Guest Kraus vonBentinck Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Ik vind die 1,9 gram een normale waarde hoor. Daar staat mijn Ortofon MC20s ook al jaren op. Enne, als het resultaat goed is dan hou je het toch zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Ik ken dit element niet, maar ik weet wel dat de oudere MC's van Yamaha MC1 t/m MC9 hun plichten vervulden met een anmerkelijk lagere naalddruk. De MC3 had voor zijn toverkunsten maar 1,4 g nodig, terwijl de MC9 tussen 1,5 en 1,7 g zit. Dan lijkt 1,9 me toch wel aan de hoge kant. Hoeft op zich niet erg te zijn, maar als je boven de maximaal gespecificeerde naaldkracht gaat zitten, dan kan dat mechanisch kwalijke gevolgen hebben. Goed uitzoeken wat er aan de hand is en zeker even een mailtje sturen naar Audio-selectief in Sneek. Het moet wel heel gek lopen willen die je vraag niet kunnen beantwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronaldve Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Hallo Kraus, De yamaha MC-501 is ongeveer 15-20 jaar oud, heeft een compliantie van 13 en kostte destijds iets meer dan 300 gulden. De aanbevolen naaldkracht die destijds werd geadviseerd was 1,5 gram met een marge van 0,3. 1,9 gram zou dus iets te veel zijn. echter; liever iets boven het gemmiddelde dan iets er onde. groet, Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Beste Ronald. Je uitspraak dat je liever iets boven het gemiddelde moet zitten ondersteun ik. Maar 1,9 G is bij dit element buiten de marge van wat toegestaan is en dat heeft niets meer te maken met iets boven gemiddeld. Het is gewoon te zwaar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Beste Kraus, In de HVT Koopwijzer 1984 (waarin ook de beschrijving van het Mini Miracle luidsprekerontwerp voor zelfbouw van een goede bekende - maar dit terzijde-) vond ik de volgende gegevens: YAMAHA MC-5 Soort: MC. Eigengewicht: 5,7 gr. Diamantvorm: speciale ellips. Frequentiebereik: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronaldve Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Beste Ronald. Je uitspraak dat je liever iets boven het gemiddelde moet zitten ondersteun ik. Maar 1,9 G is bij dit element buiten de marge van wat toegestaan is en dat heeft niets meer te maken met iets boven gemiddeld. Het is gewoon te zwaar.... Hallo Kermit, Ik ben het helemaal met je eens. groet, Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts