Jump to content

Impulse

luxman
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Ik heb wel een Impulse 34 gehad. Die transmissielijn luidspreker. Bedoel je zoiets? Helemaal stof rondom en boven en onderkant afgedekt met een MDF of stenen plaat.

Hubertinus

Een kennis van mij heeft een setje Impulse 16 of 26's.

Inderdaad een zuiltje van ongeveer 25x25cm bij zo'n 90cm hoog.

Zwart doek rondom en MDF platen boven en onder.

Ik heb ze daar eens gehoord op een surround-receiver (Denon geloof ik) en een

Philips SACD-speler, en ik stond erg versteld van de klank!

Zeer, zeer dynamisch, open en een mooi, helder en gedetailleerd hoog.

(hij had ze 2e hands voor 150,- euro gekocht!) een weggeefprijsje, vind ik!

Groeten,

Alco

Heren alvast bedankt voor jullie reactie. Hij voldoet ongeveer aan jullie beschrijving wat betreft doek en mdf .Ik denk dat Alco de juiste beschrijving heeft gegeven .Hier nog enkele details 2 weg basreflex woofer 17 cm polypropyleen tweeter 25 mm zachte koepel 93x20x24 . Dit alles voor een prijs van evt 200 euro is dit een goede deal of niet gezien het feit dat ik bij de homepage van Impulse niks meer kan vinden over deze speaker . Nogmmaals alvast bedankt voor evt toevoegende antwoorden reacties .btw is iermand ook bekend met service van Impulse hedendaags ?

MVG Luxman .

Bij deze iedereen een vrolijk paasfeest toegewenst.

200,- lijkt mij een heel schappelijke prijs.

Nadeel met 2e hans (althans, via particulier) blijft dat je niet eerst even thuis kunt uitproberen, maar mocht 't nou echt tegenvallen, dan raak je 't ook wel weer kwijt zonder verlies, dus... :)

Heeft Impulse dan nog een eigen site ?

Het is/was trouwens een Nederlands merk, wat volgens mij al enkele jaren niet meer bestaad.

(niet te verwarren met 't Engelse merk Impulse)

Groeten,

Alco

Guest Hubertinus

Die Impulse 34 had inderdaad een mooi open geluid. Alleen kwam de bas op de een of andere manier niet zo goed uit de verf. Misschien had ik daar een andere versterker bij moeten hebben. Ze hadden ook zo ongeveer de afmetingen van 90x 22x22.

Hubertinus

94x22x26 om precies te zijn. Uit de folder die ik nog heb.

Mijn ervaring is dat ze voor een doorsnee woonkamer eigenlijk te klein zijn om op behoorlijk nivo laag weer te geven. Op een relatief kleine zolderkamer daarentegen gaat het juist heel goed.

Link Impulse

Ten eerste iedereen bedankt die mij te woord hebben gestaan via deze topic of via PM . Ook bij deze Audio Paul welk ik ook had benaderd , en zo vriendelijk was om een mail te sturen .

Om eventjes verwarring te voorkomen . Geerdie kon niks van een Impuls 26 achterhalen in zijn folder maar hij is er wel degelijk.

Impuls model 26 is het zelfde als de 16 alleen zijn de hoogwaardige geluidseenheden nu gemonteerd in een gedempte met zand verzwaarde , behuizing.

Heb ze voor een redelijke prijs + heel wat kabel van Monitor de Cobra gekocht.

Nu speelde ik met de Mordaunt Short 902 monitor speaker Declaration serie.

Ik was erg tevreden over deze speaker met name het Midden Hoog is echt goed bij MS. Ook het laag voldeed naar mijn wensen , hoewel soms mis je wel eens iets bij de een of andere opname. Dus al met al zal ik de MS altijd een goede speaker vinden .

Maar nu de Impuls wel ik moet toegeven dit beestje speelt mijn MS totaal weg in alle opzichten .

Hoog vind ik nog beter. Midden nog beter. Laag wel door dat de Impuls een grotere Woofer heeft, (4 cm ) je haast zou denken wat zijn nu 4 cm wel ik weet nu dat dit veel kan zijn . mn de gedempte kast helpt goed mee.

Wat valt mij nu het meeste op. Natuurlijk spelen de gebruike units ook een belangrijke rol.

Ik kan natuurlijk volgens de folder spreken die zegt nl .

Het klankbeeld is neutraal ,dynamisch, boeiend, en grootschalig. Opmerkelijk is ook de precisie in het muziekbeeld. Dit zegt de folder dus nu zou ik klaar zijn met mijn report.

Maar ik wil toch ff iets zeggen wat mijn ervaring nu is . Dacht dat ik via de MS al veel kon waarnemen ook op de achtergrond ,maar in verhouding wat ik nu hoor lijkt het wel brei via de MS .

Ik hoor dingen die mij nog niet zo direct waren opgevallen met de MS. Maar wat mij het meeste opvalt is dat alles een plaats heeft gekregen niemand op de cd rent van hier naar daar :D neen ze weten nu waar ze moeten staan , als het ware. Alles komt natuurlijker over de zang de muziek lijkt wel een vloeiende beweging . Er is zoiets als rust te bemerken , je speurt geen agressie in het geluid ,daarom vind ik het hoog ook beter en het midden , en het laag is erg strak.

Ik ben geen goede recencist zoals enkelen van jullie , die dit wel goed zouden kunnen verwoorden .

Maar ik weet wel zeker dat de Impulse mij totaal verrast heeft met haar kwaliteiten ten opzichte van de MS, terwijl ik dat ook een hele goede speaker vind.

Maar zoals ik al eerder vermelde de units spelen een belangrijke rol in dit alles.

Verder moet ik zeggen dat de Impulse een mooie speaker is om te zien (design) mooie slanke kolom , bij mij dan een onder en top plaat van eiken met een zwarte hoes. (kous). Nu nog ff wat spikes eronder en een tegel of graniet plaat ,en het kan niet meer stuk met mij.

Dus jullie kunnen lezen dat ik een tevreden mens ben en erg gelukkig met mijn nieuwe aanwinst de Impulse 26.

MVG Luxman.

ps heeft iemand nog een sugestie van evt andere versterkers . ik speel nu met de Luxman a-384 (hybride) wil evt ook een andere versterker uitproberen .

Ten eerste iedereen bedankt die mij te woord hebben gestaan via deze topic of via PM . Ook bij deze Audio Paul welk ik ook had benaderd , en zo vriendelijk was om een mail te sturen .

Om eventjes verwarring te voorkomen . Geerdie kon niks van een Impuls 26 achterhalen in zijn folder maar hij is er wel degelijk.

Impuls model 26 is het zelfde als de 16 alleen zijn de hoogwaardige geluidseenheden nu gemonteerd in een gedempte met zand verzwaarde , behuizing.

Heb ze voor een redelijke prijs + heel wat kabel van Monitor de Cobra gekocht.

Er stond alleen een stukkie van op haaifaaipuntenel waar de Impulse Imp werd gerecenseerd. Zijdelings werd deze basreflex-serie nog genoemd, maar helaas geen productiejaar. :(