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 november 2001 Report Share Posted 7 november 2001 Logisch, je moet gewoon die rotbeesten uit je speaker halen, wie stopt er ook een kater in zijn stereo??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 7 november 2001 Author Report Share Posted 7 november 2001 Het lijkt erop dat het toch niet helemaal aan de kater lag(die ik trouwens niet in en kroeg heb opgelopen). Ik heb het onaangename gevoel(gehoor), dat mijn tweeters toch licht vervormen. Waarschijnlijk komt dit door mijn broertje die de muziek nog wel eens te hard wil zetten. Ik ga morgen avond even met de speakers langs Henk(AS) omdat een stukje van de frontplaat resoneert. Dan kan ik ze meteen even laten luisteren. Misschien zijn toch de tweeters licht kapot gegaan, of zoiets. Greetz, Rienk die hier toch wel van baalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts