dutch9911 Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Wat een reacties allemaal. Even in het kort: Jelte: Met de Ultra-curve kun je het geluid inderdaad strakker trekken. Dat betekent: het geheel meer liniair maken. Alleen als je een harde ruimte hebt krijg je ook een harde meting, daarmee bedoel ik: Je meet de gehele galm etc mee. Maar je kunt het geluid inderdaad zachter maken en de harde pieken dempen. Dit is echter alleen een gimmick en niet de oplossing. Erik: Niets nieuws voor mij. Hififreak: Aan Bryston heb ik inderdaad al gedacht. Maar ook aan: Krell, Mcintosh, Mark Levinson, en sinds kort ook aan Array (door Hans). Jammer dat je ze niet eens allemaal op een rijtje kunt zetten bij je thuis. Leren door fout te kopen is hier eigenlijk altijd heeeel duur. Zoveelste Henk: Ik heb nog wat te doen geloof ik. Het liefst zou ik alles in een keer aanpakken. Maar goed, geduld is een ook een mooie zaak. Ik vind de juiste weg wel. Ook ik ben trouwens benieuwd naar de volgende sessie. Tot dan. Groet, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Hoi allemaal, Tja wat moet je hier nog aan toevoegen... Allereerst was ik nogal verrast over de enorme installatie die ik bij dutch9911 aantrof, heel imponerend. Tja, net zoals Zoveelste Henk heb ik weinig luisterervaring maar Hans van Liempd heeft al veel van mijn indrukken weergegeven. Zulke bijeenkomsten zijn voor mij dan ook zeer leerzaam. Ik vond (vooral) het surround gedeelte nogal intensief om naar te luisteren, maar dat zal ook wel gelegen hebben aan het feit dat ik vlak naast een Kappa zat en deze dus behoorlijk zat te tetteren in mijn oor. Ook vond ik deze installatie nogal veel vermogen de kamer in sturen gezien de kleine oppervlakte van de betreffende kamer.... Wat de akoestiek betreft zal er m.i. veel winst te boeken zijn. In feite is het haast een "badkamer" waarin je zit te luisteren. Plavuizen op de vloer, plafond van beton, geen vloerkleed of iets dergelijks op de vloer, geen gordijnen (er hangen lamellen voor de ramen). Hier valt dus het nodige nog aan de doen. Dat hierdoor een onrustig/minder verfijnt hoog/midden ontstaat is dus wel logisch eigenlijk. Dit kan wellicht door de nodige akoestische aanpassingen en andere bekabeling naar een hoger plan worden getild Het laag beviel mij wel...maar ja dat mag ook wel met 2 aparte baskasten in je kamer (6 woofers per kanaal). De kappa's nog niet meegerekend. Al met al een leuk begin van de ICC. Voor herhaling vatbaar!! Dutch9911 bedankt voor de gezellige en leerzame middag! Groeten, Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Beste Dutch, Zet een Crown K2 op de subwoofers en je weer niet wat er gebeurd! En dat meen ik echt. Een klant van mij heeft na vele amps nu ook een Crown K2 op het laag van zijn IRS Beta's. Nog nooit heb ik het laag van de Beta's zo strak en snel gehoord!. Ook bij mij thuis niet met de ontzettend zieke Krell KMA 200's. Om alvast aan te geven dat ik dit niet zeg om commerciele redenen, in Amerika kun je ze voor rond de 1300 dollar vinden!!. Ik zeg dit dus uit pure passie en liefde voor de hifi, en omda tik voor 1000% achter dit product sta, en het de beste laagversterker vind die ik ooit heb meegemaakt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 7 april 2004 Report Share Posted 7 april 2004 Een goedkopere oplossing wellicht en neem dit van mij aan.....TUBETRAPS ik heb er zelf zes staan een wereld van verschil. Nogmaals ik was er niet bij helaas Maar gezien de fotos/verhalen die ik van medeleden hoor....kan ik me indenken wat voor soort leefruimte het is "hard" Ik denk dat jij met zo`n stuk of 8 traps heel veel kunt doen 2 grote achter de waffer kasten met kleinere daarboven op [dus ook uit het zicht] Eventueel kun je op de vloer achter je set halve traps gebruiken [1m 50 lang] en op je luisterplek [neem aan dat de plek bij de k8.2i is] traps plaatsen in elke hoek. Je zult verstelt staan van het resultaat dat garandeer ik jou. Kweet niet of je Thingman kent [de meeste wel] hij geeft [GRATIS] een demo bij je thuis en metingen [dan weet je meteen waar je aan toe bent dutch911] Plus bij hem zijn de traps spotgoedkoop Niet beledigend bedoelt voor de leden hoor maar ik denk dat niet naar ons moet luisteren maar een xpert zoals thingman ff mot laten komen. Laten we eerlijk zijn ik denk dat vrijwel niemand van ons zulk soort speakers ooit hebben gehad. Nogmaals mannen geen belediging naar jullie toe hoor. Jou systeem is zo powerfull [zeker gezien het laag 25cmdrivers en dat 12x] zie daar maar eens antwoord op tevinden. Vanddaar dat ik je deze tip geef en ik denk dat het de meeste wel met me eens zullen zijn. Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 april 2004 Report Share Posted 7 april 2004 Laten we eerlijk zijn ik denk dat vrijwel niemand van ons zulk soort speakers ooit hebben gehad. Beste Muziekfreak, Ik heb hetzelfde systeem gehad. Stond daar immers nog mee in de Music-home. Daarna de nog grotere IRS Beta. Ik ken deze systemen van haver tot gort en ook hoe ze goed klinken in bepaalde akoestieken. :D Wel loont het utieraard de moeite veel aandacht aan de akoestiek te besteden. Deze weergevers hebben echt een goed gedempte ruimte nodig. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 7 april 2004 Report Share Posted 7 april 2004 Laten we eerlijk zijn ik denk dat vrijwel niemand van ons zulk soort speakers ooit hebben gehad. Beste Muziekfreak, Ik heb hetzelfde systeem gehad. Stond daar immers nog mee in de Music-home. Daarna de nog grotere IRS Beta. Ik ken deze systemen van haver tot gort en ook hoe ze goed klinken in bepaalde akoestieken. :D Wel loont het utieraard de moeite veel aandacht aan de akoestiek te besteden. Deze weergevers hebben echt een goed gedempte ruimte nodig. Groeten, Bas zoals ik al bedoeldde het zijn er maar weinig er zijn maar weinig mensen die ervaringen hebben met zulk soort CONCEPT speakers. Vooral het laag gedeelte is een zeer moeilijk punt lijkt mij. Ikzelf heb de kappa 9rs en ik zit al te tobben met mij acoustiek en ik gebruik tubetraps. Dus vanuit die ervaring spreek ik...... tubetraps is denk ik sleutel tot zijn probleem. Ik heb al zoveel geprobeert schuiven en schuiven todat ik zelfs de speaker niet meer kon tillen ...uiteraard ook de stoel afmeten...enz enz. Nu ben ik weer bezig geloof het of niet. Ik heb net een paar keer staan temeten nu heb de kappa`s kaars recht staan [zoals de manuel zegt] en precies 1mtr van de achterwand geplaatst en 30 cm van de weerskanten af...en weer tubes geplaatst achter de speaker....2grote in de hoeken en op de vloer 1 halve van 1mtr 50. de 2 kleine komen achter de luisterstoel en de andere halve op de grond achter de luisterplek. Enzo blijf je bezig met je hobby Kijk ik wil geen reclame maken voor tubetraps en zeggen KOOP ZE NU HET WERKT.....als u nu bestelt een siltech kabel gratis!! Het enigste wat ik zeg...laat het aan een pro over of in ieder geval iemand die metingen kan verichtten...vaak geeft dit veel opheldering en vandaaruit ga je kijken wat je er aan kunt doen. Ik denk niet dat een vloerkleedje en een gordijn veel zal doen bij deze speakers ik denk dat je dat ook wel met mij eens bent MVG Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 Beste Dutch9911 (en de andere leden van de Infinity club), Wat een prachtige speakers zeg die IRS-B1's van jou! Zeer jammer dat ik niet bij jullie meeting was, want die boy's had ik graag willen horen spelen. Ik laat me dan ook graag uitnodigen voor de volgende meeting van jullie club. Zelf draai ik naar tevredenheid met IRS-Omega's op de voorkanalen, die ik aanstuur met een M. Levinson 335 einbak, hetgeen in mijn ogen (lees oren) ook een hele goede combinatie vormt. Als front een Rega P25 en een Linn Unidisk 1.1, interlinks van o.a. Nirvana en speakerkabel van Siltech (LS38G3 goud/zilver). Zeer veel tijd heb ik moeten investeren in het goed dempen van mijn huiskamer met een groot tapijt, stoffen banken en zacht houten meubels. Tevens kwam de plaatsing van de speakers erg nauw, maar als het geheel eenmaal klopt klinkt het als een klok ... nooit hard of vermoeiend, hetgeen ik uit de reacties bij jou thuis wel het geval bleek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 Respons: Sebastiaan: Dank je voor de tip. Ik heb al gekeken naar enige sites omtrend deze crown K2 versterker. Heb eigenlijk deze (PA, studio) branche overgeslagen, dit omdat ik dacht dat hier vermogen boven klank gaat. Nu ik echter jouw ervaringen lees omtrent deze versterker is het misschien het nakijken waard (zeker omdat dit type zonder geforceerde koeling werkt). Je zegt dat hij strak klinkt, en de bassen goed onder controle houdt, maar gaat hij ook goed in het sublaag? Muziekfreak: Deze tubetraps lijken mij wel een adequate oplossing om een groot deel van de resonantie weg te pakken. Er is echter een probleem; sinds ik mijn woonkamer reeds voor het grootste deel met audio heb gevuld lijkt het mij best moeilijk om mijn vriendin ervan te overtuigen om het beetje overgebleven ruimte nog op te vullen met tubetrapps. Coenr:Mooie set zeg! ik zou zeggen; welkom bij de club. Ik zal je wel op de hoogte houden van de volgende luistersessies. Van welke regio (noord, zuid, oost, west) kom je? Met vriendelijke groet, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 Respons: Sebastiaan: Dank je voor de tip. Ik heb al gekeken naar enige sites omtrend deze crown K2 versterker. Heb eigenlijk deze (PA, studio) branche overgeslagen, dit omdat ik dacht dat hier vermogen boven klank gaat. Nu ik echter jouw ervaringen lees omtrent deze versterker is het misschien het nakijken waard (zeker omdat dit type zonder geforceerde koeling werkt). Je zegt dat hij strak klinkt, en de bassen goed onder controle houdt, maar gaat hij ook goed in het sublaag? Muziekfreak: Deze tubetraps lijken mij wel een adequate oplossing om een groot deel van de resonantie weg te pakken. Er is echter een probleem; sinds ik mijn woonkamer reeds voor het grootste deel met audio heb gevuld lijkt het mij best moeilijk om mijn vriendin ervan te overtuigen om het beetje overgebleven ruimte nog op te vullen met tubetrapps. Coenr:Mooie set zeg! ik zou zeggen; welkom bij de club. Ik zal je wel op de hoogte houden van de volgende luistersessies. Van welke regio (noord, zuid, oost, west) kom je? Met vriendelijke groet, Dutch9911 Beste Dutch, Strakker kan niet!. Ik weet niet of je in de buurt van Lelystad woont, als dat het geval is kan ik je in contact brengen met een persoon die draait met een Crown K2 op een IRS Beta. Verder heb ik de Crown K2 op mijn speakers (alleen op het laag) vergeleken met de Krell FPB-600, FPB-250's Aragon 8008, Accuphase. De FPB-600 kan een angstaanjagende hoeveelheid energie verplaatsen, maar het is niet strak! rommelig bol en bruinig. Met goede laag amps is het vaak een van de twee. Of veel drive, maar niet strak (lees puntig) genoeg. Of heel strak, maar te weinig drive. De Crown K2 heeft bijde. Maar zo strak dat het bijna eng is. Absolute pinpoint zelfs in het subregion. Het is echt geweldig! Van alle amps die ik heb gehoord (en gehad) en dat zijn er echt heel veel, heb ik nooit zoiets goeds meegemaakt als de Crown K2. Maar ik ben niet de enige die de K2 in de audiofiele werled heef ontdekt. http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aa...keyw&zzcrown+k2 (gaat over de IRS 1B) http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aa...keyw&zzcrown+k2 http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aa...keyw&zzcrown+k2 (gebruikt hem op ene Wilson audio sub) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 Beste Sebastiaan, Klinkt erg goed. Wat een verglijkingen trouwens (ps je vergeet de KMA200 van de vorige mail). De prijsklasse van de versterkers waarmee je deze versterker vergelijkt is toch echt een huizenhoog verschil (en dan druk ik het nog ligt uit). Heb echt de behoefte om dit met mijn eigen oren te horen. Ik woon helaas niet in de buurt van Lelystad, anders zou ik wel even om een hoorsessie vragen. Trouwens, nu je mij nieuwsgierig hebt gemaakt, wat zou je eigenlijk voor het mid/hoog aanbevelen? Groet, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 Beste Sebastiaan, Klinkt erg goed. Wat een verglijkingen trouwens (ps je vergeet de KMA200 van de vorige mail). De prijsklasse van de versterkers waarmee je deze versterker vergelijkt is toch echt een huizenhoog verschil (en dan druk ik het nog ligt uit). Heb echt de behoefte om dit met mijn eigen oren te horen. Ik woon helaas niet in de buurt van Lelystad, anders zou ik wel even om een hoorsessie vragen. Trouwens, nu je mij nieuwsgierig hebt gemaakt, wat zou je eigenlijk voor het mid/hoog aanbevelen? Groet, Dutch9911 Beste Dutch, De persoon die hij bedoelde van de KMA-200 mk2's was ik . Zonder ovedrijven. De Crowns's doen het beter in het laag! Voor het mid-hoog. Classe. Bijv. de oudere CA200 of CA 300. Mijn mening over Classe audio was vroeger onterecht negatief. Nu ik de tijd heb gehad goed met dit product kennis te maken, ben ik er tot over mijn oren verliefd op geworden. De sErvice en passie achter het product van Classe Amerika is trowuens ook top! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 En anders kan je altijd nog een Rotel RB1090 op het laag gooien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 9 april 2004 Report Share Posted 9 april 2004 En anders kan je altijd nog een Rotel RB1090 op het laag gooien ik nie zou er gewoon een jvc`tje opknallen Het hoog heeft kwa wattage niet zo gek veel nodig volgens de specs [gelukkig maar] misschien een keer sphinx proberen [heb er geode ervaringen mee en zijn 2dehands redelijk betaalbaar] Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2004 Author Report Share Posted 9 april 2004 Beste Sebastiaan, Klinkt erg goed. Wat een verglijkingen trouwens (ps je vergeet de KMA200 van de vorige mail). De prijsklasse van de versterkers waarmee je deze versterker vergelijkt is toch echt een huizenhoog verschil (en dan druk ik het nog ligt uit). Heb echt de behoefte om dit met mijn eigen oren te horen. Ik woon helaas niet in de buurt van Lelystad, anders zou ik wel even om een hoorsessie vragen. Trouwens, nu je mij nieuwsgierig hebt gemaakt, wat zou je eigenlijk voor het mid/hoog aanbevelen? Groet, Dutch9911 Array...??? Ook voor het laag trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 april 2004 Report Share Posted 9 april 2004 Ik zou het eerst wat aan de acoustiek doen. Moet je geen concessies aan doen. Andere versterkers kunnen altijd nog...... "first things first" Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2004 Author Report Share Posted 9 april 2004 Ik zou het eerst wat aan de acoustiek doen. Moet je geen concessies aan doen. Andere versterkers kunnen altijd nog "first things first" Ook dat is waar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 9 april 2004 Report Share Posted 9 april 2004 Respons: Coenr:Mooie set zeg! ik zou zeggen; welkom bij de club. Ik zal je wel op de hoogte houden van de volgende luistersessies. Van welke regio (noord, zuid, oost, west) kom je? Met vriendelijke groet, Dutch9911 Dank je Dutch, Ik kom uit het zuiden (omgeving Eindhoven), dus volgens mij niet al te ver bij jou vandaan ?!?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 9 april 2004 Report Share Posted 9 april 2004 Dit gaat echt goed mannen.....btw ik heb een idee omtrent de club...iff i may Je kunt via msn groups [heet dat geloof ik] chatboxen aanmaken....ik moet zeggen dat dit denk ik geen overbodige luxe is. Het forum is wel okay maar een stuk minder persoonlijk Ik wil bes een box aanmaken [stelt niet zoveel voor] op deze manier kunnen we allemaal tegelijk met elkaar lullen...en uiteraard tips enz uitwisselen. de features zijn trouwens van deze chatsite/box *berichten achterlaten en pinnen *fotos kunnen erop gezet worden *plus het mooiste van alles elke keer als er iets nieuws in site gezet word zoals berichten of fotos krijg je automatisch een meeltje toegestuurt. Lijkt het jullie wat Een vraagje ik ben bezig met een site icc-site [wel tripod maargoed werkt wel goed] ik zou graag eens de aantal leden willen weten en hun namen....stuur maar een pm`tje ofzo allemaal. En ik wil aan speedy-andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 april 2004 Report Share Posted 9 april 2004 Iedereen mag de gallery gebruiken Muziekfreak, ik heb niet voor niets een link in m'n sig staan, bij elke sessie wil ik graag foto's maken Het leuke is dat chello de gallery host, terwijl ik daar al een jaar weg ben Mijn quotum bij chello is 20MB, waarvan ik nu 7,5MB gebruik, er is dus ruimte voor een ICC website (naaste de mijne, die nog niet echt wat voor stelt). Ik ben bereikbaar met msn, de ICC-leden mogen (via PM of email) wel in mijn adreslijst. Graag zou ik die persoon in/bij Lelystad met z'n K-2 bij de ICC willen verwelkomen, kun jij dat regelen Bas Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 april 2004 Report Share Posted 9 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts