Hans Gaulhofer Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Dacht ik dat veel tecnologische verbeteringen uit de ruimtevaart kwamen. Blijkt er nu ook een vinding uit de onderzeeboot brache te komen.. En dan nog niet een duur voor 85 euro heb je er al een. http://www.bybeetech.com/ Jack Bybee, a theoretical physicist specializing in quantum mechanics and superconductivity, developed a series of esoteric wire and power purification technologies for the passive sonar systems of the U.S. Navy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Het zal mijn pessimistische inslag wel zijn, maar het komt nogal TellSell-achtig op me over..Wow, fantastisch Mike! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Hier v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Hier v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Hier v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Hier nog een tevreden gebruiker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Beste, Als zeer nuchter persoon geloof ik ook in de theorie. De praktijk wil ik snel uitproberen. Bevalt het dan kommen ze in mijn bassgitaar Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Is deze grap nog tot 1 april terug te voeren of zo? Die DHTRob is wel een grapjas, zeg: met die ouwe TV-luidspreker in oma's linnenkast met pianoscharnierdeurtje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Beste, Als zeer nuchter persoon geloof ik ook in de theorie. De praktijk wil ik snel uitproberen. Bevalt het dan kommen ze in mijn bassgitaar Groeten, Bas Beste Bas, Wou je die stil maken dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Is deze grap nog tot 1 april terug te voeren of zo?Die DHTRob is wel een grapjas, zeg: met die ouwe TV-luidspreker in oma's linnenkast met pianoscharnierdeurtje... Heb je z`n "omakast"wel eens gehoord? Ben die dingen al meer op het "Net" tegen gekomen. Kan je mij er een en ander over uitleggen,hoe en waarom of waarom juist niet. S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Is deze grap nog tot 1 april terug te voeren of zo?Die DHTRob is wel een grapjas, zeg: met die ouwe TV-luidspreker in oma's linnenkast met pianoscharnierdeurtje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Nee, ik heb z'n oma's linnenkast nog nooit gehoord, en ik denk dat ik dat niet zo erg jammer vind. Ik heb heel goede luidsprekerbehuizingen van binnen en van buiten gezien, maar een deur met pianoscharnier ben ik nog nooit in zo'n behuizing tegengekomen. En ik heb heel wat luidsprekerunits van binnen en van buiten, en ook van binnen, grondig bekeken. De betere luidsprekerunits zien er heel anders uit dan deze, met z'n gribbelde papieren conusje en met z'n gestanste plaatstalen chassis. Vermoedelijk is dat "Ding" een weerstand, en klinkt de linnenkast nu minder luid. En dus beter. Een weerstand helpt inderdaad de ruisvloer omlaag te brengen. Brengt Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Wie deze onzin nog gelooft heeft ze niet helemaal op een rijtje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Beste, Als zeer nuchter persoon geloof ik ook in de theorie. De praktijk wil ik snel uitproberen. Bevalt het dan kommen ze in mijn bassgitaar Groeten, Bas Beste Bas, Wou je die stil maken dan? Beste Spido, Ik weet niet met welke muzikanten jij ervaring hebt, maar mijn bas is stiller dan de gemiddelde zeer goede hifi versterker. Beste Frank D, Ik vind het in eerste instantie ook een vaag verhaal, maar ik stel me er wel voor open. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Wie deze onzin nog gelooft heeft ze niet helemaal op een rijtje... Heb ik toch ook nooit beweert Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Bas, Denk er nou eens 30 seconden langer over na. Het is volslagen onzin. Wat natuurlijk wel klankmatig verschil maakt is het opnemen van een 0,1 Ohm weerstand in een voedingsectie of een luidspreker aansluiting. Zo'n weerstand kost een paar euro en geen $$. 'Werkt het beste indien opgenomen in de 'hete' kant van de geleider...' Of dat wat uitmaakt in een stroomkring... Electronen gaan helemaal niet met 0,9 % van de lichtsnelheid door een geleider. Ook niet met 50% of zels maar 10%. Electronen doen slechts enkele centimeters per seconde. (Het signaal gaat gelukker wat sneller.) De uitvinder heeft wat te lang op de sonar naar ping......ping......ping......ping zitten luisteren en heeft een truuk gevonden om dat geluid te blijven horen boven water. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Bas, Denk er nou eens 30 seconden langer over na. Het is volslagen onzin. Wat natuurlijk wel klankmatig verschil maakt is het opnemen van een 0,1 Ohm weerstand in een voedingsectie of een luidspreker aansluiting. Zo'n weerstand kost een paar euro en geen $$. 'Werkt het beste indien opgenomen in de 'hete' kant van de geleider...' Of dat wat uitmaakt in een stroomkring... Electronen gaan helemaal niet met 0,9 % van de lichtsnelheid door een geleider. Ook niet met 50% of zels maar 10%. Electronen doen slechts enkele centimeters per seconde. (Het signaal gaat gelukker wat sneller.) De uitvinder heeft wat te lang op de sonar naar ping......ping......ping......ping zitten luisteren en heeft een truuk gevonden om dat geluid te blijven horen boven water. beste frank. met alle respect maar ik word altijd zo moe van mensen die proberen uit te leggen waarom het wel of niet zou kunnen. het is pas een goed product als het allemaal klopt volgens jullie theorieen. terwijl er zoveel is tussen hemel en aarde wat nooit bewezen kan worden. ik heb ook vaak gedacht aan bepaalde tweaks van dat slaat nergens op maar als een tweak geen of bijna niks kost probeer ik het toch. ik ben wel met je eens dat de purifier duur is ,dat weerhoud mij er ook van om dit te proberen. maar zolang ik dit niet geprobeerd heb zeg ik dit soort dingen niet.(je weet nooit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Beste, Als zeer nuchter persoon geloof ik ook in de theorie. De praktijk wil ik snel uitproberen. Bevalt het dan kommen ze in mijn bassgitaar Groeten, Bas Beste Bas, Wou je die stil maken dan? Beste Spido, Ik weet niet met welke muzikanten jij ervaring hebt, maar mijn bas is stiller dan de gemiddelde zeer goede hifi versterker. (...) Groeten, Bas Beste Bas, De bands waar ik vroeger in speelde hadden ook wel bassisten. Ik vond het altijd wel prettig dat je die kon h Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Kijk, dit is gewoon pure oplichting. Ik bestrijd ook niet dat er een klankmatig verschil zou kunnen zijn. Ik zeg alleen dat het hele 'verhaal' volslagen onzin is. Mischien dat het indruk maakt onder de audiofiele sukkels maar dit verhaal is dermate lachwekkend dat het zelfs zielig begint te worden als je er nog intuint ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 (...) terwijl er zoveel is tussen hemel en aarde wat nooit bewezen kan worden (...) En het meeste daarvan is geconcentreerd in de wazige breinen van goedgelovige zelfbedriegers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Kijk, dit is gewoon pure oplichting. Ik bestrijd ook niet dat er een klankmatig verschil zou kunnen zijn. Ik zeg alleen dat het hele 'verhaal' volslagen onzin is. Mischien dat het indruk maakt onder de audiofiele sukkels maar dit verhaal is dermate lachwekkend dat het zelfs zielig begint te worden als je er nog intuint ook. Toch blijft het een interessant fenomeen dat zoveel "gerenomeerde" audio recensenten/sites/bladen etc aandacht (in positieve zin) aan zo'n product geven. Is de audio wereld zo corrupt, of tuinen ze gewoon allemaal in de psychologische val? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Kijk, dit is gewoon pure oplichting. Ik bestrijd ook niet dat er een klankmatig verschil zou kunnen zijn. Ik zeg alleen dat het hele 'verhaal' volslagen onzin is. Mischien dat het indruk maakt onder de audiofiele sukkels maar dit verhaal is dermate lachwekkend dat het zelfs zielig begint te worden als je er nog intuint ook. helemaal mee eens frank . ik vraag me wel eens af : waarom leveren audiofabrikanten hun apparatuur niet standaard met zulke poespas ? waarom niet standaard masterbase of karton onder een cd-speler ? waarom geen standaard 'de-mat' bij iedere speler ?? waarom geen standaard purifier in iedere speaker?? het hoeft dan geen drol te kosten . het probleem van ons audiofielen is : we willen altijd maar beter . stilstand is achteruitgang . we kunnen niet eens twee maanden van onze set genieten zoals ie is . we hebben altijd maar weer die drang naar VERBETERING . en als het nou maar een hoop geld kost , en er zit een leuk verhaal aan vast , trappen we er nog in ook . maar ook die verhalen van "karton of masterbase onder je component" er zijn gasten die niet eens weten hoe een hobo in het echt klinkt , maar ze vinden wel dat hun set natuurlijker klinkt met masterbase eronder . stelletje mafkezen koop of bouw een paar hele goede speakers . stuur ze aan met een goede versterker . en de rest in cd's investeren . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Kijk, dit is gewoon pure oplichting. Ik bestrijd ook niet dat er een klankmatig verschil zou kunnen zijn. Ik zeg alleen dat het hele 'verhaal' volslagen onzin is. Mischien dat het indruk maakt onder de audiofiele sukkels maar dit verhaal is dermate lachwekkend dat het zelfs zielig begint te worden als je er nog intuint ook. helemaal mee eens frank . ik vraag me wel eens af : waarom leveren audiofabrikanten hun apparatuur niet standaard met zulke poespas ? waarom niet standaard masterbase of karton onder een cd-speler ? waarom geen standaard 'de-mat' bij iedere speler ?? waarom geen standaard purifier in iedere speaker?? het hoeft dan geen drol te kosten . het probleem van ons audiofielen is : we willen altijd maar beter . stilstand is achteruitgang . we kunnen niet eens twee maanden van onze set genieten zoals ie is . we hebben altijd maar weer die drang naar VERBETERING . en als het nou maar een hoop geld kost , en er zit een leuk verhaal aan vast , trappen we er nog in ook . maar ook die verhalen van "karton of masterbase onder je component" er zijn gasten die niet eens weten hoe een hobo in het echt klinkt , maar ze vinden wel dat hun set natuurlijker klinkt met masterbase eronder . stelletje mafkezen koop of bouw een paar hele goede speakers . stuur ze aan met een goede versterker . en de rest in cd's investeren . Wel eens van geld verdienen gehoord?Er moet veel poen rollen in dit land.Heel belangrijk voor Economie. Veel van bovengenoemde speeltjes zijn kennelijk makkelijk te slijten.En hoe geheimzinniger, hoe simpeler te slijten. helaas het schijnt niet anders te zijn. Maar ja met die Cd`s word je ook zwaar getilt,naar mijn bescheiden mening.Al hoe wel daar ben je natuurlijk ook weer zelf bij. Dus niet klagen maar dragen.Op naar de winkel dus. Probeer het zonnig te zien. S-M. p.s. met sommige luisteraars zal het misschien ook ooit nog goed komen, indien zij eens een concert gaan bezoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Beste Frank D, Ik kan jou mening wel begrijpen. Dit is in eerste instantie ook altijd mijn (inwednige) reactie. Toch zou ik het een keer willen proberen. Ik zie mijzelf als een nuchter persoon. Luisteren kan toch nooit kwaad. De prijs is natuurlijk absurd!! De theorie staat haaks op alles wat ik geleerd heb over electronica, electronen en spanning en stroom. Maar misschien zijn er wel dingen, wetten of eenheden die we nog niet kennen? Je weet het niet...... je weet het niet... PS: hoe vordert je protools? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Jammer dat er forumgenoten zijn die op een buitengewone negatieve wijze reageren zonder ze geprobeerd te hebben. Ik stond er ook vrij sceptisch tegenover (ik heb al teveel sterke verhalen gehoord/gelezen ) gehoord, totdat een vriend ze meenam en ze tussen de luidspreker/versterker aansloot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts