giordani Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Wie kan mij helpen aan informatie betreft Duson PA 100 en de CD150 en tuner, van welke leeftijd is deze set, wie is de importeur in nederland? v.w.b. reparatie's? Weet iemand soms nog wat testen over dit merk enz. welke type speakers completeren zo'n set? hou van alles zowel de hoog als midden en als laag ( dus wil eigenlijk alles kunnen horen) Hoor het graag van jullie.. Roberto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Wie kan mij helpen aan informatie betreft Duson PA 100 en de CD150 en tuner,van welke leeftijd is deze set, wie is de importeur in nederland? v.w.b. reparatie's? Weet iemand soms nog wat testen over dit merk enz. welke type speakers completeren zo'n set? hou van alles zowel de hoog als midden en als laag ( dus wil eigenlijk alles kunnen horen) Hoor het graag van jullie.. Roberto Van welke leeftijd de set is die je beschrijft, kan ik natuurlijk nooit van een afstandje zien. Ik weet wel dat Duson zo eind 2000 is opgehouden te bestaan. Importeurs van dit merk zul je dus niet meer aantreffen. Zelf heb ik enige maanden geleden de Duson C1000 voorversterker gekocht. Via Audiopaul heb ik daarvan (en van de A10 eindversterker) een testverslag ontvangen. Of er ook testverslagen zijn van de Dusons die jij noemt weet ik niet. Welke speakers erbij passen evenmin, dat is toch vooral afhankelijk van je eigen smaak. Vanwaar overigens jouw vraag? Ben je van plan deze Dusons tweedehands aan te schaffen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 6 april 2004 Report Share Posted 6 april 2004 Van Duson,zal je hooguit in het buitenland een importeur vinden,het is nl nederlands. ze zaten ergens in de buurt van Harderwijk ofzo. Tis redelijk helder spul,probeer eens met rogers,mission,Bns,ik lees net dat Elipson nog/weer bestaat,was altijd 'de match'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 6 april 2004 Report Share Posted 6 april 2004 Een neef van me draait ook met de toplijn mag ik gerust zeggen van duson. Hij heeft de tuner,vv,eindversterker,cdspeler. Hij draait met Driade 103 mkII speakers [helaas zijn die niet meer aan tekomen komen nog uit de goede tijdperk van hun] In een woord fantastische stukje muziek krijg je tehoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
giordani Posted 7 april 2004 Author Report Share Posted 7 april 2004 Ben er al achter, duson bestaat inderdaad niet meer het zijn handgemaakte componenten en horen toch wel in het topsegment thuis die gene die het merk heeft overgenomen ( penta electronics te culumborg van o.a driade ,energie, AMC, en stax vertelde mij dat gezien het vele handarbeid de winsten dusdanig laag waren en daarbij de service moesten geven navenant het produkt dat het financieel niet haalbaar meer was, die set waar ik het over heb gehad kosten inderdaad in 2000 zo,n fl.8000,- piekemannekes is toch aardig geld of niet!! ben tegen een set aangelopen die iets lichter is dan de P1oo namelijk de P75 wel compleet met cd en tuner, waarschijnlijk ga ik die aanschaffen nu alleen nog een paar mooie set betaalbare speakers ( moet wel even sparen ) tot zolang zal ik het met m'n oude B&W speakers moeten doen!!! Waarschijnlijk heb ik deze set aankomend weekend in m'n bezit!! horen jullie nog wel zal er een fotootje bij doen als dat gaat tenminste. Groetjes Roberto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 april 2004 Report Share Posted 7 april 2004 Ben er al achter, duson bestaat inderdaad niet meer het zijn handgemaakte componenten en horen toch wel in het topsegment thuis die gene die het merk heeft overgenomen ( penta electronics te culumborg van o.a driade ,energie, AMC, en stax vertelde mij dat gezien het vele handarbeid de winsten dusdanig laag waren en daarbij de service moesten geven navenant het produkt dat het financieel niet haalbaar meer was, die set waar ik het over heb gehad kosten inderdaad in 2000 zo,n fl.8000,- piekemannekes is toch aardig geld of niet!! ben tegen een set aangelopen die iets lichter is dan de P1oo namelijk de P75 wel compleet met cd en tuner, waarschijnlijk ga ik die aanschaffen nu alleen nog een paar mooie set betaalbare speakers ( moet wel even sparen ) tot zolang zal ik het met m'n oude B&W speakers moeten doen!!! Waarschijnlijk heb ik deze set aankomend weekend in m'n bezit!! horen jullie nog wel zal er een fotootje bij doen als dat gaat tenminste. Groetjes Roberto Succes en veel plezier ermee! Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 april 2004 Report Share Posted 7 april 2004 (...) ik lees net dat Elipson nog/weer bestaat,was altijd 'de match'. (...) Ja, wat wil je? Duson was importeur van Elipson. Totdat Elipson er tabak van kreeg dat Duson, ondanks veelvuldig geuit bezwaar, ongeautoriseerd "verbeteringen" aanbracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 april 2004 Report Share Posted 8 april 2004 (...) ik lees net dat Elipson nog/weer bestaat,was altijd 'de match'. (...) Ja, wat wil je? Duson was importeur van Elipson. Totdat Elipson er tabak van kreeg dat Duson, ondanks veelvuldig geuit bezwaar, ongeautoriseerd "verbeteringen" aanbracht. En Audio Analyse natuurlijk he. AA frankrijk ging failiet,productie werd naar NL gehaald,naam werd veranderd in Duson,en hoppa nieuw versterker merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts