Kermit Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 De laatste uitspraak onderssteun ik van harte. Wat was er niet gebeurt als Luther zich maar tot dat ene boek beperkt had.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 (...) Wat mis ik nu, een absoluut laag, een toplaag (contridictio etc.) volgens Spido? (...) Beste Dick, Bedankt voor de snelle bevestiging van al mijn beweringen! Overigens is de "absolute laag" volgens de zienswijze van Prof. Langeveld c.s. de bovenste laag van de persoonlijkheidsstructuur: beide termen sluiten elkaar dus niet uit. Deze laag wordt, bij een volledige ontwikkeling van de persoonlijkheid, als laatste laag - tijdens de post-puberteit en vroege adolescentie - aangelegd. Wanneer deze laag ontbreekt, zijn humaan functioneren (zoals boodschappen doen en grapjes maken), animaal functioneren en vegetatief functioneren nog steeds heel goed mogelijk. In strikte zin is er dan echter sprake van een onvolledige persoonlijkheidsontwikkeling. Voor de huidige geestelijk afgeplatte consumentenmaatschappij is het echter ruim voldoende. Aangezien stimulering en identificatie voor de ontwikkeling van de absolute laag (die te vergelijken is met Freuds "super-ego" of " Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Zeguuuh...dwalen we niet wat van het pad af met deze,ongepaste[ persoonlijke ] vorm van psycho-analyse over en weer[?]. Voor verdere info mbt deze vorm van polder-spycho-analyse heeft deze heer de nodige boeken in huis Doe er uw voordeel mee.. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Waarde Spido, Toch nog een paar kanttekeningen (iets anders dan tekeningen van Kant). Jouw identificatie van mijn persoon met Stalin en bijzonderlijk Hitler komt in een totaal ander daglicht te staan door jouw gebruik van de term " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Hij ziet alleen de vorm: hij bereikt niet de inhoud. Hij heeft geen boodschap heeft aan de Boodschap van Bach of andere religieus ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 (...) Jouw identificatie van mijn persoon met Stalin en bijzonderlijk Hitler komt in een totaal ander daglicht te staan door jouw gebruik van de term " Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 De laatste uitspraak onderssteun ik van harte. Wat was er niet gebeurt als Luther zich maar tot dat ene boek beperkt had.... voor jou en Dick had het weinig uitgemaakt, ik was nu waarschijnlijk rooms geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 13 april 2004 Report Share Posted 13 april 2004 Ik heb niks met Stalin, Hitler en Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Muziek moet je voelen inderdaad. En 3 uur op een plastic stoeltje blijft je nog lang heugen. Kermit heeft gelijk, er bestaat geen consensus over "het beste werk". Waarschijnlijk worden recensenten, net als Erik, vooral gegrepen door het verhaal achter de Mattheus Passion... Wie geen ziel heeft, zal nooit de soloviool in "Erbarme Dich" daar doorheen voelen snijden... En wie een scheiding meent te kunnen maken tussen "het verhaal achter de Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 (...)Misschien schuilt er dan toch wel een volksheld in je! Een kleintje, dan... (...) Waarde Spido, We zijn (in meerdere opzichten) ook maar een klein volk Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Muziek moet je voelen inderdaad. En 3 uur op een plastic stoeltje blijft je nog lang heugen. Kermit heeft gelijk, er bestaat geen consensus over "het beste werk". Waarschijnlijk worden recensenten, net als Erik, vooral gegrepen door het verhaal achter de Mattheus Passion... Wie geen ziel heeft, zal nooit de soloviool in "Erbarme Dich" daar doorheen voelen snijden... En wie een scheiding meent te kunnen maken tussen "het verhaal achter de Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 14 april 2004 Author Report Share Posted 14 april 2004 Weer zo'n ongenuanceerde en ongepaste bijdrage van onze Spido............... Het getuigt andermaal van weinig respect voor mede forumgenoten. Het begint nu op te vallen en te storen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Weer zo'n ongenuanceerde en ongepaste bijdrage van onze Spido...............Het getuigt andermaal van weinig respect voor mede forumgenoten. Het begint nu op te vallen en te storen. Nu pas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Ach Spido heeft eens gedreigd om met een hele club Intruder-rijders bij Ron langs te komen om hem te APETten. Wat het precies was weet ik niet meer, het had iets met anaal verkeer te maken en Spido vond het erg erotisch. Ik weet alleen maar dat ik het erg laf vond. Alleen kon hij het niet af... Het is natuurlijk allemaal wel naar de letter en geest van de bijbel, maar ik kan er maar niet achter komen hoe. Zouden er vroeger meer Apostelen ge-APET zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 AchSpido heeft eens gedreigd om met een hele club Intruder-rijders bij Ron langs te komen om hem te APETten. Wat het precies was weet ik niet meer, het had iets met anaal verkeer te maken en Spido vond het erg erotisch. Ik weet alleen maar dat ik het erg laf vond. Alleen kon hij het niet af... beste kermit , je moet, net als ik , niet ALLES geloven wat spido zegt . soms neemt hij je wel eens in het ootje Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 (...) Zouden er vroeger meer Apostelen ge-APET zijn? (...) Beste Kermit, Zoals omstandig is uitgelegd, heb je voor het Apetten een Intruder (of een andere machtige motorfiets) en een APET (Anal Penetration Exhaust Tube) nodig. Die waren er in de tijd van de apostelen nog niet. In de H. Moederkerk circuleren dan ook geen bidprentjes van geapette H. Apostelen. Zou er ook wel schunnig hebben uitgezien, denk ik. Hmmmm... Zoiets als opgeblazen kikkers... (oh, sorry, Kermie!)... in opbollende wijde witte kleden... Overigens denk ik niet dat iemand Ron onder de apostelen zou rekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 AchSpido heeft eens gedreigd om met een hele club Intruder-rijders bij Ron langs te komen om hem te APETten. Wat het precies was weet ik niet meer, het had iets met anaal verkeer te maken en Spido vond het erg erotisch. Ik weet alleen maar dat ik het erg laf vond. Alleen kon hij het niet af... Het is natuurlijk allemaal wel naar de letter en geest van de bijbel, maar ik kan er maar niet achter komen hoe. Zouden er vroeger meer Apostelen ge-APET zijn? Ach, het zij die arme Spido vergeven. Als intruders of apostelen onder elkaar moet je toch iets bedenken om elkaar te vermaken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 (...) Zouden er vroeger meer Apostelen ge-APET zijn? (...) Beste Kermit, Zoals omstandig is uitgelegd, heb je voor het Apetten een Intruder (of een andere machtige motorfiets) en een APET (Anal Penetration Exhaust Tube) nodig. Die waren er in de tijd van de apostelen nog niet. In de H. Moederkerk circuleren dan ook geen bidprentjes van geapette H. Apostelen. Zou er ook wel schunnig hebben uitgezien, denk ik. Hmmmm... Zoiets als opgeblazen kikkers... (oh, sorry, Kermie!)... in opbollende wijde witte kleden... Overigens denk ik niet dat iemand Ron onder de apostelen zou rekenen. Ik vind de analogie wel mooi. Er wordt wat afgekwaakt in die kerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 (...) Het getuigt andermaal van weinig respect voor mede forumgenoten (...) Ja, wat kun je Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 (...)Ik vind de analogie wel mooi. Er wordt wat afgekwaakt in die kerken. (...) Niet alleen afgekwaakt, ook afgekwakt En zo wordt de religie steeds meer geperverteerd. Het laatste artistieke hoogstandje van heer Gibson gezien? In zijn eerdere rolprenten ging het er al niet zachtzinnig aan toe, maar hier... Als je de titel niet kende zou je menen te kijken naar een cursus SM voor gevorderden of een voorlichtingsfilm van de Slagersvakschool. Maar wel met de zegen van Johannes Paulus c.s. En wat te denken van het "voorlichtingsmateriaal" gevonden in het gebedshuis van onze gesoepjurkte en gebaarde medelanders... Sla je vrouw rustig hoor, als de buitenwacht maar geen blauwe plekken ziet. En die clitoris van haar, ach net een blinde darm, nergens voor nodig. En heb je geen scheermesjes omdat je je elektrisch scheert, geen nood, er is altijd wel een religieus bevlogen tante die net een fles uit haar handen heeft laten vallen. Heerlijk, georganiseerd geloof, een mens kan er niet genoeg van krijgen... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Zeguuuh dames..... Gaat het nog wel de goede richting uit --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 En die clitoris van haar, ach net een blinde darm, nergens voor nodig. Mooie opmerking Dick, past ook mooi bij je eerdere analyse over onze hypocrisie in de politiek: Op dit moment moet een Somalische die hier al lang woont dit land gedwongen velaten samen met haar hier geboren kinderen in het kader van het opruimbeleid. Tegelijkertijd maakt de huidige regering veel kabaal over de onmenselijke mishandeling van het besnijden van met name Somalische meisjes! De dochters van de uit te zetten Somalische zullen na aankomst zeker besneden worden. Kan het wranger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Vrouwenbesnijdenis wordt niet voorgeschreven in de koran. Het h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 (...)Een aantal van zulke tradities zijn in godsdienstige geschriften (koran, oude testament van de bijbel e.d.) wel opgenomen. Hierbij moet rekening worden gehouden met het feit dat destijds geen andere overheid bestond dan de religieuze, en dat seculiere wetboeken nog ontbraken. (...) Uit juist dat feit, dat al deze "voorschriften" voortkomen uit religieuze hoek, zou met moeten concluderen dat het niet deugt of op zijn minst zeer suspect is. Het gegeven dat een discriminatoir wetsartikel waarin de man hoofd van het gezin wordt verklaard, pas relatief kort geleden is afgeschaft bewijst te meer hoe de bijbelse stelling dat de vrouw ondergeschikt is aan de man millennia lang heeft kunnen bestaan, zonder dat iemand de moed had hier iets aan te doen. Want ja, tegen religie optreden was taboe. En dit is slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Wie was ook weer de oudvaderlandsche dichter die zei: "De mensheid wil bedrogen worden". Met opgewekte groet, Niet alleen een oud-vaderlandse dichter, maar velen hebben deze spreuk reeds gebezigd, in verschillende variaties. Zoals 'Mundus vult decipi, decipiatur ergo' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts