Jump to content

Heel veel Infinity's.....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Vandaag is het er dan toch van gekomen, de eerste dag van de ICC zit erop.

Vanmorgen om kwart over elf stonden LeonS en Tweede Henk bij mij op de stoep. We hebben maar even naar mijn R90's geluisterd, want SpeedyAndr

Ik maakte toen een opmerking die ik hier maar niet zal herhalen.... :rolleyes::D  .

Je bedoelt het wondermedicijn...Array :unsure:;)

Tja.... toen Dutch9911 vroeg wat er nog kon verbeteren maakte ik inderdaad voor de grap die opmerking.....

Gelukkig werd dat ook zo opgevat (hoop ik).

Er zijn meer wegen naar Rome.

;)

ziet er imposant uit...... :D

En dat was nog niet alles. Het rack wat e links ziet staan is twee keer zo breed als wat je op de foto ziet, en achterin staan dan nog die twee K8.2's.

Bovendien hangt er nog een projectiescherm aan het plafond en staat de projector in de kast.

Nee dit kun je echt wel een hometheater noemen.

Alleen in theaterstoelen heeft Dutch9911 nog geen zin. Ik heb hem er wat aangeboden maar dat lijkt hem niks (is trouwens ook niks, die dingen zijn n.l. altijd rood). :rolleyes:

Wat nog wel beter kan is de ruimte..... Eigenlijk moet je kamer toch wel drie keer zo groot zijn om zoiets te plaatsen. Maar wie weet... in een volgend huis mischien.???

:)

Het audiorack en de zithoek heb ik ook gekiekt:

rack.jpg

rear.jpg

De zithoek heb ik met PSP wat meer belicht :rolleyes:

Om even op Ruud in te gaan, op het eerste gezicht denk je :o:o maar dat valt reuze mee, het is zeker geen balzaal akoestiek, wel doen een paar frequentiegebieden (stukje midden en onderste laag) wat enthousiaster mee dan de rest <_<

Het ICC overleg (met achtergrondmuziek) was goed te doen, zonder dat de kamer zich liet horen, het geluid wordt best goed gedempt.

Er is wel een tweak gebruikt, nl. een soort kleed (?) voor de speakers :blink:

demping.jpg

Hierdoor verdwijnt een stuk van de hardheid in het midden en is alles beter te volgen :)

Andr

Guest muziekfreak
:( en ik heb het gemist! damn computer als dat ding het gewoon deed was er nits aan de hand. Maargoed een erg mooie set indeed! Vind alleen [no offence] zou ik de bank eruit pleuren...zo tezien belemmerd de bank meer dan je lief is op het achterkanaal. Maar een zeer mooie configuratie dat is een ding wat zeker is. Ik hoop het ooit een keer te mogen horen.

Dag allemaal,

Waar is de servo?

Ik verneem 't graag.

Groeten,

Hififreak

Het witte apparaat met twee knopjes is het actieve filter.

Of deze luidsprekers voorzien zijn van servo weet ik niet. Er gaan n.l. maar twee draden naar de wooferkasten.

:confused:

O ja, Hans, jij schijnt theaterstoelen te willen slijten?

Graag een fotootje middels ons andere lijntje.

Groeten,

Hififreak

Nou....

Ik heb twee van die stoelen in m'n garage staan.

Die zijn alleen niet van mij, maar van m'n zoon. Ik wil ze wel kwijt, maar of hij dat ook wil weet ik niet. Als je interesse hebt zal ik morgen vragen of hij ze ook kwijt wil.

Het zijn zoals alle theaterstoelen van die rooie dingen met zo'n opklapzitting.

O ja, Hans, jij schijnt theaterstoelen te willen slijten?

Graag een fotootje middels ons andere lijntje.

Groeten,

Hififreak

Nou....

Ik heb twee van die stoelen in m'n garage staan.

Die zijn alleen niet van mij, maar van m'n zoon. Ik wil ze wel kwijt, maar of hij dat ook wil weet ik niet. Als je interesse hebt zal ik morgen vragen of hij ze ook kwijt wil.

Het zijn zoals alle theaterstoelen van die rooie dingen met zo'n opklapzitting.

Niet alle theaterstoelen hebben opklapzittingen... :rolleyes:

Ja, het was me inderdaad het middagje wel. En mijn relatie met de buren is nog steeds intact. Fantastische mensen volgens mijn mening, nooit ook maar een woord gehoord over dat de muziek te hard stond, en geloof mij ze hebben al wat moeten lijden, die arme mensen. (Ik zou zelf niet naast mij willen wonen).

De eerste bijeenkomst van de ICC was volgens mijn mening zeer geslaagd. Het grootste deel van de middag hebben we lekker de diverse muzieksoorten van alle gasten mogen bewonderen welke zeer breed was. Ook leuk om eens de gezichten te zien die achter de internet-namen schuilen. De respons die ik op het geluid en de opstelling kreeg was trouwens exact hetgeen dat ik zelf reeds waargenomen had, mooi om dat bevestigd te krijgen. Het schelle in het geluidsbeeld is hierin de meest storende factor. Ik denk dat ik die meerdere wegen naar Rome maar eens moet verkennen. Trouwens van vervorming is trouwens alleen sprake op de luisterplek, niet als men direct voor de luidspreker staat. De hardheid van de ruimte zal hierin, denk ik, de grootste factor spelen (het mid/hoog wordt dermate versterkt dat een schreeuwend effect optreed). Ook is de ruimtelijkheid inderdaad op de hotspot het grootst. Wij hadden eigenlijk een roulerend systeem moeten maken waarin iedereen eens een keer op die spot kon gaan zitten.

Dit is hetgeen dat ik nu eigenlijk zou moeten doen:

1. Een vloerkleed ter grootte van mijn woonkamer leggen.

2. Mijn plafond moet behangen.

3. De zilverkabels vervangen door koperen Kimber PRJ8 kabel.

4. Op zoek moet gaan naar andere interlinks.

5. Ik naar Array versterkers wil gaan luisteren.

6. Mijn woonkamer met 30m2 moet uitbreiden, of verhuizen. (zodat de baszuilen iets meer uit de hoeken kunnen staan, en ik wat meer kan experimenteren met de opstelling).

Hmmm, moet te doen zijn!

Ik weet dat er veel meer uit deze speakers te halen is dan er nu op dit moment uit komt. M.a.w. stap voor stap op weg naar Rome.

Trouwens, wat een gemiste kan om een groepsfoto te maken van de ICC club. Wellicht de volgende keer. Kunnen we meteen kijken wie pennigmeester voorzitter, notaris en secretaris wordt (hahaha, grapje). Denk dat muziek luisteren de kern moet zijn en blijven.

Beste ICC’ers bedankt voor jullie komst en enthousiasme, ben benieuwd naar de volgende meeting.

Met vriendelijke groet uit het zuiden,

Dutch9911

Kwam die Ultracurve nog in actie?

Daar ben ik benieuwd ben omdat ik ook een "harde" ruimte heb, dat wat schelheid veroorzaakt.

Mij lijkt de ruimte ook veel te klein voor de set. Maar blijkbaar klinkt het toch overtuigend.

Jelte

Ik kijk ook terug op een erg leuke en gezellige middag !

Wat betreft de beoordeling van set, is het gras al voor mijn voeten weggemaaid. Verder heb ik nog niet zo gek veel ervaring met het beluisteren van andere sets, dus houd ik het kort.

Bij de meeste eerder genoemde punten kan ik me aansluiten, PA-achtig geluid, vet voor muziek-dvd's, minder verfijnd. De set moet echter een behoorlijke potentie hebben om echt goed te klinken.

Dutch geeft zelf al belangrijke verbeterpunten.

Mijns inziens zijn de belangrijkste, in volgorde van belang :

- plaatsing van de speakers

- akoestiek

- electronica (eerst versterking, dan speler)

Dutch nog bedankt en ik kijk uit naar de volgende sessie !

Henk