Martin Posted 11 april 2004 Report Share Posted 11 april 2004 Ben ik een paar dagen in NYC, koop ik voor het eerst sinds jaren weer eens 3 nieuwe LP's, waarvan twee van 180 grams vinyl (Eva Cassidy en de 1e Elton John). Je zou verwachten dat ze puntgaaf zijn, maar thuisgekomen blijkt in alledrie tenminste 1 vervelende tik te zitten. Schoonmaken helpt niet echt. Een 2e hands plaat uit dezelfde winkel is wel goed. Ik zou natuurlijk terug kunnen gaan, maar da's nou ook weer zo'n gedoe . Vraag aan de regelmatige LP-koper. Is een tik tegenwoordig normaal, of heb ik gewoon pech? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 11 april 2004 Report Share Posted 11 april 2004 Om die reden koop ik eigenlijk geen Lp,s meer ,en ben ik er ook mee gestopt. Wilde altijd dat Lp,s naar Cd,s klonken (Zonder tikken ,ruis etc) Maar dat is een illusie om analoge geluidsdragers ''digitaal'' te laten klinken ,heb zelf nog ongeveer 250 Lp,s staan (Van de ooit 2300 stuks). Mijn advies accepteer die tikjes gewoon van Lp,s .En mocht je toch moeite hebben met kraakjes etc ,koop dan voortaan Cd,s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 11 april 2004 Report Share Posted 11 april 2004 Helaas, ik onderschrijf wat Qwert schreef. LP's zijn zeer tik en stof-gevoelig. En ALS ik er al een zou kopen, dan MOET het een Japanse zijn, dat zijn de enigen in de wereld die in staat zijn absolute kwaliteitspersingen te fabriceren, ook nu nog, vandaag de dag komen er nergens betere persingen vandaan. Alleen... ik koop ze niet meer, ik wil alleen nog cd's of DVD-audio, alhoewel op DVD geen zak wordt uitgebracht. (Alleen de middelmatige uitgekouwde prut) Daarom zal het ook wel nooit doorbreken. Dus Martin, je moet de volgende keer niet naar NYC, maar naar Tokyo. (En vergeet je creditcard niet, de plaatjes zijn ietsje duurder ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Lijkt dit niet een beetje op het verhaal van de prinses op de erwt? Oke een enkele kromme plaat , zeer irritant.( vernietigen!!! stand op heden!!) Maar tikken?? Plaat na aankoop direct wassen en dan.......niks tikken!!! S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Vraag is of een enkel tikje je stoort in de weergave ? De Lp's die ik momenteel bezit zijn nagenoeg allen vrij van tikjes en zijn nog niet eens prof. gewassen. Een echte die spetterde heb ik ook wel eens gehad maar was dan beschadigd , die draai ik ook niet meer dan . Als de je doorsnee cd neemt die ik heb kan ik ook niet echt zeggen dat deze goed zijn in opname . Het enigste is dat ze niet tikken wel, maar de weergave is ook niet om nu te zeggen van ...... "ja dat is het " Maar mij gaat het wel om de muziek die erop staat en dan neem ik vaak de rest voor lief . Hebben beiden bronnen niet voor en nadelen ? Wordt niet teveel gelet op tikjes en andere zaken en wordt genieten van muziek wel eens vergeten ? groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Een beetje achtergrondruis of soms een klein spetje hoort nu eenmaal bij vinyl maar een gloednieuwe plaat voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 12 april 2004 Author Report Share Posted 12 april 2004 Maar als je slechts 3 platen bezit en alle drie hebben z`n vervelende tic, ja kan me voorstellen dat je afhaakt.Mijn werkelijkheid is echter anders. Drie uit drie is erg vervelend, maar om nu meteen af te haken gaat me net te ver. Ik wil eerst nog eens iets bestellen bij een ander adres. Als het dan weer "mis" is wordt het wellicht een ander verhaal. Het klinkt buiten de tikken toch ook wel erg mooi. Aan de andere kant: Eur 20-30 is een hoop geld. Dan moet het maar weer gewoon 2e-hands. Het is trouwens wel een troost/bemoedigend wanneer blijkt dat je niet de enige bent die hier tegenaan loopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 3 uit 3 hoort niet. Super pech, of hoe noem je zoiets. een klein zacht tikje mag nog maar een echt vette spetter hoort niet aanwezig te zijn. De laatste 29 ,nieuwe, lp's die ik heb gekocht zijn allemaal titels uit de Fantasy 45 serie. 1 exemplaar (brilliant Corners) had op 1LP wat extra ruis ,maar dat is keurig opgelost. Kreeg automatisch een vervanger incl. uitleg over het hoe en waarom. Maar ja je kunt pech hebben,gelukkig heb ik er nog geen last van gehad. En er staan toch zeker 300+ HQ persingen in de kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Helaas heb ik ook een tik Ja Henk, als je vinyl koopt heb je dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Moesten daar niet 'n aantal woorden tussen........ --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 april 2004 Report Share Posted 12 april 2004 Problemen met persingen zijn er altijd geweest. Vooral engelse EMI's en Decca's waren in de jaren '70 berucht. Ik heb er verschillende van in mijn platencollectie zitten. Op een gegeven moment weet je wel wat je beter niet kunt kopen. Ik sla trouwens steil achterover van de prijzen. 30 Euro voor stokoude opnames die door Decca al minimaal een keer of 6 eerder heruitgegeven zijn geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 13 april 2004 Author Report Share Posted 13 april 2004 alsjeblieft http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=21&t=10377 groeten Kraus Dank je. Het is inderdaad 1 grote klaagzang. Goed uitkijken met wat je waar besteld is de les. Ik had aan Coldplay en Belle & Sebastian gedacht. maar dat dus mooi niet door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts