schaap Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Ik ben al een eind op weg in mijn zoektocht naar een nieuwe versterker voor de Nautilus 803 luidsprekers, er blijven nog twee versterkers over Classe CA 151/CP 37.5 en Bryston combinatie BP20/4BST Hebben nog meer forumleden ervaringen met deze luidspreker en de aansturing ervan. Ik ben benieuwd, groet Schaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 6 november 2001 Author Report Share Posted 6 november 2001 Hoi Ome Henk, bedankt voor je snelle reactie. Kun je aangeven wat je aan deze combinatie (bryston met 9NT) niet aansprak?? Het blijft overigens nog steeds lastig om de Bryston uit te proberen, aangezien er weinig dealers zijn!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 6 november 2001 Author Report Share Posted 6 november 2001 Oh ja, voor wat betreft het verschil in de BP 20 en de 25: die schijnt alleen in de afstandsbediening te zitten. Voor de BP25 moet dan wel grof meer geld worden betaald, dan loop ik liever nog wel een keer! BP20 koste ongeveer fl. 4.500,- BP25 is ruim fl. 5.000,-!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Heel goed Ome Henk, Hoewel de AVM eindtrappen ook als koele kikkers te boek staan is het toch wat anders dan de voortrap. Bij AVM werkt het precies andersom. Emotie en muziek in de voortrap en bruut geweld in de eintrap. Het enige dat me in een Bryston voortrap kan bekoren is de MC-trap. Die is van uitzonderlijke klasse, voor de rest doet ie wat die doen moet, maar het geeft precies hetzelfde verschil als een band en een goeie band. De eerste speelt de noten en de tweede maakt muziek van diezelfde noten. 't Is dat ik nu in mijn nieuwe huis ga beginnen, maar ik wil best wel eens een keertje bij je aan komen, Schaap, met de Bryston en de AVM. Hoewel de V3 niet meer te krijgen is (nieuw), is ie in Duitsland nog volop in de tweede hands markt te vinden. De nieuwe V2 is ook een juweeltje. (zie AVM web site) Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 7 november 2001 Author Report Share Posted 7 november 2001 Hoi Sodejuu, Je bent van harte welkom!! Geef maar aan wanneer je in je nieuwe huis 'klaar' bent. groet Schaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 november 2001 Report Share Posted 7 november 2001 Geplaatst door schaap:Hoi Sodejuu, Je bent van harte welkom!! Geef maar aan wanneer je in je nieuwe huis 'klaar' bent. groet Schaap Ik meld me tzt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 8 november 2001 Report Share Posted 8 november 2001 Hallo Schaap, Alhoewel wij de B&W 803 Nautilus niet in onze winkel hebben, heb ik er wel enige ervaring mee. Het is met die 803`n net als bij de grote Infinity`s, ze komen pas echt tot hun recht als je ze bovenmatig goed gaat aansturen. Weliswaar geven de 803`s al snel een stevig en groots geluid, en kunnen daarmee heel aangenaam zijn, maar d`r zit toch altijd wel wat kleuring in het laag, en ook het hoog zou best een tikje vriendelijker mogen. Naarmate de versterker beter in staat is om de daaraan gekoppelde luidsprekers in de hand te houden, des te beter zal hij klinken op de 803`s. De dempingsfactor in de folder zegt daar overigens niets over, geen een merk presenteert in zijn documentatie gegevens die hier iets in garanderen kunnen. Je moet er gewoon proefondervindelijk achter komen wat het beste op de 803`n klinkt. Als prestatieprofiel zou ik zeggen: krachtig, snel en toch vriendelijk. Maar weinig versterkers combineren die eigenschappen, betaalbare (voor zover je daar voor ca. 10.000,- nog van spreken mag...) versterkers slagen er vaak nog onvoldoende in. Ervaringen binnen onze eigen klantenkring leren dat men uiteindelijk toch een keer een Mark-Levinson koopt om eindelijk van de zeurende situatie af te geraken dat wanneer je het laag onder controle hebt het hoog nog te onrustig is, of andersom. Van de combinaties die jij noemt vrees ik dat je bij de Bryston het laag prima zult vinden, maar het midden/hoog wellicht iets te onrustig, en bij de Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 8 november 2001 Report Share Posted 8 november 2001 Marcel, En Krell, zoals de kleine KAV-300i of de nieuwe 300iL? Ook hier al ervaring mee opgedaan? Deze zijn af en toe 'betaalbaar' te vinden 2e hands. gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 8 november 2001 Report Share Posted 8 november 2001 Geplaatst door Mattijs:Marcel, En Krell, zoals de kleine KAV-300i of de nieuwe 300iL? Ook hier al ervaring mee opgedaan? Deze zijn af en toe 'betaalbaar' te vinden 2e hands. gr. Hallo Mattijs, Ik heb nog nooit de combinatie 803 / KAV-300i gehoord. Power zat zo`n Krell, maar ik heb niet de ervaring dat ze heel rustig klinken. Onze ervaringen met de Krell zijn dat hij soms fantastisch klinkt, maar soms ook beroerd. Een beetje moeilijk voorspelbaar produkt. Je vindt ze inderdaad redelijk vaak 2e hands. How come? Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 november 2001 Report Share Posted 8 november 2001 Geplaatst door marcel van mijn hifi:Hallo Schaap, Van de combinaties die jij noemt vrees ik dat je bij de Bryston het laag prima zult vinden, maar het midden/hoog wellicht iets te onrustig, en bij de Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Okay, Tnx Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Moet me even aansluiten bij bovenstaande. Ben zelf in bezit van B&W p6 speakers en hoewel deze een stapje lager zijn dan de N803 illustreren ze wel het probleem van de B&W speakers en dat is aansturing. Had zelf eerst een NAD 216 versterker maar die kon deze speakers niet aan. Ben nu in het bezit van twee PJ12 van sphinx en die doen het perfect. Laag is ook goed maar daar kunnen de meningen over verschillen. Wat vind je mooi, natuurlijk geluid of een iets overdreven bas. Ik ga voor het eerste. O ja de bekabeling, ik las iets over MIT T2, zelf heb ik die ook eens geprobeerd, maar heb nu een MIT MH750 biwi iets duurder maar een stuk beter geluid en vooral met zo'n N803 zal ik toch een stukje hoger gaan zitten met de luispreker kabel. Wel eerst versterker uitkiezen natuurlijk, maar op de sphinxen klinken ze perfect. En mocht je nog interrese hebben in classe, kijk eens op www.wilbert.nl daar hebben ze nog een demo CP35 en ca151 in aanbieding (of gewoon op hear.nl blijven kijken) Veel luister plezier.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 19 november 2001 Author Report Share Posted 19 november 2001 Naar aanleiding van de reactie van Marcel: Hm, een Mark Levinson, ik heb er nog niet eens naar geinformeerd. Dat soort versterkers gaan helaas boven mijn budget. Ik kan me wel voorstellen dat, als je zo'n apparaat eenmaal hebt, er bij wijze van spreken een groot deel van je leven tevreden mee bent. In ieder geval bedankt voor je (objectieve)reactie Marcel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts