Guest C J Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Tja, als ik dit allemaal zo eens lees, zal het wel eens heel moeilijk kunnen worden. Niemand is het met elkaar eens, zoals gewoonlijk. Waarom geen nationale versterker/setjesdag organiseren. Een ieder die dat wil, neemt gewoon zijn eigen bak en eventueel ook zijn CD speler en luidsprekers mee. Kan iedereen horen hoe de afzonderlijke setjes klinken. Kun je meteen de setjes indelen in prijsklassen. Maar ja, dit zal wel niemand willen, want je krijgt hoe dan ook een sfeertje van, kijk eens wat ik wel niet heb. Terwijl er ook mensen zullen zijn die denken; als ik dit zo zie, heb ik hier niets te zoeken. Een competetief sfeertje dus! Dit alles was maar zo een gedachte van mij. Naar alle waarschijnlijkheid zulllen anderen er weer anders over denken. Groet, C J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Ik herhaal Ik vind vooral de nieuwe generatie Klasse D (PWM, "digitaal") versus analoog interessant. Zet bv eens een 100 watt klasse A tegenover een 100 watt klasse AB tegenover een 100 watt klasse D (ICE module). Gebruik gewoon 1 hele goede voorversterker en een paar speakers zonder moeilijke kuren. http://www.hear.nl/forums/index.php?act=Po...p=103786&st=240 Als je vooral geinterresseerd ben in de klank kvan verschillende versterker ontwerpen dan moet je niet te moeilijk speakers nemen imo, dus geen B&W of Infinity oid. bepaalde versterkersoorten zijn dan immers meteen minder geschikt (buizen, se klasse a), terwijl andere juist uitblinken (klasse AB, D) Misschien is zoiets ook te organiseren in samenwerking met een leverancier, ik denk aan Audio-Cube. (Kun je het ook op een paaR VS VR4 beluisteren, meteen 1 van de beste speakers onder de 10000 euro). Ik zelf wil wel eens een ICE amp vergelijken met een klassieke analoge amp (liefst een pass labs). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Zou je niet juist een wat moeilijkere luidspreker moeten nemen? Dan kun je juist goed merken of een versterker 'm aankan of niet... Ps. Geintegreerde bakken doen niet mee zeker? Met die stelling van die moeilijker luidsprekers ben ik het wel eens. je moet het bij een versterkervergelijk het die dingen niet te gemakkelijk maken. Een auto test je ook niet door er met 90 mee over de snelweg te rijden.... En wat betreft de versterker, we kunnen em op de lijst zetten. Mischien kunnen we stemmen over welke versterkers er dan mee gaan doen. Als je verschillen wilt horen tussen versterkers, lijkt het mij beslist noodzakelijk een speaker te nemen die gemakkelijk is aan te sturen, geen bijzondere eisen stelt aan de versterkers en daarboven bijzonder transparant is. Wat er nu bovenkomt is dan werkelijk verschil tussen versterkers, tonaal en dynamisch. Kies je voor een rot aan te sturen speaker is er uitsluitend iets zinnigs te melden over de power van een versterker, de rest gaat grotendeels verloren en erger een aantal versterkers valt bij voorbaat reeds af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 april 2004 Author Report Share Posted 21 april 2004 Ik lees behalve de reactie van Steks en Erik nog weinig aanmeldingen...?? Kijk... elke versterker moet natuurlijk doen waar tie voor gemaakt is, versterken.... De Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Ik lees behalve de reactie van Steks en Erik nog weinig aanmeldingen...?? Kijk... elke versterker moet natuurlijk doen waar tie voor gemaakt is, versterken.... De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Wat is de minmale impedantie en fase gedrag van een R90? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 april 2004 Author Report Share Posted 21 april 2004 Een buizen versterker op 'n Magnepan hangen doe je niet,omdat die dingen een veel te laag rendement hebben. Maar daar zit wel heeeeeel veel tussen in. Ik denk dat een versterker wel minimaal 20 Watt moet kunnen producen om voldoende geluidsdruk op een gemiddelde luidspreker te kunnen halen. Als het anders is hoor ik dat graag. Nou Hans, bij deze ik heb genoeg magnepan in combinatie met buizen gehoord met een kwaliteit die infinity en array kunnen doen verbleken... Gaat om kwaliteit in weergave. Dat bijvoorbeeld array in combinatie met infinity een hogere geluidsdruk in dB's kunnen halen zegt me niet zoveel. In een gemiddelde huiskamer is 10 watt continu al behoorlijk hard qua volume. Gelukkig stel je zelf je conclusie al bij... Groet, Sander Ik heb verschillende malen een 3,6 op 2 pittige monoblokken gehoord. Dit speelt dan op royaal kamerniveau (ik schat zo'n 85 dBA). Velen van jullie hebben dat trouwens indertijd ook gehoord )op de VAD show in Veldhoven. Hier stonden de Array Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 wat denk je van twee set speakers hans? de r90 van jou en bijv een setje kef monitors van kermit? kunnen we alle versterkers aan twee speakers laten ruiken . en daarna weten we precies welke versterker wat leuk vind . en nogmaals , niet om de competitie , maar als lering ende vermaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 april 2004 Author Report Share Posted 21 april 2004 wat denk je van twee set speakers hans? de r90 van jou en bijv een setje kef monitors van kermit? kunnen we alle versterkers aan twee speakers laten ruiken . en daarna weten we precies welke versterker wat leuk vind . en nogmaals , niet om de competitie , maar als lering ende vermaak Of Jitze z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 wat denk je van twee set speakers hans? de r90 van jou en bijv een setje kef monitors van kermit? kunnen we alle versterkers aan twee speakers laten ruiken . en daarna weten we precies welke versterker wat leuk vind . en nogmaals , niet om de competitie , maar als lering ende vermaak Of Jitze z Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 wat denk je van twee set speakers hans? de r90 van jou en bijv een setje kef monitors van kermit? kunnen we alle versterkers aan twee speakers laten ruiken . en daarna weten we precies welke versterker wat leuk vind . en nogmaals , niet om de competitie , maar als lering ende vermaak En dan neem ik mijn Maggies mee en een setje extra zekeringen/ribbons voor als de boel gaat clippen. Misschien nog wat verschillende kabels en cd-spelers erbij en we zijn compleet... Net als Jitze denk ik dat je moet kiezen voor een niet te veel eisende speaker. Het gaat uiteindelijk om een onderlinge vergelijking van klank, denk ik? Dan ben je het beste af met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Een hoorn op een 500 W transistor is ook een beetje veel van het goede. Geen enkel probleem, mits het een goede versterker is, je zult feilloos kunnen horen wattie doet, eigenlijk is dit zelfs de ultieme test voor een dergelijke bak, helemaal op z'n slofjes mag hij/zij dan muziek maken. Gaat dit hier mis, zal 't bij meer inspanning alleen maar slechter worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Die XA200's zijn tenminste goed te vervoeren Met hun 200W aan 8 ohm kunnen ze de meeste speakers wel aan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Ik wil best mijnluidsprekers beschikbaar stellen, maar dan moet het wel hoer gebeuren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Zo'n vergelijk doe je niet in een dag. Je zou dat in verschillende sessies moeten doen verspreid over pakweg een week of liefst meer. In die zin heb ik een Quad34/306, een Meridian (ik meen de 502 met de monoblokken), een geintegreerde Krell 600i en een Conrad Johnson 17LS/11a met elkaar vergeken op mijn Monitor Audio's 20 SE en in mijn thuissituatie. Dan komt er wel iets uit. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 april 2004 Author Report Share Posted 25 april 2004 Even kijken welke mogelijkheden zijn aangeboden... Als het uitgebreider is hoor ik het wel. Eindversterker transistor klasse A: 1. de MF van Erik. Klasse A-B: 1. MF 200 van Kraus 2. Array Quartz S(1of II) of MII van mij Buizenversterker: 1...???? Luidsprekers: 1. Quad 63 van Kermit 2. Infinity Renaissance van mij Waar: 1. Bij Kermit 2. Bij mij Er is nog weinig te kiezen..... Zeker een buizenbak komen we nog te kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Ik blijf lekker thuis, A - AB vergelijking kan ik hier ook doen met omschakeling van 1 knopje. erg boeiend Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Even kijken welke mogelijkheden zijn aangeboden... Als het uitgebreider is hoor ik het wel. Eindversterker transistor klasse A: 1. de MF van Erik. Klasse A-B: 1. MF 200 van Kraus 2. Array Quartz S(1of II) of MII van mij Buizenversterker: 1...???? Luidsprekers: 1. Quad 63 van Kermit 2. Infinity Renaissance van mij Waar: 1. Bij Kermit 2. Bij mij Er is nog weinig te kiezen..... Zeker een buizenbak komen we nog te kort. hoi hans. met mijn 16 echte wattjes audio note p4 bakken wil ik wel een testje aan gaan met jullie luidsprekers. maar er is 1 probleem die ik eerst kwijt wil,mijn bakjes vinden het niet zo prettig (jaja)dat er onder 2ohm of minder dan 86db word aangesloten. met mijn 84db jongens gaat het maar net. maar als het bij kermit(john)word georganiseerd, wil ik wel een dagje vrij nemen of ze het wel of niet goed doen ik jullie oren. bij kermit een keertje had ik al beloofd dus dat is dan 2 vliegen in 1 klap. maar als het doorgaat verwacht ik wel hulp met uitladen 30kg per stuk.(ik heb geen zin in een hernia voor een sessie) grtn rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 bij kermit thuis zou een goed plan zijn . de esl 63 komt niet onder de 4 ohm , dus moet met een buizenbak goed gaan. ik geloof dat s.mijnster zijn 989 ook aanstuurd met een buizenbak . als hans zijn speakers meesleept naar kermit , kunnen we alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 Het gebruiken van esl's is m.i. juist prima te doen omdat ze genadeloos laten horen wat een versterker kan (of niet kan). En een buizenbak op de esl kan prima gaan, als je maar niet het uiterste van het vermogen vraagt van die buizenversterker. Verder stel ik ook mijn ruimte ter beschikking en uiteraard mijn Finals 1.4. Als bron kunnen we de Accuphase DP75 gebruiken en een platenspeler heb ik ook. Ik woon nu in Barendrecht. En het sjouw gedoe; alles is gelijkvloers (althans er is een lift naar de 9e) Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 27 april 2004 Report Share Posted 27 april 2004 Is het al bekend wanneer het zo'n beetje plaats gaat vinden? Btw. Ik zou mijn versterker ook mee willen nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 reactie's gevraagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 april 2004 Author Report Share Posted 28 april 2004 Probleem voor mij is wel een datum te vinden. Zoals ik het nu zie kan ik pas 12 juni.... Of we moeten het nog ergens in het weekend van 15 en 16 Mei kunnen proppen. Daarna zit ik met vakanties.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 beste hans , ik kom de 15e gewoon naar jou met de MF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 april 2004 Author Report Share Posted 30 april 2004 beste hans , ik kom de 15e gewoon naar jou met de MF. Ik vind het prima.... en de rest...??? Rob, Steks enz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts